Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
rasmusbrask.dk
Ny bruger
Oprettet: 17-September-2005
Status: Offline
Point: 3
|
Emne: Lumatron i Coop butikker Sendt: 17-September-2005 kl. 09:54 |
Nogen der kender DVD-optageren Lumatron DVDR-105, som sælges til 999,- i bl.a. Kvickly og via NetTorvet... Det ser ud til den kan optage i DVD+R og DVD+RW, selvom teksten ikke siger det direkte... Sådan set står der kun at den kan afspille i teksten, hvor i mod overskriften er DVD-Optager...
Nogen der prøvet denne model?
|
 |
Wester
Guld medlem
Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 542
|
Sendt: 17-September-2005 kl. 10:57 |
Nej, men prøv den, og spørg på returret. Jeg har lige stået i Kvikly Dalum og studeret den. Til prisen ville jeg nok prøve den. Hvad mener du med at der står optager nogle steder. Det er selvfølgelig en optager, men ligesom med de andre medier er der jo forskel på, hvilke metoder, den optager i. Men til den  pris?
|
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
|
 |
rasmusbrask.dk
Ny bruger
|
Sendt: 17-September-2005 kl. 11:06 |
I kvickly kataloget står der:
"DVD-optager Digital indgang. Kan afspille DVD+R og DVD+RW, DVD-video, DVD+/-RW, etc...."
Der såt ikke nogen steder hvilke formater den kan optage i... Den eneste grund til jeg går ud fra at det er + formatet er hvad jeg kan tyde ud fra billedet...
Grunden til jeg er suspekt mht. dens kvaliteter, er naturligvis prisen, har aldrig set dem til under 2k...(måske holder jeg ikke så godt øje...)
Hvis nogen køber den, så skriv lige jeres tanker... Det er mine forældre der vil købe den, men jeg vil jo nødig have de køber noget bras, bare fordi det er billigt...
|
 |
H.J
Ny bruger
Oprettet: 18-Juli-2005
Point: 29
|
Sendt: 17-September-2005 kl. 12:25 |
Køb den og brug retur retten hvis den ikke dur. Det vi syntes er godt er der altid andre der har andre meninger om. Men det er jo dem der skal have den stående der skal afgøre det. Desuden er der altid de 2 års garanti.
Det eneste man skal tænke over ved køb i Bilka og muligvis også andre super markeder. Er at man skal spørge ang. garanti før køb. Eks. tages en pc ikke retur hvis den først er taget i brug.
|
H.J
|
 |
Henry___
Ny bruger
|
Sendt: 17-September-2005 kl. 23:17 |
Jeg har også lige tænkt på at købe en Lumatron dvdr-105 optager i Brugsen til 999 .kr
Jeg forestiller mig at den kan bruges som video optager og har indbygget tuner. altså at man kan tilslutte den ligesom en video med antenne ind og så scart stik til fjernsyn. Er det mon korrekt antaget ? Og hvor mange timer kan der mon ca. være på en dvd+ hvis man kan nøjes med alm vhs kvallitet. jeg går ikke ud fra at så billige maskiner kan afspille dual layer.
|
 |
John G J
Bruger
Oprettet: 13-September-2004
Point: 126
|
Sendt: 17-September-2005 kl. 23:31 |
Ja du kan tilslutte den som en almindelig video, med antenne ind og scart til tv.
Jeg tror du kan optage i 4 timer i VHS kvalitet. Det plejer man at kunne.
|
john
Pioneer PDP-435fde
Pioneer DVR-440H-K
Pioneer VSX LX51
PS-3
JAMO SW 303E
JAMO 8 Series
APPLE TV
|
 |
rasmusbrask.dk
Ny bruger
|
Sendt: 19-September-2005 kl. 00:27 |
Jeg havde misforstået tilbudsavisen, og tog ud for at købe
DVD-optageren(Lumatron DVDR-105) i går... Det viste sig jo at tilbudet
først gjaldt fra mandag... men jeg endte med at købe en Lumatron
DVR-104 i stedet...
Umiddelbart ser den sådan set meget lovende ud, den "hyler" en lille
smule når den er tændt, men det er kun i det man ikke ser noget på
den(altså ikke har lyd ud af fjernsynet), at man lægger mærke til
det... synes dog alligevel det er for dårligt...
Optog fra TV i går, i dens næstlaveste kvalitet(240 min.) på en 4.7 GB
DVD-RW disk, fungerede fint, og klippede i det efterfølgende(ganske
smart forøvrigt, og overraskende hurtigt), ingen problemer... Der
kommer en smule "artifacts"(ved ikke hvad det danske ord er) på
billedet, men ikke noget man lægger mærke til, med mindre man vil...
Hvis man sætter den op på det næst højeste kvalitet(120 min.) så kan
man ikke se forskel mellem normalt TV-signal og optagelsen...
Den har Firewire indgang, og et utal af andre udgange/indgange som jeg
aldrig kommer til at bruge... men de er vel rare at have, hvis man får
brug for dem en dag...
I forhold til der kun blev betalt 1399,- kroner for den, så er jeg
meget tilfreds, om så den til 999,- er ligeså god skal jeg ikke kunne
sige.
Redigeret af rasmusbrask.dk
|
 |
Henry___
Ny bruger
|
Sendt: 19-September-2005 kl. 17:07 |
Hej jeg købte en Lumatron DVDR-105 i dag i Super brugsen.
Jeg var ikke så heldig med den første da jeg satte den medfølgende blanke cd i larmede den ganske volsomt da den snurrede op. jeg prøvede med flere med samme resultat.
Jeg gik tilbage og fik den byttet med en ny og den larmede slet ikke i forhold til, og jeg hører den ikke under afspilning.
Jeg er indtil nu rigtig godt tilfreds med den optager og til prisen især der er en kvik guide så det tager ikke mange minutter før man er i gang.
Kvallitet er ganske god ved 240 min. ca. vhs kvallitet og den kan gå op til 360 minutter så kan man godt se det er lidt mere uskarp men det kan da sagtens bruges hvis der er behov for mere tid.
Jeg har så ikke lige prøvet med flere forskelige skiver men kun den medfølgende da jeg ikke har nogen RW endnu.
|
 |
Lotteb
Ny bruger
Oprettet: 20-September-2005
Point: 1
|
Sendt: 20-September-2005 kl. 18:13 |
Jeg overvejer at købe Coop's DVD optager og håber nogen kan hjælpe mig med et spørgsmål:
Vi fik at vide at man skal bruge en speciel DVD - noget med et W bagefter - hvad koster sådan en tingest ? Vi ønsker at bruge DVD-optageren i stedet for videoen og ønsker ikke brug at gemme optagelsen for ever, men mere at optage flere gange.
|
 |
Hermann
Ny bruger
Oprettet: 18-September-2005
Point: 11
|
Sendt: 20-September-2005 kl. 18:21 |
Lotteb skrev:
Jeg overvejer at købe Coop's DVD optager og håber nogen kan hjælpe mig med et spørgsmål: |
Er også et godt køb. Købte selv en igår.
Lotteb skrev:
Vi fik at vide at man skal bruge en speciel DVD - noget med et W bagefter - hvad koster sådan en tingest ? Vi ønsker at bruge DVD-optageren i stedet for videoen og ønsker ikke brug at gemme optagelsen for ever, men mere at optage flere gange.
|
Du kan sagtens bruge alm. DVD+R skiver men fordelen ved DVD+RW er at dem kan du slette igen og derved bruge dem flere gange, nøjagtigt som med videobånd. Jeg mener prisen ligger på omkring 20 - 30 kr. / stk. Men har du mulighed for at købe dem i Tyskland er de meget billigere der. Hermann
Redigeret af Hermann
|
 |
clausewitz
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
|
Sendt: 20-September-2005 kl. 20:56 |
Spm.
- Kan den kun optage på DVD+R og DVD+RW?
- Hvilke optageindstillinger har den (120, 150, 180, 210, 240 minutter)?
- Har den en blæser og hvor meget støjer den i så fald?
Claus
|
 |
Hermann
Ny bruger
Oprettet: 18-September-2005
Point: 11
|
Sendt: 20-September-2005 kl. 21:03 |
1. Ja.