|
Læser du en bog nedefra op? |
Besvar | Side <12345 6> |
Forfatter | ||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 06-Maj-2011 kl. 11:37 | |
Der er mange ting vi gerne vil forbedre på recordere.dk, og kommentar funktionen er en af dem.
Men vi mangler hårdt nogle udviklere der kan hjælpe. Vi har ikke penge til at hyre et softwarefirma ude i byen til at bygge den slags for os.
Så hvis nogen ASP.NET udviklere læser med her, og syntes det lyder spændende, så meld jer endelig
/Lars
|
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Sendt: 06-Maj-2011 kl. 11:39 | |
Kommentarfunktionen til nyheder ender ofte i en form får debat, hvor tidligere kommentarer bliver indraget i et nyt svar.
Dette gør det faktisk ret irriterende med den "omvendte" rækkefølge.
Hvis kommentardelen skal bruges til korte udtalelser, så lav en dropdown hvor man kan vælge Fedt, Super, Møg, Who cares, Lorte Apple, Hurra for Pioneer, Go Elac..... find selv på flere.
Redigeret af Hans j - 06-Maj-2011 kl. 11:44 |
||
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 06-Maj-2011 kl. 11:44 | |
eller bare en thumbs up eller down til artiklen, også et link til en debattråd om emnet.
|
||
Mvh
René |
||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Sendt: 06-Maj-2011 kl. 11:47 | |
Som Lars skriver, så er der ret langt fra at skrive en kort kommentar uden at have en brugerprofil, og til at skulle skrive i et stort forum hvor der kræves en konto. Det er en garanti, at der vil komme langt færre kommentarer til en nyhed hvis det hele flyttes over i forum. Eller rettere: Lang færre individer vil bidrage til debatten.
Som aktiv forumbruger, så er det klart, at man ikke ser det som noget problem overhovedet, men hvis du kun sporadisk besøger siden for at læse nyheder, så kan der være ret langt til oprettelse af en forumprofil. Når du så oveni hatten har 5-10 passwords du skal holde styr på i almindelighed, så er endnu et brugernavn/password blot for at kommentere på en simpel nyhed i ny og næ ikke noget der øger antallet af kommentarer. Derudover er der en anden fordel ved kommentarfunktionerne, som den almene bruger dog ikke direkte har gavn af, men Google ser mere venligt på nyhedssider hvor der er dynamisk indhold ift. nyhedssider uden, dvs. en side med kommentarmuligheder får højere pagerank end en side uden. For driften af en side som denne, så er antallet af klik essentiel for at kunne få tingene til at køre, når man nu må forlade sig næsten 100% på indtægter fra reklamer. Redigeret af Yakken - 06-Maj-2011 kl. 11:51 |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
fredtoft
Bruger Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
Sendt: 06-Maj-2011 kl. 12:06 | |
Når jeg nu alligevel faldt over tråden vil jeg gerne støtte op om at ændre rækkefølgen af kommentarerne.
Jeg finder mig rutinemæssigt i den situation at jeg gerne vil læse dem alle men bliver forstyrret af at halvdelen af indlæggene er svar på tidligere kommentarer jeg ikke har læst. Derfor klikker jeg igennem til den sidste side og læser dem herefter i omvendt rækkefølge, hvilket bare er irriterende.
Om det så er meningen at man skal vare på andre kommentarer i kommentarerne er egentlig ligegyldigt, for det er i praksis hvad der sker.
Når det er sagt, vil jeg gerne lægge så lang afstand til knekkers argumentationsmetode som overhovedet muligt. Jeg er enig i alt hvad han siger om rækkefølgen af kommentarerne, men det er godt nok svært at støtte et forslag som fremsættes på en så usympatisk måde.
|
||
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Sendt: 06-Maj-2011 kl. 12:55 | |
Jeg finder det lidt mystisk at så få kan følge logikken bag ikke at flytte alting til forum. På den måde udelukker man kommentarer fra folk, der ikke ønsker at være en del af sidens community, men bare gerne vil udtrykke sin mening om nyheden.
Ovre i nabogården hos flatpanelsDK bringer vi eksempelvis nyheder om kommende tests, hvor alle kan komme med ønsker til hvad der skal kigges på. Hvis dette smides i forum, så vil vi miste input fra de sofa-læsere, som ikke deltager i debatterne i forum, men kun læser selve testen. Jeg synes recordere er flinke til at linke til debatter i forum de steder hvor det er relevant. At oprette en ny tråd hver gang der kommer en ny Android- eller Apple-opdatering vil hurtigt oversvømme forum med emner, der kun vil forvirre den dag man virkelig står med et problem og gerne vil have nogle brugbare hits via søgefunktionen. |
||
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 06-Maj-2011 kl. 13:31 | |
Såre simpelt: En debat i forummet har overvægt af forum-brugere, en debat i kommentar-feltet har overvægt af kommentar-brugere. Dem der ikke har en forum-konto, deltager selvsagt ikke i debatten. Redigeret af Otto J - 06-Maj-2011 kl. 13:31 |
||
Slettet_120331
-- Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
Sendt: 06-Maj-2011 kl. 13:42 | |
Har du ikke læst det omvendt?
|
||
Torben Rasmussen
Sendt: 06-Maj-2011 kl. 14:21 | |
Blot fordi man har en forum-konto og deltager i debatten her, så behøver man vel ikke være blind for ulempen ved at gemme alle kommentarer i et forum?
|
||
|
||
knekker
Junior bruger Oprettet: 07-August-2008 Status: Offline Point: 22 |
Sendt: 06-Maj-2011 kl. 14:45 | |
Jeg forstår slet ikke dette stadig diskuteres, blot ved vurdere hvem er for og imod ideen i denne post, så er det sådan set kun site admins på nær Otto, som holder ved at korte kommentar er fantastisk, selv om alle brugere som ser det fra en forbrugers øjne taler dem imod.
Man kan vel træde et skridt tilbage og spørge sig selv som ejer af et site. Er hjemmesiden og dens funktioner til for at behage ejeren alene, eller findes funktionerne som kommentar boksen for at tilfredsstille og brugerne? Hvis det er brugerne man gerne vil behage, hvorfor lyttes der så ikke til dem? Hvad angår at det er dyrt at betale en programmør til at kode en helt ny kommentar boks, hvis Lars læste hvad folk efterspørger, er det slet ikke nødvendigt med en programør i det hele taget, Lars skal blot oprette en topic på forum og så lave et link fra nyheden der henviser til denne topic, hvis folk har lyst til at debater videre. Det er ret så simpelt. |
||
Slettet_120331
-- Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
Sendt: 06-Maj-2011 kl. 14:50 | |
Hvis ejeren gjorde hvad der behagede ham tror jeg ikke du havde en profil....
|
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 06-Maj-2011 kl. 14:56 | |
Men hvordan ved du hvad alle 750.000 læsere af recordere.dk gerne vil have det? Eller antager du bare per definition, at de har samme holdning som dig? Også selvom de slet ikke bruger forummet i dag? Men et debat forum er uegnet til de korte hurtige kommentarer, og det der vil ske på sigt er at indholdet af forummet ødelægges. Og så siver brugerne. Et forum skal være et sted man søger hjælp. Man skal kunne starte med at søge efter relevante emner, og her vil kommentarene blive støj. Med tiden vil den støj fylde mere og mere af søgningerne, og være med til at ødelægge brugsoplevelsen. Så med nej-hatten på og mange års erfaring i baggagen med at drive et stort forum, så er det to vidt forskellige ting der tjener hvert sit formål. Debat forum og korte kommentarer kan ikke bare smeltes sammen i ét univers. Det vil være ødelæggende for begge funktioner. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
Besvar | Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |