recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lærred

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lydemann Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Vamdrup,Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lydemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lærred
    Sendt: 01-November-2012 kl. 12:03
Jeg tænkte om man kunne fylde et eller andet i det nederste rør for at gøre lærredet mere stift for at undgå
bølger og vulker. Har nogen prøvet dette . Evt fyldt op med hvad? foreslag modtages gerne !Tongue
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af lydemann lydemann skrev:

Jeg tænkte om man kunne fylde et eller andet i det nederste rør for at gøre lærredet mere stift for at undgå
bølger og vulker. Har nogen prøvet dette . Evt fyldt op med hvad? foreslag modtages gerne !Tongue

Det afgørende for om lærredet bølger er ikke hvor meget du hiver, men at du hiver jævnt. Hvis trækket er skævt, kan du nemt gøre problemerne værre ved at lægge mere vægt i. Men måske kan du balancere det ud ved at placere noget vægt lidt strategisk? Bare en tanke (jeg har aldrig selv eksperimenteret med det, jeg bruger ikke rullelærred uden tab-tension...) Du kan i første omgang prøve (helst med hjælp fra en person ekstra) at trække i stangen i hjørnerne kontra midtpå, og se om det hjælper.
Til top
lydemann Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Vamdrup,Denmark
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lydemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 12:52
Da det er et motorstyret lærred er ideen med træk nok ikke så god?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af lydemann lydemann skrev:

Da det er et motorstyret lærred er ideen med træk nok ikke så god?

Du skal jo ikke hænge dig i den, bare hive let i enderne og se om det er dét der giver bølger.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 13:02
jo mere man trækker horisentalt , jo mere skam man trække vertikalt , for at udligne bølger/rynker
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu