|
Lyd der efterhånden gør mig INSANE! |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
Surround4U ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2012 Sted: Vanløse, Danmar Status: Offline Point: 48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-April-2012 kl. 22:18 |
|
Hej med
jer alle! Jeg er, som i måske kan
se, en spritny bruger herinde, så hvis jeg kommer med dette spørgsmål et
forkert sted så be gentle! :p
Sagen er den at jeg har
en hjemmebio hvor min lyd bare ikke er iorden. Først lidt info om mine dele:
Forstærker: Denon
Avr-2809 (link: http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article1538320.ece) Ledninger: De er købt
hos hifi klubben, har desværre ikke kvitteringen mere Højtalere: Mk Sound 750
series. (link: http://www.moon-audio.com/speakers/mk-sound-speakers/mk-sound-750-series-home-theater-package.html ) Og bare for sjov får i
også lige tv'et af vide Fladskærm: Panasonic
TX-p4610E
Problemstilling: Jeg har sat samtlige
højtalere til bagpå forstærkeren (5.1) og når jeg skal se film med surround fra
min computer, så skratter lyden helt vildt, idet øjeblik lyden bliver lidt høj,
eller når der sker meget i en scene fx. Det skal lige siges at
lyden går fra min forstærker til min pc via mit Creative lydkort og en
"optical to 3.5mm" converter, som iøvrigt fungerer glimrende! Med mit medfølgende
creative software, har jeg noget der hedder "console launcher"
hvorved man kan teste at der er lyd i de rigtige højtalere osv osv. den har for
længe siden virket upåklageligt og fik af vide at surround right var fætteren
bagi til højre osv. Når jeg laver denne
"test" nu, siger den at mine fronthøjtalere og surroundhøjtalere er
de samme! (når den siger surround right, kommer det ud af min front right
højtaler osv) Jeg har ingen anelse om
hvad der kan være sket. For et par dage siden tog jeg alle kabler bagi
forstærkeren ud og satte dem ordentligt igen (bruger IKKE banan stik btw), for
at se om det ville gøre nogen forskel, men ak... Intet hændte. Det eneste jeg lige kunne forestille mig er problemet, er programmering af selve forstærkeren, men det har jeg mildest talt ikke forstand på! Måske det er værd at kigge bruger manualen igennem på et tidspunkt, men det er aldrig rart at være helt på bar bund! Ydermere så står der på displayet på min Denon indikationer for hvilke højtalere der ligesom er i brug (sådan læser jeg det ihvertfald) og der er indikeret en højtaler i toppen af displayet og en til højre, lidt under og en til venstre. Dét billede forstår jeg som at den har aktiveret noget stereo / 2.1, på trods af at den "mode" min Denon står i er "Dolby Pro logic". Håber inderligt der er nogle som er mere nørder end mig til det her og kan komme med nogle nice bud, for jeg ved slet ikk hva jeg skal gøre mere ! På forhånd tak En frustreret hjemmebio entiusiast |
||
Skærmen må godt være flad, men lyden SKAL være rund !
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Først kører du en autokalibrering af forstærkeren med den medfølgende mikrofon. Går den fint kalibreringen igennem? Klaus |
||
![]() |
||
Surround4U ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2012 Sted: Vanløse, Danmar Status: Offline Point: 48 |
|
For at være ærlig så har jeg aldrig fået brugt den audiyessy mikrofon, men lavet en manuel setup istedet. Og faktisk så har jeg lige nu fundet, hvad jeg tror er løsningen på det hele !. Jeg kiggede manualen igennem som jeg nævnte tidligere og fandt den manuelle setup. Det viste sig at på min Denon stod der at jeg ingen surround højtalere havde! Det fik jeg så ændret til "YES" og skrev at jeg har 2.. Og nu lader det til at fungere, men er stadig igang med at teste...
|
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Hvis det brænder helt på kan jeg godt komme forbi og kigge på det, Jeg arbejder i rødovre og kører hver dag gennem vanløse ned til metroen så kan sagtens kigge forbi på vejen hjem..
Men prøv at lege med de forskellige indstillinger og hiv din målemikrofon frem og kør ALLE kalibrerings positionerne, det fungerer faktisk rigtig godt med Audyssey hvis man gør det rigtigt,, |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Jeg husker engang, at jeg havde en PC med fede Harman Kardon-højttalere inside. Så indstillede jeg equalizeren i Windows Mediaplayer således, at der kom en fed bas direkte fra de indb. højttalere. Det lød rigtig godt fra PC'en. Så skulle jeg lige prøve at koble mit ganske almindelige musikanlæg på. Dét lød ad Hulen til med den indstilling, jeg havde lavet!! Det hjalp, da jeg indstillede den til neutral, tror jeg nok, det hed...
|
||
![]() |
||
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
|
Hvad er din kilde?
|
||
![]() |
||
|
- Strecker : Det lyder fedt !... Det kan godt være vi skal finde en dag hvor du kan komme forbi og rode lidt rundt med indstillingerne. Dog vil jeg sige at jeg ved ikke hvor min audyssey mic er henne og jeg er 100% sikker på at der er lyd der går igennem samtlige højtalere, for når jeg laver en "manual channel volume test" så går der klart lyd igennem samtlige højtalere. Dog skete der det, efter at jeg havde rodet med det igår, at der nu slet ingen lyd kommer ud igennem højtalerene når den er tilsluttet computeren. Slår jeg den dog over til HDP (som er min source for min bluray afspiller) så går lyden fint igennem, så jeg tænker at jeg bare kigger indstillingerne igenem for den kilde og laver de samme ændringer til min pc. - Sandsand : Er ikke helt sikker på hvad du mener med "Kilde" men den source der står på min forstærker er "TVBCL" noget lignende.. Og jeg kører lyden fra en optisk port på forstærkeren og over i mit lydkort på min computer |
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
jeg vil forslå dig at finde den, for Audyssey er ikke bare volume indstilling men et komplet akustisk læsning af dit rum, og det kan virkelig gøre noget lækkert ved lyden ( i visse tilfælde noget dårligt ) jeg har personligt kun gode erfaringer ved brug af Audyssey og det har givet den "3. dimension" i lyden som jeg har ledt efter..
du siger bare til hvis jeg skal svinge forbi, men hvis det er et lydkort problem kan jeg desværre ik hjælpe, da min viden er inden for receivere..
|
||
![]() |
||
|
Det kunne nok godt gå hen og blive nødvendigt! Er der et bestemt tidspunkt du befinder dig i Vanløse eller? Jeg har fri kl 17:00 nemlig og bokser til kl. 18:30... Men jeg er sikker på det ikke er et lydkort problem.. Jeg fik det faktisk løst forleden da jeg skrev at jeg rodede lidt rundt.. dagen efter er lyden så bare røget helt.. Også alligevel ikke... Når jeg afspiller noget på computeren så kan jeg se i min indikator at der er lyd.. men bare ikke høre noget ud af højtalerne... |
||
|
||
![]() |
||
|
Jeg arbejder fra 6 til 14 så jeg er i vanløse ca 14.15, så det kommer til at knibe i hverdagene.
Men jeg bor klods op ad DR byen metro, så 15 minutters transport til vanløse i weekenden skader sgu ikke hvis du giver kaffe og kage.. ![]() |
||
![]() |
||
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
|
Om det er DVD, blu-ray, download, og hvilken afspiller/codec. Hvis det er noget fra nettet, så er det jo ikke til at regne med at det lyder godt, uanset hvad.
Redigeret af SandSand - 20-April-2012 kl. 06:30 |
||
![]() |
||
|
Aha... På DEN måde... Jamen det korte svar er ALT jeg afspiller af lyd på computeren. Her forleden da jeg ENDELIG fik alle højtalerene til at spille (imens den stadig stod på Dolby pro II setting) Der var problemet faktisk løst. Problemet var så at hvad jeg end havde gjort, så virkede det ikke dagen efter. Har lige prøvet at sætte en original DVD med Batman Begins (fed film) i mit dvd-drev på min computer. Når jeg afspiller med VLC så kan jeg godt vælge "5.1" under lydenhed, Men på min forstærker står der stadig kun et stereo setup og lyden er igen som om både front- og baghøjtalernes lyd bliver presset ud af mine 3 fronter (Left/Right og Center)...
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |