recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyngdorf MP50 high end surround, dansk test
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyngdorf MP50 high end surround, dansk test

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 1036
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har kalibreret så mit ref. niveau er når processoren er på -6 fremfor 0. Så er der ingen ko på isen ift clipping af input.

Og har du kunne få en jævn kurve uden faseproblemer mellem dine fronter og subs uden Room perfect?LOL
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 14:28
Stjernholm: Ved du om der har været tanker om at tilføje en form for digital udgang på den? Det er noget konkurrenterne (Storm, Trinnov) gør og det tillader en smuk løsning hvor man holder det digitalt hele vejen igennem. 

(Behovet er nok størst for en som mig som bruger en DSP mellem processor og amps. Dette er dog standardløsningen hvis man ser på de seriøse bioer i USA. Ingen af de seriøse installere stoler på de automatiske systemer :))
Til top
stjernholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stjernholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 09:23

Stjernholm: Ved du om der har været tanker om at tilføje en form for digital udgang på den? Det er noget konkurrenterne (Storm, Trinnov) gør og det tillader en smuk løsning hvor man holder det digitalt hele vejen igennem. 

(Behovet er nok størst for en som mig som bruger en DSP mellem processor og amps. Dette er dog standardløsningen hvis man ser på de seriøse bioer i USA. Ingen af de seriøse installere stoler på de automatiske systemer :))

Mig bekendt ikke.  Der er en AES option, men det er til input. 

Man skal omvendt købe en MP50 for resultatets kvalitet i relation til enkeltheden.  Det er et produkt for high-end kunden der vil have et overbevisende resultat og enkel betjening i en æsterisk pakke, uden at ville en masse DYI og tage den store lydteori eksamen :-).  

Er det ideelle for dig i virkeligheden ikke være hvis hele dekodningsprocessen kunne foregå på computeren, og leveres digitalt og diskret til DSP behandling, eller?

Redigeret af stjernholm - 02-Januar-2019 kl. 09:32
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af stjernholm stjernholm skrev:

Mig bekendt ikke.  Der er en AES option, men det er til input. 

Man skal omvendt købe en MP50 for resultatets kvalitet i relation til enkeltheden.  Det er et produkt for high-end kunden der vil have et overbevisende resultat og enkel betjening i en æsterisk pakke, uden at ville en masse DYI og tage den store lydteori eksamen :-).  

Er det ideelle for dig i virkeligheden ikke være hvis hele dekodningsprocessen kunne foregå på computeren, og leveres digitalt og diskret til DSP behandling, eller?
Ja, lige præcis. Alt skal bare kunne ryge ud digitalt. Ift. PC: Man kan ikke outputte Atmos meta-data fra PC og tror også der er en del licenser osv, hvis man f.eks. skal bruge Dolby Surround. Derudover vil jeg blive træt af den løsning hvsi jeg en dag køber f.eks. en X-Box og har brug for flere kilder.

Så medmindre der kommer en ~50.000kr processor med digital ud, så lever jeg med min ekstra AD/DA i kæden.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 13:52
en akustisk måling må da alt andet end lige , være mere nøjagtig end en distance måling. En distancemåling er jo en omvej til at måle den akustiske afstand. alene tilføjelsen af FIR filtre , vil jo ændre på delay.
ved at enkelte EQer akustisk måler afstand på de enkelte højtaler. og efter EQ delen pare sub og LCR sammen ( en proces som både bruger PEQ filtre samt fase - main/sub smoothing )
det undre mig at der nærmest ikke findes auto EQ som eftermåler på resultatet. Men det er nok fordi det ikke er muligt at efterjustere på en EQ opsætning.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

...
det undre mig at der nærmest ikke findes auto EQ som eftermåler på resultatet. Men det er nok fordi det ikke er muligt at efterjustere på en EQ opsætning.
Folk vil ikke betale for det. Eftermåling kræver minimum 4 mics og det betyder dyrere all-in-one auto produkter.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 17:56

Intereesant at de nævner output på XLR udgangene. Har selv bøvlet med det hos mig da min processor outputter mere end min DSP indgang tillader .

Hvordan lyder det, når det sker?
Jeg har prøvet og klippe RCA udgangen (til basser i fronter) på min minidsp 10x10, det lød som en forstærker der slet ikke kunne følge med. Så ændrede jeg på en Jumper i 10x10 så den gik fra 0.9V til 2V, det gav 6db mere headroom og jeg har sidenhen ikke hørt en mislyd, trods mine effekt'er kun er opgivet til 1.5V på indgangen. Sidegevinst var en bedre gain structure da de mere følsomme diskant &mellemtone ikke længere behøver så meget digital dæmpning.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 18:39
Det var kun på LFE sporet det skete (som outputter 10db hæjere end resten) så tror ikke det ville være så hørbart som LCR feks . Men fik aldrig hørt det  Sikrede gain structure inden der kom lyd på :)
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2015
Point: 1036
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af stjernholm stjernholm skrev:

John, jeg forstår ikke din kommentar om digital teknologi..  Vi er enige om, at stort set alle dine kilder er digitale, ikke sandt?  Vi er vel også enige om, at al DSP processing også foregår digitalt?  Så hvis man ønsker så præcis og neutral lyd som muligt, er det den rigtige vej at gå.  

Lydfilosofien lyngdorf står for er det 100 procent autentisk/neutrale. Ønsker man farvning er det jo bare at arbejde med kilder og effektforstærkere... eller deres voicings.

Jeg tænker på deres effektforstærkere som trods et ry som "digitale" stadig er forstærkere med switch mode teknologi.

Switch mode holder ikke signalet neutralt med kræver filtrer pga den støj switch mode unægteligt introducere i signalet. 

Alle processorer er jo digitale og med DSP så i det aspekt er Lyngdorf ikke unikke. Eneste forskel til andre high end processorer er at der ofte er stereo indgange til pladespiller, CD og andet som mange efterspørger. 
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu