|
Lyngdorf MP50 high end surround, dansk test |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og har du kunne få en jævn kurve uden faseproblemer mellem dine fronter og subs uden Room perfect?
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Stjernholm: Ved du om der har været tanker om at tilføje en form for digital udgang på den? Det er noget konkurrenterne (Storm, Trinnov) gør og det tillader en smuk løsning hvor man holder det digitalt hele vejen igennem.
(Behovet er nok størst for en som mig som bruger en DSP mellem processor og amps. Dette er dog standardløsningen hvis man ser på de seriøse bioer i USA. Ingen af de seriøse installere stoler på de automatiske systemer :))
|
||
stjernholm
Bruger Oprettet: 16-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mig bekendt ikke. Der er en AES option, men det er til input. Man skal omvendt købe en MP50 for resultatets kvalitet i relation til enkeltheden. Det er et produkt for high-end kunden der vil have et overbevisende resultat og enkel betjening i en æsterisk pakke, uden at ville en masse DYI og tage den store lydteori eksamen :-). Er det ideelle for dig i virkeligheden ikke være hvis hele dekodningsprocessen kunne foregå på computeren, og leveres digitalt og diskret til DSP behandling, eller?
Redigeret af stjernholm - 02-Januar-2019 kl. 09:32 |
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, lige præcis. Alt skal bare kunne ryge ud digitalt. Ift. PC: Man kan ikke outputte Atmos meta-data fra PC og tror også der er en del licenser osv, hvis man f.eks. skal bruge Dolby Surround. Derudover vil jeg blive træt af den løsning hvsi jeg en dag køber f.eks. en X-Box og har brug for flere kilder. Så medmindre der kommer en ~50.000kr processor med digital ud, så lever jeg med min ekstra AD/DA i kæden.
|
||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
en akustisk måling må da alt andet end lige , være mere nøjagtig end en distance måling. En distancemåling er jo en omvej til at måle den akustiske afstand. alene tilføjelsen af FIR filtre , vil jo ændre på delay.
ved at enkelte EQer akustisk måler afstand på de enkelte højtaler. og efter EQ delen pare sub og LCR sammen ( en proces som både bruger PEQ filtre samt fase - main/sub smoothing ) det undre mig at der nærmest ikke findes auto EQ som eftermåler på resultatet. Men det er nok fordi det ikke er muligt at efterjustere på en EQ opsætning. |
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Folk vil ikke betale for det. Eftermåling kræver minimum 4 mics og det betyder dyrere all-in-one auto produkter.
|
||
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan lyder det, når det sker? Jeg har prøvet og klippe RCA udgangen (til basser i fronter) på min minidsp 10x10, det lød som en forstærker der slet ikke kunne følge med. Så ændrede jeg på en Jumper i 10x10 så den gik fra 0.9V til 2V, det gav 6db mere headroom og jeg har sidenhen ikke hørt en mislyd, trods mine effekt'er kun er opgivet til 1.5V på indgangen. Sidegevinst var en bedre gain structure da de mere følsomme diskant &mellemtone ikke længere behøver så meget digital dæmpning.
|
||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var kun på LFE sporet det skete (som outputter 10db hæjere end resten) så tror ikke det ville være så hørbart som LCR feks . Men fik aldrig hørt det Sikrede gain structure inden der kom lyd på :)
|
||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tænker på deres effektforstærkere som trods et ry som "digitale" stadig er forstærkere med switch mode teknologi. Switch mode holder ikke signalet neutralt med kræver filtrer pga den støj switch mode unægteligt introducere i signalet. Alle processorer er jo digitale og med DSP så i det aspekt er Lyngdorf ikke unikke. Eneste forskel til andre high end processorer er at der ofte er stereo indgange til pladespiller, CD og andet som mange efterspørger.
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |