|
Lærred til Epson TW 3200 |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
s0ad
Super bruger Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 490 |
Sendt: 05-Juni-2011 kl. 22:40 |
ups. et gråt lærred absorbere netop ikk lyset fra de hvide vægge og kan derfor få et mere kontrastrig billede end et hvidt lærrede i et rum med hvide vægge. sorry for fejlen.
|
|
Tunfisken
Guld medlem Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
Sendt: 05-Juni-2011 kl. 22:44 |
Min bagvæk er mørkegrå (der hvor lærred skal hænge) de andre vægge er hvide
Har set nogle bare køber rullegardiner fra IKEA og er vældigt tilfredse?
|
|
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
|
Talamasca
Ny bruger Oprettet: 30-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
Sendt: 06-Juni-2011 kl. 21:08 |
Hej Tunfisken,
Jeg har en Epson TW3200 og Projecta højkontrtastlærredet fra AV-Connection. Jeg har hvide vægge i rummet hvor projektoren bruges, og er generelt tilfreds med billedkvaliteten, men der skal selvfølgelig helst skærmes godt af for sollys. Jeg var også i tvivl om hvilke af de to lærreder jeg skulle vælge, og den endelige besultning havde nok mest at gøre med hvilket lærred de havde på lager på daværende tidspunkt. Jeg tror nu heller ikke der er den helt store forskel at opleve mellem gain 1.0 og 1.1. Det skal dog nævnes at der ind imellem har været lidt knas med rullemekanismen - der skal ofte rulles op og ned flere gange før det lykkes at få rullet lærredet helt op. Hvis det er en kombination du er i tvivl om du vil bruge penge på, er du velkommen til at kigge forbi og se det i aktion. |
|
Talamasca
Sendt: 06-Juni-2011 kl. 21:17 |
Projecta er ikke et Kina-lærred, men du har nok ret i at der er ikke den store i forhold til andre billigere lærreder. Hvorfor er det egentligt at du mener z4000 er en bedre projektor end tw3200? Jeg har set på begge projektorere, og har ikke fortrudt at jeg købte tw3200 i stedet for z4000 (som var mit oprindelige valg). |
|
s0ad
Sendt: 06-Juni-2011 kl. 21:28 |
Sort niveauet og dybden i billedet skulle være langt bedre på z4000. Ansi kontrasten på denne projektor skulle være pænt høj og i samme liga og endda højere end jvc 350 eller Epson TW5500. Det kræver selvfølgelig et mørkt rum med mørke vægge for at få fuldt udbytte, men det skal jeg også have gjort noget ved i denne uge :)
Redigeret af s0ad - 06-Juni-2011 kl. 21:30 |
|
Tunfisken
Sendt: 06-Juni-2011 kl. 21:39 |
Hvorhenne i landet befinder du dig? :) Ku da være cool nok at se "sættet" i aktion
|
|
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
|
Tunfisken
Sendt: 06-Juni-2011 kl. 21:40 |
i øvrigt anbefalede AV C det modsatte lærred af hvad du har da jeg sendte dem en mail, men IGEN hvor meget forskel ER der? hvor meget betyder det? :)
|
|
Optoma HD141X
|
SLETTET_20120103
-- Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Sendt: 06-Juni-2011 kl. 21:41 |
PLV-Z4000 fra Sanyo er testens dyreste projektor. Det er også testens dårligste. Til 15.995 kr. er det vanskeligt at forstå, hvad man faktisk får for pengene med Sanyo PLV-Z4000. I hvert fald hvis man skal dømme efter vores testeksemplar. Projektoren er nemlig alt andet end imponerende. Billederne er mørke, mens skyggerne gror helt sammen. Samtidig er der så lav lysstyrke her, at rummet skal være helt mørkt, for at man skal kunne bruge projektoren. Så hjælper det ikke meget med 120 Hz interpoleringsteknologi og horisontal og vertikal linsejustering. Pris:
Plus:
Minus:
Epson EH-TW3600 - Glimrende LCD
(specielt anbefalet) Testens billigste LCD-projektor kommer fra Epson. Med flotte billeder og gode kalibreringsmuligheder er den blandt de klart bedste i klassen. Epson EH-TW3600 viser naturtro billeder, som er lige tilpas skarpe og med god lysstyrke og sortniveau. Er rummet lidt lyst, kan den ikke skilte med BenQ og InFocus´ lysstyrke, men den er ikke desto mindre bedre kalibreret fra fabrikken. Når de andre er kalibreret lige så godt, vil deres lysstyrke nok også svækkes noget. Men i mørke omgivelser er det kun entusiaster, som har brug for noget bedre end TW3600. At projektoren samtidig er af typen LCD betyder nul regnbueeffekt, noget som gør den til et klart valg for dem, der er følsomme for sådant. Pris:
Plus:
Minus:
Jeg tror du vil blive ked af det med den z4000.. den skulle slet ikke være i samme liga som dem du anfører
|
|
Talamasca
Sendt: 06-Juni-2011 kl. 21:45 |
Har du nogle links til tests som fortæller noget om sortniveau og dybden på de to projektore? Selvom at den har bedre kontrastforhold, tvivler jeg på at du skal forvente en projektor i en anden liga :-) Har du set den?
|
|
Talamasca
Sendt: 06-Juni-2011 kl. 21:50 |
Hehe, faktisk anbefalede de mig højkontrastlærredet. Deres anbefgalinger er måske ikke helt uafhængige af lagerstatus Jeg bor i øvrigt i Odense. |
|
s0ad
Sendt: 06-Juni-2011 kl. 22:03 |
Jeg har tjekket adskillige reviews og læst folks personlige holdninger og indtryk af denne projektor, så jeg gi' r ikke meget for en halv fesent og useriøs anmeldelse fra jp.
Redigeret af s0ad - 06-Juni-2011 kl. 22:07 |
|
s0ad
Sendt: 06-Juni-2011 kl. 22:07 |
Tyske forums og anmeldelser. Den har været til salg for 999,- euro hos amazon, det var en kampagne de kørte med en overgang. Folk virker virkelig tilfreds med deres køb og der bliver både sammenlignet med tw3200 og andre, og de fleste er enige om, at den er i en helt anden liga. Projectorreviews roser den ligeledes. Evt. tjekke billeder på avs forum og indtryk fra coderguy, han virker til at have styr på tingene. Projektoren kræver en del kalibrering, men får man først billedet på plads, så skulle den let kunne hamle op med de store fra epson. Men uanset hvad, så får man utrolig meget for pengene i dag og kan kun anbefale TW3200.
Redigeret af s0ad - 06-Juni-2011 kl. 22:39 |
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |