Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Carser
--
Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
|
Sendt: 29-September-2006 kl. 02:06 |
Hej igen,
Den er bedre end VHS. Men er også en discount-maskine. Svarene på dine konkrete spørgsmål mener jeg er givet på de forrige sider i denne tråd. Jeg har da postet nogle "episoder" og andre har også tastet løs.
God nok? Til prisen: Bestemt. Til dig? Måske. Til mig: Kun som en ekstra recorder. Og remoten kan jeg stadig ikke i blinde, der er for mange ens små taster der sidder lidt her og der, man må tit læse sig frem.
Min er netop blevet 1 år gammel og alt virker stadig lige så godt, jævnt eller dårligt som da den var ny. Men uret i den taber hurtigere og hurtigere.
Jeg vil tro, at gennemsnitslevetiden på modellen er pænt under gennemsnittet for mærkevarerecordere. Jeg har udstyr fra 80'erne og 90'erne, der stadig fungerer fint (og det er ikke købt i Coop!) og dét tror jeg ikke, at Luma'en gør om 10-20 år. Vi får se!
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
 |
Uller
Ny bruger
Oprettet: 03-Oktober-2006
Point: 2
|
Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 07:11 |
Nu kan man få Lumatron 105 til 697,- og den virker, men brugsanvisningen er svær at læse. Kan den opdele en titel som man har optaget? På side 37 står der Note: Opdel titel-opgaven kan tage lang tid, men der er intet menupunkt som hedder opdel titel. Er det lykkes for nogen af jer?
Mvh. Uller
Redigeret af Uller - 04-Oktober-2006 kl. 07:11
|
 |
Carser
--
|
Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 10:24 |
Hej Uller og velkommen hid.
Noten på side 37 må være en fejl, maskinen kan ikke opdele en titel som en HDD recorder kan. Den kan det andet, der står om på side 35-37, men det er ikke særligt godt beskrevet eller hurtigt og nemt at bruge.
Jeg vil tro, at der i stedet skulle have stået:
NOTE:
Titelændrings-opgaven kan tage lang tid.
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
 |
Carser
--
|
Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 10:49 |
EPISODE 15
(Den måtte jo komme før eller siden! )
Den er blot en konstatering af, at oversættelser af detaljer tit glipper på discount-udstyr, ikke bare i manualerne til dem.
Starter man en optagelse manuelt, kan man taste nogle ekstra gange på RECORD og så få optagelsen stoppet af sig selv efter 30, 60, 90, 120 o.s.v. minutter.
Dette udmærkede system er også er kendt fra rigtigt mange VHS-maskiner: Instant Timer, Quick Timer Recording etc.
Det hedder OTR, One Touch [Timer] Recording på Luma'en.
Bruger jeg det og vælger 30 min., kommer følgende nonsens frem nederst på skærmen:
OTR-optagelse havde indstillet 30 automatisk stop efter et minut.
Det er nok det værste vrøvl, jeg til dato har set i noget apparats menuer!
Der burde jo nok i stedet komme ca. dette frem:
OTR-optagelse startet og indstillet til automatisk stop efter 30 minutter.
PS: Funktionen virker heldigvis, som den skal!
Redigeret af Carser - 04-Oktober-2006 kl. 10:53
|
M.v.h. Carser
|
 |
Uller
Ny bruger
Oprettet: 03-Oktober-2006
Point: 2
|
Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 19:49 |
Tak for svarerne, men det er skuffende. På min gamle VHS optager kan jeg overspille hvis den har optaget mere end jeg ønskede. Med denne dvdr får jeg en ekstra halv times tv med hvis jeg ikke er opmærksom på at slukke når programmet slutter.
Kan I anbefale et freeware program til computeren som kan klippe det stykke af optagelsen som jeg ikke ønsker at gemme?
Mvh. Uller
Redigeret af Uller - 04-Oktober-2006 kl. 19:49
|
 |
la7oea
Ny bruger
Oprettet: 02-Juni-2005
Point: 1
|
Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 00:50 |
Efter en grundig gennomgang af denne tråd er jeg ved at tro, min Lumatron's fejl er enestående.
Jeg samler altid 4 episoder af favorittserien på een skive. Og det har ikke været problemer........ siden jeg byttet maskinen ud sist gang .
Men nu melder Lumaen igen fejl.... Jeg vil jo gerne ind for at selv vælge hvilken episode jeg vil kigge på....... Meeeeeeen Skærmen er helt sort.... Den skulle / burde se ud som den gør på side 35 i brugsforvirringen...
Og det er godt nok mærkeligfor jeg vil ikke ændre på skiven, jeg vil bare afspille..... De eneste skiver der kører som de skal er originale musik-cd'er og dvd-filmer
Er det nogen anden vej........ end til Super-Brugsen igen ?
Mvh la7oea
|
 |
Carser
--
|
Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 01:10 |
Hej la7oea,
Skærmen bør absolut ikke blive sort. Og ved en skive, der er finalized/ikke kan ændres kan du blot ikke komme videre langt ind i menupunkterne, der beskrives på s. 35.
Hvis ikke der er fejl på disken (fysisk eller noget ikke-kompatibelt brændt på den i at andet drev) er der fejl på din Luma - hvis altså dit TV viser signalet fra den og dens TV/VIDEO mode er DVD. Det er helt sikkert.
Måske er fejlen flygtig - har du prøvet at tage strømmen og "genstarte"?
Ellers prøv det og før du tager Luma'en under armen for at aflevere den til service i Super-Brugsen:
Har du oplevet på det på flere diske? Var det nye diske? Eller kun på en enkelt - hvilken type?
|
M.v.h. Carser
|
 |
ThomasP
Super bruger
Oprettet: 26-Februar-2006
Point: 473
|
Sendt: 26-November-2006 kl. 22:22 |
Hej
Jeg har købt en Lumatron 105 i Kvickly i ÅRhus, da den nu er nede i 499,-. Den fungerer fint, bortset fra, at jeg ikke kan kopiere de DVDer den brænder. Som Carser rigtig påpeger er den med Macrovision kopisikring. Er det derfor - og gælder det generelt for DVD-optagere? Den anden model jeg har haft lånt (en lidt speciel Sony-dims) har ikke haft det problem.
Er der i øvrigt en enkelt løsning på kopiproblemet?
vh. Thomas
|
 |
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
|
Sendt: 26-November-2006 kl. 22:30 |
Hej Thomas,
ThomasP skrev:
Den fungerer fint, bortset fra, at jeg ikke kan kopiere de DVDer den brænder. Som Carser rigtig påpeger er den med Macrovision kopisikring. Er det derfor - og gælder det generelt for DVD-optagere? |
Macrovision har ingen indflydelse på de optagelser du selv har lavet og lægger over på DVD - så der må være noget andet galt. Har du husket at lukke (finalize/afslutte) DVD'en efter at optagelsen er overført? Er det på PC du forsøger at kopiere DVD'en efterfølgende (til samme type medie +/-/R/RW)? (kan du iøvrigt godt læse/afspille DVD'en fra PC'en?) Er det forøvrigt en DVD+R eller DVD+RW du overfører til på Lumatron optageren? (kun +R skal lukkes, hvorimod +RW altid bør kunne aflæses i din PC) /Lars
Redigeret af laursen - 26-November-2006 kl. 22:31
|
 |
HansOlsen
Ny bruger
Oprettet: 27-November-2006
Point: 1
|
Sendt: 27-November-2006 kl. 20:59 |
Carser skrev:
Hej Freiheit,
Velkommen her. Jo, det er det. Se mere i FAQ'en om dette. Du klikker bare på FAQ under den røde linie øverst på siden her. |
|
 |
Brygger
Ny bruger
Oprettet: 24-Oktober-2005
Sted: Djibouti
Point: 9
|
Sendt: 08-December-2006 kl. 14:21 |
Min Lumatron virker helt tosset.
Når jeg slukker den på den røde afbrydertast begynder den pludselig at brænde min DVD-RW skive og så kan der ikke længere optages på den selv om der er timers friplads på skiven.
Den skriver at den skal gøres kompatibel påny, hvis jeg vil optage mere på den, men så skal jeg jo slette alt det som er optaget - og da det er afsnit af børneudsendelser, får jeg jo ikke de kommende med.
Virker helt opgivende..
Er der mon andre måder hvorpå jeg undgår at slette indholdet og kan optage på den overskydende friplads uden dette Molboarbejde ??
|
 |
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
|
Sendt: 08-December-2006 kl. 15:21 |
Dit problem er ikke så let at gennemskue. Din Lumatron er en DVD optager, ikke?
Har du kun 1 disk? I så fald skal du jo blot købe 10 nye, køb fra tyskland nogle disk der kan være DVD-RW af den rigtige type (som passer til dit drev pris ) eller køb nogle almindelige dvd skiver til 2 kr stykket, hvis du køber 100, eller køb 25 ) Så er du da lige dækket ind, ikke.
Du kan måske overføre indholdet fra din disk til din harddisk på din PC og siden efter formatering af din dvd føre det tilbage igen.
Måske kan jeg ikke helt se dit problem?
Ken
|
 |