recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lumatron i Coop butikker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLumatron i Coop butikker

Besvar Besvar Side  <1234 17>
Forfatter
Besked
ZorpeX Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2005 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af H.J H.J skrev:

Køb den og brug retur retten hvis den ikke dur. Det vi syntes er godt er der altid andre der har andre meninger om. Men det er jo dem der skal have den stående der skal afgøre det. Desuden er der altid de 2 års garanti.

Det eneste man skal tænke over ved køb i Bilka og muligvis også andre super markeder. Er at man skal spørge ang. garanti før køb. Eks. tages en pc ikke retur hvis den først er taget i brug.

Garantien er der ikke så meget at spørge efter, som du selv nævner er der 2års garanti fra købs datoen.

Intet tages retur hvis det har været pakket op, returretten gælder i 14dage hvis emballagen er ubrudt, så simpelt er det. (dog kan man godt være heldig at de ansatte ikke går så meget op i det, og tager det retur, blot det er så det kan sælges igen.

Thommas

Thommas
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2005 kl. 22:44

Takker Hermann for den hurtige respons - havde faktisk overset det hurtige svar.

Claus

Til top
H.J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Juli-2005
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2005 kl. 23:24

Ang. garanti. Ja vi ved jo de fleste af os det med de 2 års garanti. Men et er hvad coop og andre siger (ansatte) apparaterne skal stadig sendes på et værksted og det er dem der afgør det. HP pc. Prøv at spørg HP i Danmark hvad deres garanti betyder i de 2 år.

Og ja. Ting tages retur. Ihvertfald hvor jeg kommer fra. Efter 14 dage, nej. Jeg er selv kommet af med ting indenfor 14 dage i A-Z og fået penge retur. Det skal bare være i original emballagen og ellers være som da det blev købt.

Ja det er ganske rigtigt ikke alle ansatte der går så højt op i det. Og det er jo både godt og skidt.

H.J
Til top
Andy_Moller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2005
Point: 139
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2005 kl. 22:40
Men lige for at slå det fast! Den kan godt optage dvd+rw skiver?
Til top
Mulighed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-September-2005
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2005 kl. 00:22

Lurer på å kjøpe denne Dvd-opptakeren, men har noen spørsmål om den jeg skulle hatt svar på av de som vet litt mer om den!

Ønsker å kjøpe en spiller til mellom 1000 og 2000 kr.

• Er det noe jeg ikke får på denne spilleren som er viktig å ha?
  • Må man ha harddisk for å kunne få timeshift-funksjon(kunne se begynnelsen på et opptak samtig som man forstetter å ta opp), eller kan man få det på opptakere uten harddisk også, og hva må man i så fall gi for noe slikt?
  • Skal skifte ut en gammel cd-spiller jeg har. Er denne god nok på lyd på vanlige audio cd`er og mp3/Wma til denne prisklassen(under 2000 kr), eller bør jeg heller satse på noe annet når det er av stor betydning?
  • Andre viktig innspill angående dene spilleren?

Takk for alle svar

Til top
MrKen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-September-2005
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2005 kl. 10:10

Hejsa

Efter at have læst lidt info her besluttede jeg mig for at prøve omtalte vare, men hvordan hulen får man skidtet til at snakke sammen med en Parabol-decoder. Fandt et sted i menuen ud for AV2 hvor man kunne sætte den til decoder (jubbiee det var bare det tænkte jeg) men ak nej den vil fortsat søge efter kanaler.

Har forbundet dem via VIAC med scartstik og så scart fra DVD´en til TV for at få billede. Det virker også fint når den er slukket (dog i letterbox format æv) og ikke ægte 16:9

Er der nogen af Jer kloge hoveder der ved lidt om hvordan man ungår at den stiller kanaler - i min verden burde den vel kunne tappe AV indgangen alene og "bare" optage derfra!

mvh

Kenneth

Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2005 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af H.J H.J skrev:

Køb den og brug retur retten hvis den ikke dur. Det vi syntes er godt er der altid andre der har andre meninger om. Men det er jo dem der skal have den stående der skal afgøre det. Desuden er der altid de 2 års garanti.

Ikke for at være flueknepper, meeeeen:

Der er forskel på reklamationsret og garanti.
Ordene "reklamationsret" og "garanti" bruges ofte i flæng, og det er uheldigt, da det juridisk set ikke er det samme. "Reklamationsret" er den ret, som købeloven giver forbrugeren til at klage over mangler ved en vare i op til to år efter leveringen, mens "garanti" er noget mere, noget "oveni", som sælgeren, producenten eller forhandleren lover forbrugeren.

Og så skal jeg sige i med det samme at jeg ikke aner om Coop vitterlig giver 2 års garanti, men hvis vi snakker om hvad "man altid har" så er det 24 mdr. reklamtionsret.

VH Claus

Redigeret af claus64
Til top
H.J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Juli-2005
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2005 kl. 13:01

Det er vel forhåbenlig ikke prisen der afgør om der er garanti eller ej.  Men det har jo tit været fremme i medierne, "Kontant" bl.a. At der desværre er butikker der ikke kender købeloven særlig godt.

Ja reklamationsret og garanti. Der må man vel så kontakte producenten hvis man vil være helt sikker. Her skal man ikke tro, men vide.

H.J
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Marts-2005
Point: 427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2005 kl. 14:42
Vil lige nævne at jeg i dag har købt den omtalte Lumatron. Den lagde fint ud med at indstille alle kanalerne uden problemer. Så puttede jeg en af min DVD+RW Verbatim skiver i som jeg har optaget på min Sony HX-710. DET kunne den ikke lide. Den skrev "loading..." i laaaang tid og til sidst blev jeg nødt til at tage strømmen.
Nu vil den hverken tænde eller spytte MIN Verbatim skive ud.

Sikke da en gang l...
Venlig hilsen
Jan
Til top
Tlqbow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-September-2005
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 10:03

Har den model NICAM???

vh

T

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 10:12

Oprindeligt skrevet af Andy_Moller Andy_Moller skrev:

Men lige for at slå det fast! Den kan godt optage dvd+rw skiver?

Se venligst her.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 11:30

Var lige nede i Kvickly på Amagerbrogade og handle. De har mange.

På emballagen står der intet om Nicam-stereo. Om det er fordi det er en selvfølge, at den har det eller fordi den ikke har det...

Hvem ved det? Kan den optage TV-udsendelser i stereo?

Tast dit svar nu, dig, der har købt en. Jeg ved, du er der!

Hvis den kan optage i stereo og man køber diske, den kan bruge,  , er den jo et fund til prisen. Som Coop-medlem er der også 4% bonus på købet.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 17>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu