|
Lydkvaliteten HD lydformaterne Vs dd+ |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har lige testet mellem Disney+ med frost 2 og den skandinaviske Bd udgave af frost 2 som også kun er i dd+ ingen forskel i kvaliteten af lyden på de to. Men der er ikke meget dybt bas på hverken den ene eller den anden udgave. Men er jeg er så ikke imponeret over dynamikken i filmen, kontra hvis vi tager den første frost på Bd
Redigeret af T-Duck - 17-Oktober-2020 kl. 23:24 |
|||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||
Eeyore
Super bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Desværre er man også begyndt at fjerne de dybeste frekvenser i mange BD udgaver . Der er flere tråde om det på bl.a. avsforum hvor folk er begyndt at bruge DSP for at få det tilbage. Redigeret af Eeyore - 18-Oktober-2020 kl. 07:31 |
|||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||
Eeyore
Super bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det skal vi nok desværre regne med i takt med at der bliver længere og længere imellem folk med anlæg som reelt kan gengive ULF.
Redigeret af Eeyore - 18-Oktober-2020 kl. 08:06 |
|||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
|
|||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad er det du mener med forvrængning i LFE sporet? Jeg oplever absolut intet som minder forvrængning på streamning tjenesterne f.eks. Fra iTunes - Netflix Disney+. Jeg kan da godt høre forskel fra en blå Skive vs streamning, men jeg opfatter det altså ikke som forvrængning absolut ikke, det er dynamikken som er klart bedre på en blå, men det så ikke kun i lFE sporet der er forskel, det er alle kanaler og hele spekteret som er bedre på en blå skive. Enig at der findes mix som er ringet mixet, ligesom på flow TV En film som Egde Of Tomorrow på Netflix har i øvrigt stadig sit subwoofer killer instinkt, du kan kalde det forvrængning, det er der måske nogen der vil kalde det, fordi deres sub ikke klare mosten når der bare skrues lidt op, men det er det samme dybe fænomen som er på lyden fra en blå Skive. Jeg har selv 4 subs i mit setup, 2 mellem klasse og 2 high end, jeg vil absolut kunne høre hvis det forvrænget, men måske vi fortolker hvad forvrængning er, forskelligt
Redigeret af Potter - 18-Oktober-2020 kl. 09:37 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men sammen oplever jeg ved lossy musik men mest oppe i de lyse område, hvor bl.a Madonna og Enya stemmer skrætter. Ja skrætter der er en fin formulering for både bas og de lyse toner Og min sub som er en 20 år gammel men spiller stadig klart ned til 35 Hz (har lyttet testet det) før den dykke i en. Og kostede den gang 5000 kr. Så vil sige det var ikke en bilig en. Men ved der er sket meget siden, på den udvikling Vores stue lidt ret angulær form, og hele opsætningen gør at jeg køre med en højst xover på 60 Hz og x over test kører den fint ned uden noget dyk, så problemet ligger ikke i de normale kanaler men mere i lfe sporet Redigeret af T-Duck - 18-Oktober-2020 kl. 09:36 |
|||
|
|||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
||
Som tidligere skrevet, så er min oplevelse absolut ikke noget med forvrængning, men derimod et tab i selve dynamikken og det gælder i hele spekteret ikke kun LFE, altså en lidt mere flad og tam oplevelse med streamning vs lossless lyd.
Men ikke som du skriver/ oplever, at den dybe baslyd ikke er eksisterende, at det rasler på en unaturlig måde og at subben bliver orienterbar, det er altså ikke noget jeg selv kan genkende. Jeg når ned på ca.20hz. bevares at det kan da gå dybere, men SPL niveauet ruller også stille af. Jeg kan sagtens høre forskel på streamning vs lossless lyd ingen tvivl om det, og der kan selvfølge også være forskel i selve lyd mixet, lidt som lyden via flow tv, der er de da experter til at ødelægge et lyd mix. Jeg syns også at lyden fra iTunes købefilm lyder bedre , iTunes vs Netflix.
Redigeret af Potter - 18-Oktober-2020 kl. 10:12 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
|
|||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg oplever - som Potter - heller ikke nogen som helst forvrængning i bas/LFE, på Disney+ eller Netflix.
ja, der er selvfølgelig forskel på lyden sammenlignet med BD, men forvrængning, nej... Måske på tide med nyt anlæg/subwoofer?
|
|||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
||
Redigeret af T-Duck - 18-Oktober-2020 kl. 10:51 |
|||
|
|||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
||
T-Duck , når skriver at din Jamo sub er 20 år gammel til godt kr. 5k dengang. Er det så en SW 505?
|
|||
|
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |