|
Lyngdorf MP50 high end surround, dansk test |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
stjernholm
Bruger Oprettet: 16-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 31-December-2018 kl. 08:14 |
For de af jer der er interesseret i at vide mere om lyngdorf MP50, er der nu en omfattende test tilgængelig på dansk.
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7070 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sjældent man ser så velskreven og veludført test 👍
|
|
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fedt med en dansk anmeldelse :) Har selv kigget en del på den men er ikke helt overbevist. Et par pointer jeg syntes er væsentlige at tage frem i forhold til testen Gode betragtninger
Manglende detaljer
Har hørt den et par gange og den lyder helt fantastisk hver gang så uanset mine bemærkninger er det et fedt produkt - Kombinationen af simpelt opsætning, EQ og høj kvalitet er en vinder. Vil dog mene til den pris at man kan vælge en processor med PEQ og få mange brugere herinde til at lave et resultat der er bedre en "Room perfect" - *host*JonasH
|
|
stjernholm
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
JohnConnor
Funktioner
Tak(0)
|
MP50 er en forforstærker. Tilsæt selv ønsket effektforstærker.
- Min kommentar var til indledningen med ros af digital teknologi - Lyder i øvrigt til at man helst skal tilslutte deres egne for at undgå gain issues Roomperfect er 100 procent automatiseret. - Lige med undtagelse af manuel indtastning af afstand Kender ikke noget system der kan få afstandende 100 procent korrekte REW EQ har flere metoder til timing inkl. akustisk timing som virker ned til få cm ændringer og helt konsistent ved flere målinger - Koster en PC og en mikrofon Desuden kan timing justeres mellem højttaler og sub omkring hz hvor delingen er da højttaler sjældent er perfekte i fase fra top til bund. Det er jo netop oplevelsen at det aldrig er hørt bedre med room perfect. Så har folk tilgode at høre et godt kalibreret anlæg. Det er ikke raket-videnskab at justere en sub ind. problemer er ofte niveau delen da stående bølger ikke fjernes i mållingen inden niveau sættes. som sidste kommentar har Audyssey et pro kit med XLR og mikrofon forstærker samt stativ til andmelders marantz :) - At Audyssey så ikke er så godt er noget andet. |
|
JohnConnor
Funktioner
Tak(0)
|
Og det havdeværet fedt med før/efter målinger af hvad eq delen gør:)
|
|
stjernholm
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er der en del forskellige gain standarder, i denne test blev der brugt NAD effektforstærkere der kører +4, mod MP50 +24. Mange kører +12, amerikanerne er glade for +18, så afhængigt af fabrikat er dette et større/mindre problem. Man kan undre sig over at flere ikke har i bygget gain standard tilpasning når der er XLR tilslutninger?
John, jeg forstår ikke din kommentar om digital teknologi.. Vi er enige om, at stort set alle dine kilder er digitale, ikke sandt? Vi er vel også enige om, at al DSP processing også foregår digitalt? Så hvis man ønsker så præcis og neutral lyd som muligt, er det den rigtige vej at gå. Lydfilosofien lyngdorf står for er det 100 procent autentisk/neutrale. Ønsker man farvning er det jo bare at arbejde med kilder og effektforstærkere... eller deres voicings. |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Intereesant at de nævner output på XLR udgangene. Har selv bøvlet med det hos mig da min processor outputter mere end min DSP indgang tillader .
Tror faktisk det er noget mange døjer med men måske ikke tænker over. Specielt på subs.
|
|
stjernholm
Funktioner
Tak(0)
|
og så iøvrigt....,,
KÆMPE GODT NYTÅR til jer allesammen. Må 2019 blive fantastisk!
|
|
stjernholm
Funktioner
Tak(0)
|
Det er frygteligt, især når al signalbehandlingen foregår digitalt. Det er bedre at være sikker på at der er headroom nok, end at der er for lidt. Der findes heldigvis passive gain tilpasnings rør man bare lige kan skyde ind. Nogen endda med variabel gain. Finder lige en link og smider i tråden. Godt nytår!
|
|
stjernholm
Funktioner
Tak(0)
|
XLR dæmpefætter : https://www.monacor.dk/produkter/mikrofon-tilbehoer-1/vnr/235490/
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har kalibreret så mit ref. niveau er når processoren er på -6 fremfor 0. Så er der ingen ko på isen ift clipping af input.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |