recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd Transparent Lærred Koster?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd Transparent Lærred Koster?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Noisy Boy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Marts-2012
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Noisy Boy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd Transparent Lærred Koster?
    Sendt: 02-April-2012 kl. 19:25
Har lige et hurtigt Spørgsmål Lyd Transparent Lærred ? hvor køber man det og hvad koster de ca. er det muligt at få det til en rimelig pris og kvalitet som fast rammet?
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 20:10
Der er rigeligt at gå ud fra via google, hvis bare du søger efter AT screen..

De kan laves ret billigt.. sheerweave 4500 kan bruges og koster ikke alverden.  Du kan eks. kigge i Jonas_h's biotråd. Jeg tror sådan et som hans koster under 5k..
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Noisy Boy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 20:22
Hvordan er kvaliteten på sådanne lærred? havde tænkt mig at anskaffe mig en JVC x30 pga jeg gerne ville opnå en rigtig fed 3d kvalitet.
Der er åbenbart en verden til foreskel på lærreder kvalitets mæssigt og ville jo selv ikek ende i den forkerte ende. men jeg ved også at et rigtig godt kvalitets lærred koster 30k+ hvis det skal være Lyd Transparent  og det er lige i overkanten til mig bugget
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 22:26
Prøv nu lige at kigge i hans tråd..
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 23:52
Jeg har testen en del af de akustiske dug. Screen research - screen exselence - shearweave og beamax. De taber alle noget lys i forhold til et alm 1.0 gain dug.

Jeg valgte screen exselence enlighter 4k dugen, da det nærmest er umuligt at se struktur eller lign. Men samtidig påvirker lyden mindst.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Noisy Boy Noisy Boy skrev:

havde tænkt mig at anskaffe mig en JVC x30 pga jeg gerne ville opnå en rigtig fed 3d kvalitet.
Ikke at JVC x30 er decideret daarlig til 3D, men jeg vil mene at der er bedre at faa i prisklassen hvis du prioriterer 3D.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Noisy Boy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg har testen en del af de akustiske dug. Screen research - screen exselence - shearweave og beamax. De taber alle noget lys i forhold til et alm 1.0 gain dug.

Jeg valgte screen exselence enlighter 4k dugen, da det nærmest er umuligt at se struktur eller lign. Men samtidig påvirker lyden mindst.

Hvad ligge en screen exselence lærred i prisklassen. Har snakket med CSO.dk idag og de forslår Screen Research men det løb op  i ca. 17-18k for et 115" dog ikek et THx godkendt men mener det var isf Godkendt

Han nævnte dog man skulel passe på med de billige lærreder da hullerne kan være forstore og man tape pixels
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Noisy Boy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

havde tænkt mig at anskaffe mig en JVC x30 pga jeg gerne ville opnå en rigtig fed 3d kvalitet.
Ikke at JVC x30 er decideret daarlig til 3D, men jeg vil mene at der er bedre at faa i prisklassen hvis du prioriterer 3D.

DEt fordi jeg har været ude og se en JVC x70 spille 3D og der blev jeg positivt overrasket. og hvad jeg har læst hørt mig frem til anbefaler stort set alle JVC'en
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Panasonic PT-AT5000E er bedre til 3D visning.
Akustisk transparente lærreder fra Lissau koster mellem 350 - 700 kr. ekstra pr. m2 lærred.
Ved 90" lærred snakker vi 3 m2, en merpris på 1050 - 2100, alt efter den valgte "lærredkvalitet".

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 19:59

Hvad ligge en screen exselence lærred i prisklassen. Har snakket med CSO.dk idag og de forslår Screen Research men det løb op  i ca. 17-18k for et 115" dog ikek et THx godkendt men mener det var isf Godkendt

Han nævnte dog man skulel passe på med de billige lærreder da hullerne kan være forstore og man tape pixels

8k for dugen til 106"

Jonas_h har brugt omkring 2500 for hans dug - prøv nu at kaste et blik i hans tråd før du snakker om lærreder til mange tusinde kroner..
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Noisy Boy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

8k for dugen til 106"

Jonas_h har brugt omkring 2500 for hans dug - prøv nu at kaste et blik i hans tråd før du snakker om lærreder til mange tusinde kroner..

okay det var ikke så slemt.

Det ikke fordi jeg vil finde det billigst lærred jeg ville øndersøge hvad der var af mulighedder. som jeg også skrev før er jeg blver advaret af flere at man skal passe på med at købe en forbilligt lærred da kvalitet og pris normalt også hænger sammen.
derfor jeg prøver og høre mig frem på dette forum. ellers havde overskriften da værre: Billigste Akusisk lærred?

Har set et dårligt lærred og det er jo lidt ligesom at sammenlign et billede du printer ud på foto papir og derefter printer det sammen billed ud på normalt papir.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 21:16
Dette er lærredet som jonah_h har brugt - fundet via nettet:

Det hedder noget andet , men er sheerweave. Det koster ikke alverden og jeg synes selv det ser godt ud. Husk at spørge dig selv om du kan se forskel fordi du betaler 10-30k mere eller om du bare er en ganske almindelig dødelig som egentlig bare drømmer om at eje noget fedt udstyr. Jeg tror du vil blive lige glad for begge, dog er du bedre stillet med det dyre (surprise), fordi det har en tættere struktur. Det giver mindre tab af lys og pixels, hvilket er neat når 4k projektorerne engang bliver til at betale.

Redigeret af Steve Jones - 03-April-2012 kl. 21:16
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu