recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Luksus problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLuksus problem

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
miffe2507 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Emne: Luksus problem
    Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 21:34

Jeg har brug for hjælp til valg mht. afspiller af musikfiler lagret på NAS-boks.

men først en introduktion til problemet

Nu er jeg efterhånden ved at have tingene på plads i min nye hjemmbio. Jeg har lækkert plasma tv, lækker receiver og super fede højtalere.

Nu står jeg bare med et luksus problem, som jeg virkelig har brug for hjælp til at løse.

Jeg er lige flyttet med familien over i det nye hus, og inkasserede dermed et nyt værelse på 20 kvm. Det medfører bare at jeg skal trække et kabel fra den ene ende af værelset til den anden, for at kunne afspille musik fra min computer.

Min stedfar valgte så i forbindelse med flytningen at købe en NAS-boks, og da der er et netværksstik lige ved siden af min forstærker, er det jo bare at udnytte det.

Men hvordan?

Al min musik er gamle numrer der er blevet "ripped" fra CD'er, og så en masse nyt der er hentet med TDC-PLAY, hvilket helt sikkert godt kan give en masse problemer med kompatabilitet, eller hvad?

Hvad findes der af løsninger. Det eneste jeg har hørt om, er Sonos, men der må da være alternativer.

 

 

Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 21:46
Prøv at kigge på Squeezebox. Touch som udkommer til december ser lækker ud!!
Mvh. Alex
Til top
miffe2507 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 22:06

Jeg læste en anden tråd herinde, hvor der direkte stod at squeezebox ikke er kompatibel med yousee-play, så jeg regne med at komme i problemer på den kant...

EDIT - fandt lige tråden:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=68335& PN=1



Redigeret af miffe2507 - 18-Oktober-2009 kl. 22:08
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 08:26

SONOS kan så vidt jeg husker afspille DRM fra TDV play.

Squeezebox kan ikke - og kommer nok heller ikke til det.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

SONOS kan så vidt jeg husker afspille DRM fra TDV play.



Hvordan?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 10:16

Jeg fandt det i en gammel tråd : http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38946

meta nævner det at han kan via en FW opgradering som kom.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 10:28

Jeg mener kun at SONOS kan afspille TDC-play, ved at afspille dem gennem Windows Media Player. Altså du har musikken liggende på en PC, deler musikken gennem Windows Medie deling (kun Vista og nyere mener jeg) og så får du SONOS til at afspille musikken den vej og ikke direkte fra NAS.
Så er det Windows Medie Deling (Media PLayer) der står for afkodning af DRM-beskyttelsen.

Jeg kan dog se at meta i den anden tråd har skrevet at han bare kan afspille dem, men jeg mener at det jeg har haft læst omkring emnet er nyere end hans indlæg, så jeg er ikke sikker på hvad der er rigtigt.

Hvis Sonos virkeligt kan afspille TDC Play direkte (og uden en pc der kører Windows Media Player) så kan det jo være en kæmpe fordel for TDC/Yousee kunder i forhold til at købe fx en Squeezebox. Squeezebox kan ikke afspille DRM beskyttede filer.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 16:25
Når du nu har "lækker receiver og super fede højtalere" vil du vel gerne have god lyd? Så er en af løsningerne Squeezebox (Touch, Classic, Duet etc) som afspiller musik i FLAC (eller Apple Lossless) fra NAS'en. Det kræver at du ripper din musik igen fra CD'erne, men giver til gengæld den bedst mulige musik-oplevelse. Mht musik fra TDC-Play er det vel lovligt at fjerne DRM fra filerne for at kunne høre det på et setup med NAS og Squeezebox, men kvaliteten vil bare ikke være i top, da filerne er komprimeret med tab.

Redigeret af tipsen - 19-Oktober-2009 kl. 16:26
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 16:44

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Mht musik fra TDC-Play er det vel lovligt at fjerne DRM fra filerne for at kunne høre det på et setup med NAS og Squeezebox, men kvaliteten vil bare ikke være i top, da filerne er komprimeret med tab.

Det tror jeg bestemt ikke er tilfældet

Man køber ikke en rettighed til at kunne høre nogle bestemte musikstykker uanset setup. Man abonnerer på et koncept, en service, kaldet TDC Play med de begrænsninger og krav denne service har til abonnement hos TDC, DRM, understøttede media afspillere / devices osv.

Hvis ens valg af setup betyder man ikke kan benytte denne service, er det "bare ærgeligt" - det giver ikke en ret til at fjerne DRM eller andet.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
miffe2507 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg mener kun at SONOS kan afspille TDC-play, ved at afspille dem gennem Windows Media Player. Altså du har musikken liggende på en PC, deler musikken gennem Windows Medie deling (kun Vista og nyere mener jeg) og så får du SONOS til at afspille musikken den vej og ikke direkte fra NAS.
Så er det Windows Medie Deling (Media PLayer) der står for afkodning af DRM-beskyttelsen.

Jeg kan dog se at meta i den anden tråd har skrevet at han bare kan afspille dem, men jeg mener at det jeg har haft læst omkring emnet er nyere end hans indlæg, så jeg er ikke sikker på hvad der er rigtigt.

Hvis Sonos virkeligt kan afspille TDC Play direkte (og uden en pc der kører Windows Media Player) så kan det jo være en kæmpe fordel for TDC/Yousee kunder i forhold til at købe fx en Squeezebox. Squeezebox kan ikke afspille DRM beskyttede filer.

Så du er ikke sikker på, om Sonos kan afspille DRM-beskyttede filer uden det såkaldte "Windows Medie Deling", som du omtaler?

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Mht musik fra TDC-Play er det vel lovligt at fjerne DRM fra filerne for at kunne høre det på et setup med NAS og Squeezebox, men kvaliteten vil bare ikke være i top, da filerne er komprimeret med tab.


Det tror jeg bestemt ikke er tilfældet


Man køber ikke en rettighed til at kunne høre nogle bestemte musikstykker uanset setup. Man abonnerer på et koncept, en service, kaldet TDC Play med de begrænsninger og krav denne service har til abonnement hos TDC, DRM, understøttede media afspillere / devices osv.


Hvis ens valg af setup betyder man ikke kan benytte denne service, er det "bare ærgeligt" - det giver ikke en ret til at fjerne DRM eller andet.


OK, dét var jeg ikke opmærksom på.
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 20:36
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu