recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydudfald på Apple TV 4k med Dolby Atmos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydudfald på Apple TV 4k med Dolby Atmos

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydudfald på Apple TV 4k med Dolby Atmos
    Sendt: 25-Juli-2022 kl. 18:10
Jeg har lydudfald på mit Apple tv 4k, når jeg ser film og serier på Netflix der understøtter Dolby Atmos, ærgerligt...
Apple tv,et er tilsluttet min Onkyo 646 receiver.
Men jeg er langt fra den eneste der har dette problem, og Apple kan ikke finde ud af at løse problemet. (se dette link  https://www.macrumors.com/2022/05/06/apple-tv-dolby-atmos-audio-issues/ ). 
Jeg har midlertidigt løst det  ved at vælge Dolby Atmos fra på Apple tv og i stedet valgt Dolby Digital), så må jeg nøjes med 6 kanaler i stedet for op til 64 kanaler og dybere lyd, indtil Apple anerkender og løser problemet. Men det tager åbenbart sin tid.



Redigeret af ajaj - 25-Juli-2022 kl. 18:12
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2022 kl. 06:15
Jeg har hørt om fejlen, men det virker som om, at det primært sker med receivere, ikke sandt? Jeg oplever ikke problemer med Dolby Atmos med nogle af de enheder, jeg tester Apple TV 4K på. Det er soundbarer og TV-lydsystemer.

Værd at være opmærksom på i denne sammenhæng er, at Apple TV 4K sender Atmos på en anden måde end mange andre enheder, som giver bitstream videre til receiver til dekodning. Den dekoder Atmos på boksen og udsender det som PCM+metadata (Dolby MAT). Hvis fejlen er isoleret til receivere, så kan det også være en fejl i disse enheders board eller lignende. For at tjekke signalvejen har du så eventuelt mulighed for at køre Apple TV 4K til TV'ets først og få lyden videre til receiver via HDMI eARC?
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2022 kl. 08:30
Tak for et interessant svarSmile
Jeg har prøvet at køre ATV direkte til TV og få lyden ud gennem min receiver, det gav samme fejl. Men hvis jeg kører Netflix app'en direkte på mit TV ( LG CX) og lyden herfra og ud gennem receiveren, er der ingen fejl.
Da vi stadig er nogle stykker world-wide der stadigvæk bruger en receiver til at nyde lyden fra en god film, vil jeg da håbe at Apple tager problemet med at køre lyd fra ATV ud gennem en receiver seriøst og får det løst.


Redigeret af ajaj - 26-Juli-2022 kl. 08:36
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2022 kl. 08:58
Jeg har hørt at det skulle være fikset i tvOS 16 beta, ved ikke om det passer.
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2022 kl. 09:11
Det ville da glæde mig, så jeg venter spændt på næste tvOS opdatering.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2022 kl. 10:21
Du kan installere den offentlige beta af tvOS 16, hvis det er. Den er gratis og fungerer helt fint for mig. Eneste fejl jeg har hørt er, at Viaplay appen ikke fungerer.

Se her for vejledning til installation (det er nemt): https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1657620391
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2022 kl. 10:22
Og meld endelig tilbage, om det virker Smile
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2022 kl. 10:52
Tak for info, men da den endelige nye TvOS kommer til efteråret, tror jeg at jeg venter på den, og i mellemtiden bruger Dolby Digital.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2022 kl. 11:23
Har ATV 4K tilsluttet SONY receiver. Har ikke oplevet udfald på Netflix (eller andre tjenester) med Dolby Atmos.
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2022 kl. 11:46
Mystisk, er det ATV 4k 2. gen som mit?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2022 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Jeg har prøvet at køre ATV direkte til TV og få lyden ud gennem min receiver, det gav samme fejl. Men hvis jeg kører Netflix app'en direkte på mit TV ( LG CX) og lyden herfra og ud gennem receiveren, er der ingen fejl.

Mht. Netflix appen på TV'et, så sender LG CX Dolby Atmos-lyden ud som en bitstream til dekodning på selve receiveren.

Har du prøvet andre HDMI-kabler bare for at udelukke den potentielle fejlkilde?
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2022 kl. 12:06
Jeg brugte et andet kabel fra ATV til mit LG, da jeg testede, så det hjalp ikke.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu