|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
birgitte r.a ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2009 Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 15-August-2010 kl. 22:26 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hej forum
Jeg har købt et nyt tv, Sony kdl 40nx800.
Jeg kunne godt tænke mig at få lyden over mit anlæg men min forstærker har kun
phono indgange og jeg kan ikke se at mit tv har nogle af disse udgange.
Hvad gør jeg, jeg har prøvet med hovedtlf. udgangen (mini jack til phono) men der kom ikke en lyd ud.
Hvad skal der til.
Mvh
Birgitte, (min bror har formuleret
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der kan være seperat justering af Volume til Headset, er det tilfældet så er det givet i Audio Menuen det justeres.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
![]() |
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Du skal havde fat i en sådan en fætte, digital til analog RCA.
http://www.ramelectronics.net/audio-video/audio-converters-extenders/analog-to-digital-digital-to-analog/dac-digital-to-analog-converter-gtv-digaud-2-aaud/prodGEF00232.html Du bruge så bare den Digital lydudgang (optisk) fra dit TV til denne Boks. ![]() Redigeret af Startrek - 15-August-2010 kl. 22:38 |
![]() |
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Dit TV har vel scart stik? Så kan man få en omformer Scart/phono hvor lyden kan tages ud. Koster kun 25 kr.
Redigeret af Kampus - 15-August-2010 kl. 23:16 |
![]() |
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Det skal lige bemærkes, at man med denne dims (Edit: altså den dims, som Startrek foreslog) sandsynligvis vil være nødt til at bruge stereoanlæggets fjernbetjening til at skrue op og ned for lydstyrken (det er muligt, at TV'et kan udføre digital regulering af lydstyrken, men så vil det gå ud over lydkvaliteten).
Kobler man hovedtelefonudgangen til stereoanlægget, bør man kunne skrue op og ned med TV'ets fjernbetjening. Det er dog ikke sikkert, at det er let - på nogle TV skal man ind i en menu for at gøre det. Redigeret af Allan Olesen - 15-August-2010 kl. 23:24 |
![]() |
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Ja hvad ellers! Hvis man vil ha' lyd i sit anlæg, bruger man sin remote dertil.
Køb nu bare den scart/phono konverter. Der er ingen forskel i lyden mellem den og Startreks 67 dollars box Redigeret af Kampus - 15-August-2010 kl. 23:31 |
![]() |
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Jeg går ud fra, at du ikke havde læst min rettelse, inden du kom med det opstød.
Men lige for en ordens skyld: Med din scart til phono-konverter vil det muligvis også være muligt at skrue op og ned på TV'ets fjernbetjening. Nogle af Sonys TV kan sættes op til at variere lydstyrken på den analoge udgang, når man skruer op og ned på fjernbetjeningen. |
![]() |
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Ifølge sony's hjemmeside så har Sony kdl 40nx800 ikke scart udgang med kun 1 scart indgang.
Og Kampus forslag om en scart adapter, er meget god men desværre så lyde de ikke god (har værre i gemmen nogle stykke), men man kan jo prøve den, det er jo kun 25 kr. man miste, hvis man ikke kan lide lyde og tv ikke har lyd ud over scart. Og lyde ville altid lyde bedst hvis det blive taget fra line signalet også hvis det er digital, for at blande for mange vol. ind over lyd signalet er ikke god, og det ville jo også være god at kunne skrue helt ned for lyd på TV og stadig have fuld kontrol over det på stereo anlægget. Redigeret af Startrek - 16-August-2010 kl. 02:52 |
![]() |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19649 |
![]() |
Et scart stik er både ind og udgange. Klaus |
![]() |
birgitte r.a ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2009 Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Hej igen
Mange tak for de velmenende forslag.
Jeg vil prøve den billige løsning først, hvis scart både er ind og udgang.
Ellers må jeg købe sådan en som der er linket til.
Eller måske der er flere/andre muligheder.
Mvh
|
![]() |
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
De nævnte er dem der er. Jo der er en mulighed mere. Nyt anlæg.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |