recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lærred til Epson TW 3200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLærred til Epson TW 3200

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 22:30
som jeg ser det fra reviews der er seriøse er z4000 et godt køb, dog ikke på niveau med de bedste for hvad angår sort niveau.

Hvorfor ikke kigge på Mitsubishi og gi lidt ekstra.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 22:39
Jeg havde faktisk også en Mitsubishi HC4000 i tankerne, men da den kun har en enkelt HDMI port og min receiver ingen, så er det nok ikke en mulighed :( Desuden har jeg 2.50 meter op til loftet og 4 meter fra lærredet hen til projektorophænget, så er afstanden nok til 92"? Den har desværre ingen lensshift, så det er nok et mindre helvede at få den placeret korrekt.

Du tænker måske på en af LCD'erne fra Mitsubishi?

Redigeret af s0ad - 06-Juni-2011 kl. 22:44
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 22:46
Det er det norske lyd og billede som har lavet testen..

I alle de reviews jeg har læst bliver tw3200 anbefalet på kryds og tværs af over projektorerne i samme prisklasse. Jeg synes man får rigtig meget for pengene, hvorfor jeg selv har kastet mig over en som førstegangskøber. Jeg er ganske enig i at man kan få projektorer som har større kontrast (= mere dyb sort), men der hvor man skiller de gode fra de dårlige er ved shadow detail. 

Med det pioneer jeg har, har jefg haft glæden af ikke kun at kunne nyde en god sort, men også en fremragende shadow detail - et punkt tw3200 får ros.
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 22:51
Kan være jeg skulle beholde den TW3200 i sidste ende, måske giver det virkelig et kæmpe boost, når jeg først får optimeret væggene til en projektor :) Synes jo allerede nu, at den leverer et godt billede selv med hvide vægge omkring.

EDIT:

Så fandt jeg lige en JVC HD350BE til 17k på en tysk side, men der står den kun har 15000:1 kontrast, men angives til 30000:1 alle andre steder :/

Redigeret af s0ad - 06-Juni-2011 kl. 22:58
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 10:08
tror det er en fejl

Synes ikke en Epson kan sammenlignes med JVC 350, Mitsubishi HC7000 eller for den sags skyld en Sanyo Z4000.

Tyskland er meget billige pt. med både JVC 350 og Mitsubishi HC7000 som begge er projektore der for ikke længe siden kostede ca. kr. 30.000,-

Overvej også om du alene kigger på lysstyrke og reviews eller om du kender nogle personer eller firmaer der har dem til demo.
F.eks. siger en Mitsubishi HC7000 ingenting....mener seriøst ingenting. Jeg har haft en Sanyo til 19db og den larmer markant mere end en Mitsubishi. Så hvordan lyder en Epson ?
(dog tages i betragtning at jeg personligt er latterlig overførsel for larm som blæsere, drev i afspillere der larmer osv.)
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Point: 1464
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 11:21
Jeg skulle bestille en 3200 men fik at viden den snart udgår af produktion så jeg skulle købe en 3600 i stedet...
Hvad skal man bruge af lærred hvis det er i en kælderbiograf hvor alle vægge er sorte/grå og der kan 100% mørkelægges?
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

Jeg skulle bestille en 3200 men fik at viden den snart udgår af produktion så jeg skulle købe en 3600 i stedet...
Hvad skal man bruge af lærred hvis det er i en kælderbiograf hvor alle vægge er sorte/grå og der kan 100% mørkelægges?

Hvem oplyste det? Og hvornår går den ud af produktion?
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Point: 1464
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Hvem oplyste det? Og hvornår går den ud af produktion?
Har en kammerat der arbejder i JAI. De sælger bl.a projetorerer. Jeg ville bestille gennem ham, da jeg kan opnå personale rabat gennem ham.
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 10:41
I starten brugte jeg væggen som lærred, men opgraderede for et par måneder siden til et Kingpin 104" 1.0 fastrammelærred med hvis dug. Det gav virkelig billedet et boost. Men desværre så kaster det også en masse lys ud til alle sider som oplyser rummet og ødelægger sortniveauet. Rigtig meget faktisk :( 
Så overvejer nu at skaffe mig et gråt højkontrast lærred i stedet... Eller male mit lærred.. Hvis jeg tør Shocked

LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 16:46
jeg har en tw 3200 med et truecolor isf lærred fra lissau, kan kun anbefales, kombinationen er så kraftig at jeg er nød til at få fat i et filter da tw 3200 simpelthen er for kraftig rent lysmæssigt.

edit: har gennemgået sortniveau. bortset fra fuld dagslys uden afdækning af vinduerne synes det ikke at være det store problem

Redigeret af kim olsen - 10-Juni-2011 kl. 19:59
Crown - there is no substitute.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 18:25
netop vel både fordel men også ulempe ved Epson. For kraftig lys ift. sortniveau
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 18:44

Man behøver vel ikke købe en EH-TW3600 i stedet for. Den er jo åbenbart ikke gået ud af produktion endnu.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu