recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lumatron i Coop butikker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLumatron i Coop butikker

Besvar Besvar Side  <12345 17>
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af MrKen MrKen skrev:

Hejsa

Efter at have læst lidt info her besluttede jeg mig for at prøve omtalte vare, men hvordan hulen får man skidtet til at snakke sammen med en Parabol-decoder.

Er der nogen af Jer kloge hoveder der ved lidt om hvordan man ungår at den stiller kanaler - i min verden burde den vel kunne tappe AV indgangen alene og "bare" optage derfra!

Hej og velkommen,

Hvad skal de snakke om? SCART overfører ikke kanaler, men billede og lyd, du kan optage fra og se på tv ikke mindst. Så det sidste er korrekt.

Om du kan undgå at den stiller kanaler ind? Se i din manual. Eller lad være at give den antennesignal. Men når dette skrives, er den jo nok forlængst blevet færdig med sin tuning...

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Marts-2005
Point: 427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Hvem ved det? Kan den optage TV-udsendelser i stereo?

Tast dit svar nu, dig, der har købt en. Jeg ved, du er der!

Yes, det kan den  - men den kan som nævnt i en anden tråd ikke lide skiver optaget af en Sony HX-710.
Venlig hilsen
Jan
Til top
osm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Juni-2005
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 13:49

Ang garanti og reklamatiion:

Garanti:Man har altid et ½ års "garant" (formodningsreglen): hvilket betyder at sælger skal bevise at fejlen/skaden er påført af køber for at slippe for ombytning/reperation. Man antager at en fejl som udgangspunkt har været til stede på købstidspunktet (gælder i øvrigt også ved brugt køb - og ja også ved biler!)

Reklamation: de resterende 1½ år hvor køber skal bevise/sandsynliggøre at fejl/mangel var tilstede på købstidspunktet. Viser sig ofte problematisk.

Hvis der loves 2 års garanti er det altså noget ekstra (1½ år) i forhold til den alm. købelov.

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/

Ole

Redigeret af osm
Til top
Freiheit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-September-2005
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 18:02
Er det muligt at overspille sine VHS med Lumatron optageren (via scart)?
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 18:47

Hej Freiheit,

Velkommen her. Jo, det er det. Se mere i FAQ'en om dette. Du klikker bare på FAQ under den røde linie øverst på siden her.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 21:08

Hej.

Nu købte jeg så en selv! Den skal blot supplere min Sony HDD-recorder, så jeg ind i mellem kan optage to ting på en gang o.l.

Indtil videre: Den fulgte SCART-kabel og en +skive med. Og en god guide og manual. Installation gik fint, dog ingen Smart-link e.l. God tuner. Pænt billede. Den har NICAM-stereo med egen indikator og OSD.

Der er både optisk og koaksial digital lydudgang.

Design og menuer er faktisk lidt over forventning til prisen.

Der er danske menuer.

Jeg har tilsluttet den som mellemled mellem en VHS og mit TV. VHS'en er så også tilsluttet en Selector. (Min Sony er til service, men var tilsluttet på samme måde.) 

Kun når Luma'en er tændt, kan signal fra disse gå igennem. Men selv uden strøm går antennesignalet igennem til TV'et.

Hvorfor jeg nævner det? Fordi jeg prøver at spare strøm. Og her er der noget, der tyder på, at Lumaen ikke er så nutidig endsige grøn.

Ifølge manualen bruger den 25W i standby. Jeg måler 33W. Det er ligeså meget som min bærbare PC, jeg skriver dette på bruger nu - TÆNDT.

Sony bruger 6W.

I energisparemode skulle Luma'en kun bruge 1,33W. Jeg måler 13W.

Sony bruger så lidt, at jeg ikke kan måle det. Under 4W. Og kan alligevel sløjfe signal igennem.

Så Lumaen skal forbindes, så den ikke skal føre signal videre i mit system og kan slukkes helt, når den ikke bruges. Ellers koster den tændt konstant sin indkøbspris i strøm på to-tre år.

Spørg, hvis I ønsker at høre om noget, der ikke er dækket endnu. 

Jeg vender tilbage, når jeg har prøvet at optage og afspille.

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 21:46

Episode 2

Optog 44 sekunder i SP. Maskinen gav sig god til "preparing" både før og efter.

Og minsandten, om ikke den også bagefter ville brænde, før den kunne sættes i standby. Så det hele tog 3-5 min. Det havde jeg ikke ventet på en DVD +RW.

Det afspillede så fint nok ud. Så ville jeg slette det. Det kunne jeg ikke lige finde ud af. Prøvede at selecte titlen - så afspillede den. Nå, i manualen så jeg, hvordan hele disken kunne slettes. Det gjorde jeg så. Og det tog næsten ingen tid.

Nu optager jeg en film. Der bruges ca. 42W. For at få et "banner" med data om optagelsen væk fra skærmen trykkede jeg på "display" og så kom der en menu op med mange muligheder.

En sjov en er "TRICK". I den kan man vælge at stoppe, pause eller genoptage optagelse. Det er ikke noget trick, det er en oversættelsesbøf!  (Der menes sikkert track). Endnu et tryk rensede skærmen for Luma-data.

Mens der optages kan jeg sidde og se på et pænt tydeligt display og en "rødglødende optageknap". Og filmen har jeg allerede, så nu vil jeg læse lidt mere i manualen og få mig en kaffe.

M.v.h. Carser

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 22:32
Jeg er virkelig ikke tekniske anlagt, og slet ikke i denne sammenhæng, så jeg søger et råd om hvordan jeg skal stille mit "set up" op, især med nyheden om at Lumatronen er en strømsluger, og man er vel jyde...
Jeg har 1stk selector, 1 stk video og lumatronen.
Jeg vil meget komme til at optage fra VHS til DVD, men også gerne direkte fra selector til DVD. Hvordan vil du råde mig til at lave mit set up, så det hele fungere uden at skulle flytte kabler, og gerne uden at det bruger for meet strøm, gerne penslet meget ud?
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 22:55

Episode 3

Forvænt som jeg er trykkede jeg på play undervejs. Så kunne jeg måske se filmens begyndelse. NEJ!

Play er også en pausetast, så jeg fik pauset optagelse. Så timeshift, pause-TV og den slags er ikke mulig. (Det er der så heller ikke nogen, der har lovet.) Timeroptagelser kræver - som på en gammel VHS - standby.

Manualen har et par ubetydelige billedfejl og et afsnit uden oversættelse. Ellers fortjener den ros pånær for de alt for optimistiske tal for lavt standbyforbrug.

Billede og lyd, det allervigtigste, er godkendt. 

>> og << virker bedre end på en Sony, for man kan gå op og ned i søgehastighed ved at skifte mellem dem og der er flere trin. Dog ikke 1,5x med lyd.

Afspiller også DVD-medier brændt på andet udstyr. Og billed-CD'er fra min PC og fotohandleren. Loader og søger overraskende hurtigt. 

Selv en CD med blandet indhold fra et blad, Digital Foto, er intet problem, den læser det den kan. Og sluger ikke disken eller kløjs i det, den ikke kan.

Makinen er desuden ret lydløs.  Jeg har prøvet to afspillere i 500 kr.'s klassen for 1-1½ år siden. Deres stereo-dåse-lyd og larm fra drevene var ren tortur i forhold til det her.

Indtil videre: Det her er et godt køb. Nærmest et scoop fra Coop.

M.v.h. Carser

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 22:58

Oprindeligt skrevet af Freiheit Freiheit skrev:

Jeg er virkelig ikke tekniske anlagt, og slet ikke i denne sammenhæng, så jeg søger et råd om hvordan jeg skal stille mit "set up" op, især med nyheden om at Lumatronen er en strømsluger, og man er vel jyde...
Jeg vil meget komme til at optage fra VHS til DVD, men også gerne direkte fra selector til DVD. Hvordan vil du råde mig til at lave mit set up, så det hele fungere uden at skulle flytte kabler, og gerne uden at det bruger for meet strøm, gerne penslet meget ud?

Lidt af en nød at knække. Hvor mange SCART-stik har dit TV? Kører du alt i SCART i forvejen? 

M.v.h. Carser

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Oprindeligt skrevet af Freiheit Freiheit skrev:

Lidt af en nød at knække. Hvor mange SCART-stik har dit TV? Kører du alt i SCART i forvejen? 

Mit TV har 2 SCART, bruger i øjeblikket det ene til en alm DVD afspiller.
Jeg kører/kørte alt i SCART, dog er der også lavet en video og en selector kanal på TVet. Videoen har også 2 SCART stik.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2005 kl. 23:48

Javel.

Hvis 

1. TV'et kan sende signal fra et SCART til et andet (har kopifunktion) og
  2. du vil lade det være tændt under VHS->DVD overførsel,

kan jeg måske hjælpe. Men DVD-afspilleren kniber det så med også at få tilsluttet.

Er 1) Ikke tilfældet bliver det lige kompliceret nok, men der findes T-led til antennesignal, 230 V afbrydere og SCART-omskifterbokse, der kan hjælpe.

M.v.h. Carser

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 17>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu