|
Lyddæmpe ventilation |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | ||
Eeyore
Super bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hver gang du foretager en ændring i et boligventilationsanlæg, så skal det indreguleres, uanset om det er udsug eller indblæsning som man har ændret i. Der skal være balance imellem luftmængderne. For lidt indblæsning giver undertryk, der suges derfor kold luft ind igennem sprækkerne i huset = højere varmeregning og lavere komfort (træk). For meget indblæsning, så dannes der overtryk, som presse varm fugtig luft ud af sprækkerne = højere varmeregning og risiko for fugtskader når den varme luft nedkøles og kondenserer. Redigeret af Eeyore - 28-Maj-2020 kl. 05:59 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Undertryk kan i værste tilfælde føre til at huset giver sig til at suge radon op fra jorden.......
Klaus
|
||
Pilgaard
Junior bruger Oprettet: 21-Februar-2008 Status: Offline Point: 29 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det er såmænd udemærket klar over, det er mit job at vide Men når nu anlægget er indreguleret, så er det jo nok ret begrænset hvor mange ændringer der er foretaget efterfølgende
|
||
Aschwarz
Ny bruger Oprettet: 26-Maj-2020 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Pilgaard skrev:
Altså,
anlægget er indreguleret for 2-3 måneder siden, du vil så indregulere
det igen? Og så på indblæsningen? - Hvad skulle det hjælpe når det er
udsugningsventilen (KSU) der støjer ..? Jeg ville bare flytte lidt mere af indblæsningen til de øvrige rum, og derved aflaste den støjende ventil. Var det ikke indblæsningsventilen i stuen? Redigeret af Aschwarz - 29-Maj-2020 kl. 09:31 |
||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
jeg skylder vist en opdatering på denne.
Fik en skorstenfejer ud. Han gennemgik anlægget, og udsugningen var så fuld af skidt, at der inden regulering var en forøgelse på næsten 100%. Han mener anlægget ikke har kunne skabe det rette tryk og derfor har rodet rundt i hvor meget den har suget. Den larmer mindre nu.. Meget mindre.. Og kører på et lavere program end før han kom.
|
||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
God stil med en opdatering
|
||
MortenP
Guld medlem Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 658 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Må jeg lige høre vedr. rens (skorstensfejer).
Jeg har lavet mit rørtræk med aluflexrør. dvs. ikke Spirorør.. kan man godt få renset dem også? kunne forestille mig der er lidt "snask" i efter knap 8 års brug. |
||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var et godt spørgsmål. Tror jeg ville hive fat i en skorstenfejer eller vent.rensfirma
|
||
power
Bruger Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvis du får rørene renset. Kan du købe kanalfilter. så du frem over aldrig skal rense rør igen. Kun vaske huerne/filter
Redigeret af power - 18-Marts-2022 kl. 15:05 |
||
Jbl Array Cinema
|
||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
|
Må lige se om jeg kan gennemskue hvordan man sætter dem på
|
||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er simpelthen for dum til at forstå. Håber du ligr vil give et hint her. Skal jeg fjerne den sorte "svamp" der sidder i udsugningen nu, oh så montere denne her i stedet eller skal jeg gøre noget helt andet?
|
||
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |