recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lumix DMC-TZ20EF-T?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLumix DMC-TZ20EF-T?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
elvisdk1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Maj-2011
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Lumix DMC-TZ20EF-T?
    Sendt: 04-September-2011 kl. 19:47
Hej!

Jeg har netop købt Lumix DMC-TZ20 på http://www.pixmania.com/dk/dk/8985080/art/panasonic/dmc-tz20-brun.html

Og til min store overraskelse og irritation, er dansk ikke muligt at vælge som sprog i kameraet.

Nu har jeg studeret hjemmesiden nærmere, og må desværre konstatere at i denne model jeg har købt

DMC-TZ20EF-T kan man kun vælge: Sprog i intern menu: engelsk, tysk, fransk, italiensk, spansk, japansk.

Havde jeg derimod købt modellen DMZ-TZ20EP-K (på andre hjemmesider) så havde jeg fået med dansk sprog:-(

Nu vil jeg så benytte fortrydelsesretten. Men sikke et cirkus:

1: Kameraet skal sendes til Frankrig (mindst 200kr i fragt)

2: Utrolig besværligt at finde rundt på hjemmesiden Pixmania. De har gjort det utroligt indviklet for kunden.

3: Kan det virkelig være rigtigt at jeg nu skal sende Kameraet til Frankrig?

Mvh Per

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2011 kl. 20:01

Pixmania er IKKE et sted at handle det er alt for besværligt, når der er retur/reklamationer, og der sælges ikke noget der har Dansk/Nordisk standard. Der er mange gange her på forummet advaret mod handel hos dem.
I det mindste har du da Engelsk Menu på kameraet. Dansk er ikke videre udbredt som Menu sprog på mange ting.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
elvisdk1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Maj-2011
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2011 kl. 20:13
Tak for svaret?

Men hvad gør vi lige med hensyn til returneringen?

Kan man forsøge at ringe/kontakte dem eller er det fuldstændigt nytteløst?

Mvh Per 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2011 kl. 20:51

Jeg ved ikke hvordan det ligger med returret ved køb i udlandet. Havde det været en Dansk hjemmeside, så er der 14 dage. Der er mange der får store fustrationer når det drejer sig om det firma, det er bedst at holde sig væk.
Det har været omtalt i udsendelser på TV. Konklution. Lad være med at have noget som helst at gøre med dem.

PS: jeg ser lige at der om kameraet bl.a. står: Sprog i intern menu: engelsk, tysk, fransk, italiensk, spansk, japansk

Det har du åbentbart overset. Så en undskyldning angående manglende Menu sprog kan du ikke bruge over for salgsstedet.

Redigeret af Radiomanden - 04-September-2011 kl. 21:10
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg ved ikke hvordan det ligger med returret ved køb i udlandet. Havde det været en Dansk hjemmeside, så er der 14 dage. Der er mange der får store fustrationer når det drejer sig om det firma, det er bedst at holde sig væk.

Det har været omtalt i udsendelser på TV. Konklution. Lad være med at have noget som helst at gøre med dem.

PS: jeg ser lige at der om kameraet bl.a. står: Sprog i intern menu: engelsk, tysk, fransk, italiensk, spansk, japansk

Det har du åbentbart overset. Så en undskyldning angående manglende Menu sprog kan du ikke bruge over for salgsstedet.

Pixmania har en dansk hjemmeside, og markedsfører sig i Danmark på dansk, så de er forpligtet til at overholde de danske bestemmelser, herunder returret. Og man behøver ingen undskyldning for at benytte sig af sin returret.
/Peter
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu