recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lærred Størrelse??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLærred Størrelse??

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

Nu har jeg haft mit projektor setup i 3 dage. Og hvilke dage. Jeg er næsten klar til at sælge mit 50" Pioneer og droppe hængelærred og få et fastramme lærred op. Vi må se hvad det bliver til. Måske det alligevel er godt at have sit plasma tv..... Men ja. Efteråret bliver ikke på tv. Nok heller ikke vinter. Det bliver jo tidligere og tidligere mørkt.. Første gang i mange år jeg har glædet mig over det .

Bare godt at høre du er glad for det ! :-)

Hvilket lærred er du endt med?
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Point: 1464
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Nu har jeg haft mit projektor setup i 3 dage. Og hvilke dage. Jeg er næsten klar til at sælge mit 50" Pioneer og droppe hængelærred og få et fastramme lærred op. Vi må se hvad det bliver til. Måske det alligevel er godt at have sit plasma tv..... Men ja. Efteråret bliver ikke på tv. Nok heller ikke vinter. Det bliver jo tidligere og tidligere mørkt.. Første gang i mange år jeg har glædet mig over det .

Bare godt at høre du er glad for det ! :-)

Hvilket lærred er du endt med?
Ikke noget fancy. Et Grandview 92" rullelærred. Mathvidt med 50 cm Drop down og sort på bagsiden. Når jeg er mere inde i lærredverdene (jeg skal sætte mig meget mere ind i den verden) så skifter jeg det nok. Nu fik jeg det med da jeg købte projektoren så.....
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 15:59
slet...

Redigeret af tvkartoffel - 18-September-2011 kl. 14:58
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 16:07
Ja returmekanismen larmer men det er fedt at man tare kan slippe det og gå når det ruller op. Hvis det samme lærred er til at få for menneskepenge elektrisk kunne jeg godt finde på at skifte, men det kommer an på om man bare kan sætte det direkte på de samme loftbeslag.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 16:33
De har dem hos Dustin.dk. De koster omkring 3500,- alt efter model. Dustin fører af en eller anden grund kun 92" modellen med grå dug. 100" modellen kan fås med hvid dug. Jeg er ikke sikker på om det er "plug n play" hvis du allerede har vinkelbeslagne oppe, men jeg tror det næsten.
Hvis du vil have et 92" med hvid dug og motor så har de dem nogle steder i Sverige men så er prisen lige pludselig noget højere.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 24-August-2011 kl. 16:33
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 17:25
Så gør som jeg og køb deres 112 " fastramme - lærred. Jeg er fint tilfreds med kvaliteten. jeg har også droppet mit 50 " plasma. Man kan så have et lille billigt tv stående eller hængende på en sidevæg til at bruge, hvis man bare lige vil se nyheder eller styre sin musik fra sin media - streamer...
Det er nu ikke meget, det lille tv bliver brugt.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

Og vil give Lexicon ret i at film bare er noget andet på projektor end fladskærmen!

Jeps, det er vi slet ikke uenige om. Som Otto skrev engang, størrelsen har også noget  at sige om billedkvaliteten/oplevelsen. Ganske klart.. 

Men at sige at en fladskærm ikke kan indgå i en hjemmebiograf er en gang selvpromoverende fis. Selve begrabet HJEMMEbiogram hentyder til en opstilling i hjemmet som er skaleret ift. en rigtig biograf - ikke at det pr. definition involverer en projektor.

Det er efter min mening lidt at trolle når recordere's tv-fora overgår projektor-forumet i aktivitet - flerfoldigt

(Skrevet af en med en projektor..)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

Og vil give Lexicon ret i at film bare er noget andet på projektor end fladskærmen!

Jeps, det er vi slet ikke uenige om. Som Otto skrev engang, størrelsen har også noget  at sige om billedkvaliteten/oplevelsen. Ganske klart.. 

Men at sige at en fladskærm ikke kan indgå i en hjemmebiograf er en gang selvpromoverende fis. Selve begrabet HJEMMEbiogram hentyder til en opstilling i hjemmet som er skaleret ift. en rigtig biograf - ikke at det pr. definition involverer en projektor.

Det er efter min mening lidt at trolle når recordere's tv-fora overgår projektor-forumet i aktivitet - flerfoldigt

(Skrevet af en med en projektor..)
Det bliver der da heller ikke skrevet? Om man kalder det hjemmebio eller ej, så synes jeg at et 100"+ billede vil give en federe oplevelse end en 60" fladskærm. Og det er netop også hvad trådstarter synes. Som med alt andet i denne hobby, ender alt ud i preference.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

PS: jeg har aldrig fattet folk der kalder stuer med 40-50" fladskærme
og lidt surround grej for en hjemmebio, det er sku da bare en normal stue

Er det ikke lidt en provokation?

Jeg er enig i at et "stort" billede giver en federe oplevelse. Det skriver jeg også at jeg ikke er uening i...

Redigeret af Anima - 24-August-2011 kl. 22:53
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 22:56
jeg synes afgjort at en hjemme bio med fladskærm er en hjemmebio!! Og jeg har jo selv en bag mit lærred. Men jeg må tilstå at det ikke er svært at vælge om jeg vil se på 50" eller 92".  Hvad er definistioen af en hjemme bio eentlig. Jeg tror det er op til den enkelte. Vi er alle forskellige med forskellig smag og preferencer. Lad os nu ikke skændes i min tråd... :-)
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 22:57

Hvad er definistioen af en hjemme bio eentlig.

Sagens kerneClap
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 22:59

jeg synes afgjort at en hjemme bio med fladskærm er en hjemmebio!! Og jeg har jo selv en bag mit lærred. Men jeg må tilstå at det ikke er svært at vælge om jeg vil se på 50" eller 92".  Hvad er definistioen af en hjemme bio eentlig. Jeg tror det er op til den enkelte. Vi er alle forskellige med forskellig smag og preferencer. Lad os nu ikke skændes i min tråd... :-)
Sagens kerne Wink

BigRaj: Tillykke med projektoren! :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu