|
Lærred - Over 120 tommer ? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
Hagman
Bruger Oprettet: 28-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 22:37 | ||
Betho --> Der er stadig langt op fra 150-200,- til 3.000 |
|||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 22:43 | ||
Jeg har selv set lærreder på voksdug og det er efter min mening ikke lige så godt som en gang billig kalkagtig plastmaling fra røverkøb på en spånplade. Voksdug er efter min mening for blankt og det er meget svært at spænde ud efter længere tids udspænding bliver det slapt. |
|||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 22:44 | ||
Hvad har du i tankerne som projektor? Normalt frarådes nemlig så store lærreder til projektorer, med mindre det er en af de dyre lysstærke. Og med dit budget, tror jeg ikke de er med i overvejelserne, elller ? /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
Hagman
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 22:46 | ||
Det er bagsiden af voksdugen man bruger. Men, det må jo komme an på en prøve |
|||
Hagman
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 22:50 | ||
Du har ret i, at mit budget ikke rigtig tillader en dyr lysstærk projektor, men jeg går da og håber på, at den kan vise bare en nogenlunde kvalitet, jeg kræver ikke HD |
|||
RogueAgent
Guld medlem Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 22:56 | ||
Jeg vil anbefale dig at hænge voksdugen op midlertidigt INDEN du spænder det fast til en ramme, for at få en fornemmelse for hvor stort du kan gøre billedet så det stadig er til at holde ud at se på - både hvad angår afstand og lysstyrke. Det vil være mindre besværligt end at lave rammen om senere, hvis du starter ud med at gøre lærredet for stort. |
|||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|||
betho
Super bruger Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 22:58 | ||
Hagman. Du kan jo selv søge på gør-det-selv lærreder. Men lad os nu hører hvad det er for en projektor. Ansi lumens er jo ikke alt. Og hvis voksdugens egenskab til at kaste lyset tilbage, er så ringe, som jeg forestiller mig, så bliver resultatet altså horribelt. Og så på den størrelse... |
|||
betho
Super bruger Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 22:59 | ||
Iøvrigt vil vi bare hjælpe dig.
|
|||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 23:00 | ||
Det du vil fornemme er, at billedet opleves bedre og bedre jo mindre det er. Altså at et projekteret billede på eksempelvis 80" er markant bedre end et på 100". Og et på 100" er markant bedre end et på 120". Men når du ikke har en sort lysabsorberende ramme udenom, kan den del jo være af mindre betydning. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
RogueAgent
Guld medlem Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 23:32 | ||
Hagman,
Otto fra AVPrecision har netop startet denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62750& PN=1&TPN=500 der bl.a. omtaler størrelse kontra lys i projektor setups - der er en del stof til eftertanke. |
|||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 23:44 | ||
En hurtig opsummering til dem der ikke lige har mod på hele smøren: Hvad projektoren er opgivet til, er i praksis uinteressant i forhold til hvad den rent faktisk leverer, så hvis nogen skal hjælpe OP her, så som Betho siger: Lad os høre hvilket produkt der er tale om, ikke bare specs. Du virker fornærmet over at folk stiller mod-spørgsmål, men det er altså nødvendigt hvis du skal have nogle brugbare svar. Glem 120" on a budget, det bliver noget klamp. Glem hvad du har set på screenshots, det siger intet om kvaliteten i praksis. Og glem det f***ing voksdug. Indrømmet, der findes billige lærreder der er lige så ringe som voksdugene, men det er lærrederne der er elendige, ikke voksdugen der er god. Dem der har spredt dén idé at voksdugene er fine som lærreder, må være dem der mener at Aldi's leverpostej smager godt, Ekstra Bladet er god journalistik, og glade kører rundt i en Lada 110. Ting der er tæt på gratis, er åbenbart per definition godt til prisen i nogles øjne. Hvis budgettet er rigtigt trangt, så følg rådene med maling i stedet for. |
|||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2353 |
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 00:43 | ||
Hagman: Inden du skaffer dig et billedet på 120" må du ikke glemme hvor langt du kommer til at sidde fra det. Med 720P vil du tydeligere kunne se pixels og det kan det være svært generende at sidde tæt på et lærred der er for stort. Du vil skulle bevæge dine øjne alt for meget, hvilket let kan give hovedpine. Læs videre her: http://www.projectorcentral.com/projection_screen_size.htm |
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |