|
LØST: Underlig lyd på Pink Floyd live vinyl |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
|
|||
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men det er jo ulempen med lp. Der er kommer nemt fejl i sporet og det er ikke altid det kan ses ed det blotte øje. Det er jo kunnet lille hak der kan give en lyd.
|
|||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeps det er jeg helt med på. Vil blot gerne vide om det er noget i mit setup der gør at jeg høre lyden eller om det er selve skiven. Er det skiven vil jeg henvende mig til biksen hvor den er købt og lige tage den med dem og evt. bede om en bytter. Det skal ihf. prøves. Er det ikke skiven må jeg jo finde ud af hvorfor jeg får den lyd i mit system
|
|||
gasolin
Funktioner
Tak(1)
|
||
Prøv at tjekke nåletrykket og vta, hvor meget den køre i midten,venstre eller højre side af rillen
|
|||
Morten HL
Bruger Oprettet: 10-December-2019 Sted: Odense Status: Offline Point: 59 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er det i starten af nummeret? Jeg har hørt det på Spotify og der er der en lyd, som minder om det du skriver i starten af nummeret. Det var tydeligt at høre og lød ikke som en fejl (streamet version)
|
|||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har nu tjekket min skive på to andre pladespillere, inkl. den i butikken hvor pladen er købt og lyden er nu hørt på 3 pladespillere. Så ikke mit setup den er gal med. Butikken mener heller ikke at lyden er noget der skal være på udgivelsen. Har selv lyttet til flere digitale versioner af udgivelsen og lyden er kun til stede på vinyl.
Butikken har bestilt et nyt eksemplar hjem til mig. Han havde ikke lige flere. Har solgt ca. 10 stk siger han og har ikke haft henvendelse fra andre. Vi må se når jeg får mit nye eksemplar om det ændre noget. Redigeret af DanishCanadian - 09-Juli-2021 kl. 16:21 |
|||
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Dejligt med god forretning der servicerer kunderne :)
Hvor er det i landet? Mvh |
|||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Roskilde, Vinylfreak
|
|||
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har du fået den nye plade ?
|
|||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej ikke endnu. Røg lige i brædderne efter mit 2. vaccinations stik så kommer først i byen i morgen hvor jeg måske får det nye eksemplar.
|
|||
Jessemand
Super bruger Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg oplevede i 80'erne at have en fejl på en single (Shakin' Stevens - Cry just a little bit... mener jeg). Nålen hoppede over et meget kort stykke inde i sangen på mit, dengang konfirmationskøbte, alt i et Philips anlæg. Det skete ikke hos pladeforhandleren og ved tredie eksemplar måtte vi indse at min, og kun min, pladespiller ikke kunne lide det bestemte lille sted på singlen.
Heldigvis på nummeret også på album... uden problemer.
|
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |