|
Lydudfald på Apple TV 4k med Dolby Atmos |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
Morten HL
Bruger Oprettet: 10-December-2019 Sted: Odense Status: Offline Point: 59 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har oplevet samme fejl med et ATV 2021
Sammen med en Denon receiver (X6700H). Jeg havde før en NAD T778, og der oplevede jeg ikke problemet. Jeg har løst det ved at sætte ATV direkte til TV (LG CX) og derfra til receiver. Jeg ved ikke om problemet relaterer til receivere med HDMI 2.1 ? Mit Shield TV fungere uden problemer med Atmos, når det er koblet direkte til receiver. Men Shield sender det jo også som Bitstream. Det er særligt Netflix, jeg har haft problemer med. Men udfaldet kommer også ved Atmos fra andre streaming tjenester, men ikke så hyppigt. |
|
ajaj
Super bruger Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for input. Mystisk jeg gjorde det samme og satte ATV direkte til LG og lyden herfra til min Onkyo 646, men det løste ikke problemet. Så det kan måske godt have noget med HDMI typen at gøre. Men den afgørende fejl tror jeg klart ligger hos ATV og Apple og manglende supportering.
|
|
Morten HL
Bruger Oprettet: 10-December-2019 Sted: Odense Status: Offline Point: 59 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har nu opdateret mit ATV til IOS 16 beta versionen og sat ATV direkte til receiver igen for at teste om det løste problemet.
Jeg har bl.a. set et par afsnit af "Keep breathing" på Netflix. Og jeg har ikke haft nogen udfald af lyden efter opdateringen. Jeg synes at Dolby Atmos lyden er blevet bedre efter at jeg har ATV koblet direkte til receiver istedet for gennem TV. Kan måske skyldes at TV ændrer output til Bitstream? Iøvrigt er Atmos lydsporet på "Keep Breathing" rigtig godt 😊
|
|
ajaj
Super bruger Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
Funktioner
Tak(0)
|
Super, det lyder rigtigt godt. Tak for info.
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4614 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kommer an på hvordan TV'et er opsat. Det kan sagtens være, at det konverteret til bitstream, hvis denne mulighed er valgt i lydmenuen. For eARC bør man vælge 'passthrough' funktionen i TV'ets indstillinger. Nogle TV har også en 'Auto' indstilling, som bør skifte afhængigt af signaltypen.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm... udfaldene er det lidt som tilfædig skratten/studdering eller lag i lyden?
Jeg får det samme når jeg laver airplay fra spotify til mit apple tv tilkoblet receiver. Men sender jeg direkte med spotify connect til receiver er der ingenting. Mit apple tv er sat til dolby atmos som standard output
|
|
ajaj
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, hos mig er det totale lydudfald (total manglende lyd 3-10 sekunder ad gangen), når jeg ser Netflix film der sendes med Dolby Atmos support.
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har aldrig oplevet det på mit ATV4
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4614 |
Funktioner
Tak(0)
|
Apple TV4 understøtter ikke Dolby Atmos
|
|
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er kun glemt et k Og det ændre ikke på at jeg ikke har udfald på atmos hos Netflix. Så sent som igår så vi en atmos film uden problemer
Redigeret af PerW - 01-August-2022 kl. 20:40 |
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
PerW: Jeg oplever det heller ikke. Kører du med receiver eller soundbar?
|
|
|
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
ajaj: tvOS 16 er ude nu, så jeg er spændt på at høre, om det løser problemet med Dolby Atmos hos dig?
|
|
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |