recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lærred

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 17:32
Min væg er pudset og spartlet og behandlet med cempexo hvid murfarve. Fladen er bxh ca 200 x 180 cm. Utroligt flot "lærred" og bedre end det købte, jeg også har. Materialerne havde jeg så prisen er lille.

Med billedophæng i loftet som på kunstudstillinger hænger der et par malerier, når projektoren hviler.
Til top
wadia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wadia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 17:33
http://s27.postimg.org/kygi228c3/1495241_10152086047364345_186643771_o.jpg

Har lige sat det op

Redigeret af wadia - 07-December-2013 kl. 17:34
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Min væg er pudset og spartlet og behandlet med cempexo hvid murfarve. Fladen er bxh ca 200 x 180 cm. Utroligt flot "lærred" og bedre end det købte, jeg også har. Materialerne havde jeg så prisen er lille.

Med billedophæng i loftet som på kunstudstillinger hænger der et par malerier, når projektoren hviler.

Ikke for at trolle tråden, men dine mål er helt forkerte.

Hvis billedet skal være 200 cm bred skal højden være 112 cm for at passe til 16:9 ( 90" )
Hvis billedet skal være 200 cm bred skal højden være 86 cm for at passe til 21:9 ( 86" )

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 19:28
Jeg har naturligvis ikke målt efter, når jeg skriver ca. :) da målene var sekundære for min oplysning, hvorfor det er mere ideen. Det er forøvrigt ikke 112 men 112,50 cm til 16:9. Når jeg måler efter passer de nøjagtige mål også til 4:3.

Desværre kan man ikke få to forskellige dimensioner til at passe sammen. Og det bliver ikke lettere på et lærred. Det er et valg, men mål er vigtige. Og økonomi endnu vigtigere.
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 20:21
Jeg har et 78" Lissau tab tension lærred og det kan ikke justeres, men det er ligemeget, for det er ikke så stort.

Har kigget på Lissau California og de kan ikke justeres. Har Googlet Lissau generelt og mener ikke, at nogen af dem kan justeres......men jeg kan da tage fejl.

Hvis nogen kender et tab tension, der kan justeres, hører jeg gerne om det.

Alternativet er, at droppe tabtension.....vil helst have et ISF lærred for det er jeg blevet rigtig glad for.

Mvh. Michael
Til top
bruger udmeldt 24 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-December-2008
Sted: 8382 Hinnerup
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 20:52
Jeg har dette lærred:

Der er 50cm justerbart dropdown.
Der medfølger en plasticpind som bruges til at justere en kontakt i et rundt hul i kassetten, hvor langt man vil have at lærredet kører ned før det stopper.
Så stopper det samme sted hver gang man kører det ned.
Det fungerer fint.

Og tabtension behøver ikke rulles helt ud.

Redigeret af supermule - 07-December-2013 kl. 21:09
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Dichael Dichael skrev:

Jeg har et 78" Lissau tab tension lærred og det kan ikke justeres, men det er ligemeget, for det er ikke så stort.

Har kigget på Lissau California og de kan ikke justeres. Har Googlet Lissau generelt og mener ikke, at nogen af dem kan justeres......men jeg kan da tage fejl.

Hvis nogen kender et tab tension, der kan justeres, hører jeg gerne om det.

Alternativet er, at droppe tabtension.....vil helst have et ISF lærred for det er jeg blevet rigtig glad for.

Mvh. Michael

Jeg har et Lissau California 92" der vistnok er fra 2011. Der er der i den ene side en prop der kan fjernes så man med en unbraconøgle kan justere endestoppet for udrulning/bund. Har dog ikke testet endnu da jeg købte det brugt for nyligt, og mangler at ordne et par ting i stuen før det kan komme op.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
wadia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wadia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 05:16

Har lige prøvet igen og det kan man ved Lissau

Redigeret af wadia - 13-December-2013 kl. 05:17
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu