recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyngdorf TDAI-1120, lille udfordring...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyngdorf TDAI-1120, lille udfordring...

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyngdorf TDAI-1120, lille udfordring...
    Sendt: 17-Januar-2021 kl. 12:29
Efter at have prøvet et pænt stort udvalg af integrerede forstærkere (NAD/ Denon/ Hegel) til mine LS50 Meta faldt valget på den lille Lyngdorf.

RoomPerfect gjorde forskellen. Der følger en mikrofon og stander i god kvalitet med i pakken. 
Man måler rummet op (5-6 målinger). Den første er i den primære lytte position, resten er tilfældige steder i rummet. Når man rammer 95% rum-opmåling er man færdig, det tager ca 15-20 minutter.

Byggekvaliteten, er som forventert tip-top, og lydoplevelsen er ret fremragende og yderst detaljeret.
Der medfølger IKKE en fjernbetjening, men alt styres nemt fra en app.

Jeg har dog en udfordring, jeg kan ikke få mit AirPlay/ Chromecast til virke??
Apparatet dukker op som enhed i AirPlay, men vil ikke forbinde. Jeg har prøver både kablet og wifi.

Der har jeg aldrig oplevet før. Alt er opdateret.
Kan det være at Lyngdorf ikke understøtter Airplay 2?

Håber at nogen skarpe typer kan hjælpe med det lille problem.
Tør ikke give mig i kast med Roon, før det er løst.

Det skal tilføjes at jeg klarer mig fint med min eksterne streamer og Tidal HiFi!
Det lyder fantastisk, men ville være fint med færre "sorte kasser".

På forhånd tak for input!

Peter


Redigeret af Pede8000 - 17-Januar-2021 kl. 12:46
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Efter at have prøvet et pænt stort udvalg af integrede forstærkere (NAD/ Denon/ Hegel) til mine LS50 Meta faldt valget på den lille Lyngdorf.

RoomPerfect gjorde forskellen. Der følger en mikrofon og stander i god kvalitet med i pakken. 
Man måler rummet op (5-6 målinger). Den første er i den primære lytte position, resten er tilfældige steder i rummet. Når man rammer 95% rum-opmåling er man færdig, det tager ca 15-20 minutter.

Byggekvaliteten, er som forventert tip-top, og lydoplevelsen er ret fremragende og yderst detaljeret.
Der medfølger IKKE en fjernbetjening, men alt styres nemt fra en app.

Jeg har dog en udfordring, jeg kan ikke få mit AirPlay/ Chromecast til virke??
Apparatet dukker op som enhed i AirPlay, men vil ikke forbinde. Jeg har prøver både kablet og wifi.

Der har jeg aldrig oplevet før. Alt er opdateret.
Kan det være at Lyngdorf ikke understøtter Airplay 2?

Håber at nogen skarpe typer kan hjælpe med det lille problem.
Tør ikke give mig i kast med Roon, før det er løst.

Det skal tilføjes at jeg klarer mig fint med min eksterne streamer og Tidal HiFi!
Det lyder fantastisk, men ville være fint med færre "sorte kasser".

På forhånd tak for input!

Peter
Kære Peter, jeg kan ikke hjælpe dig med dit problem. Jeg har med mit valg af min kommende Marantz HD-AMP1, jo med stor glæde netop afskrevet alle de der "Moderniteter"LOL Til gengæld kan jeg glæde mig over dit valg om en tilbage rejse til stereo. En tur som jeg jo selv er på. Og ja, stereo er også for mig en stor og dejlig genopdagelse. For mig en rejse tilbage til mit udgangspunkt for godt 50 år siden - stereo. For mig er det nærmest lidt stort.

Stort tillykke med den nye, og jeg håber at du får løst dit problem.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 13:03
Tak, John. Det må skyldes alderen, at jeg er begyndt at værdsætte en god bog, god musik og en kop te, på linje med 4K, Dolby Atmos og Cola.. Begge dele er nu kanon!

Er der en form for rumkalibrering med til din HD-AMP1? Jeg oplevede at det gjorde en verden til forskel i mit "lytterum".
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Tak, John. Det må skyldes alderen, at jeg er begyndt at værdsætte en god bog, god musik og en kop te, på linje med 4K, Dolby Atmos og Cola.. Begge dele er nu kanon!

Er der en form for rumkalibrering med til din HD-AMP1? Jeg oplevede at det gjorde en verden til forskel i mit "lytterum".

Ja, jeg har tænkt en del over det - det med alderen. For mit vedkommende har jeg jo brugt meget store summer på at have det i mine øjne, det bedste. Nu er jeg nået til det der reelt betyder noget, og her ender jeg omkring lyd, på det gode, men simple.

Nej, der er ingen rumkorrektion på HD-AMP1. Jeg har jo tidligere haft masser af rumkorrektioner, og købte ekstraudstyr til netop korrektioner. Det blev aldrig særligt godt hos mig. Skyldes formentlig en lille vinkelvæg her i rummet.

Til gengæld kan mine nye Buchardt højtalere noget, som ingen andre af mine tidligere højtalere har kunnet, spille nærmest superb i det rum som de nu er placeret i. Her er jeg virkelig imponeret.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 13:48
glæder mig til høre hvad du mener om klasse D ?!

Man oplever ofte en ret ren og ukompliceret lyd. 
Den ser godt ud! 👍🏻
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

..
Kan det være at Lyngdorf ikke understøtter Airplay 2?
Airplay 2 burde virke, men kender ikke detaljer:
https://www.hifiklubben.dk/lyngdorf-tdai-1120-kompaktanlaeg-med-bluetooth/lyngtdai1120bk/

HIGHLIGHTS 
...

  • Bluetooth og wi-fi-streaming inkl. Spotify Connect, Chromecast built-in, AirPlay 2, Roon Ready og internetradio (vTuner)

Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 13:55
Mvh. JørgenT
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 14:04
hej Jørgen!

Det skulle være den sidste nye, 1.19. 
Det er mærkeligt. 🙄


Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

glæder mig til høre hvad du mener om klasse D ?!

Man oplever ofte en ret ren og ukompliceret lyd. 
Den ser godt ud! 👍🏻

Ja, det bliver spænderne, og en lækker lille sag - dem er jeg altid gået efterLOL

Har du prøvet at genstarte din Lyngdorf?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 14:19
Jeps, strøm ud, reset ( fabriksindstillinger, alle tweaks gik tabt 🙄), genstartet modem, prøvet kablet og wifi. Genstartet og opdateret alle iPad og telefoner. Bluetooth til og fra. Tror jeg har prøvet det meste. 

Den dukker op på listen i Tidal over tilgængelige enheder, men fejler, som sagt når jeg vil forbinde. 

Kunne være stofa skulle have et kald. Kan være noget i modem der blokerer for opkobling? 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jeps, strøm ud, reset ( fabriksindstillinger, alle tweaks gik tabt 🙄), genstartet modem, prøvet kablet og wifi. Genstartet og opdateret alle iPad og telefoner. Bluetooth til og fra. Tror jeg har prøvet det meste. 

Den dukker op på listen i Tidal over tilgængelige enheder, men fejler, som sagt når jeg vil forbinde. 

Kunne være stofa skulle have et kald. Kan være noget i modem der blokerer for opkobling? 

Ja, så kan du dårligt gøre ret meget mere. Tja, måske modemet er løsningen. Jeg krydser fingre.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 15:55
Nok ikke noget du ikke har prøvet, men ifgl testen Morten lavede her på Recordere, var det lige til. Håber du får "hul" igennem og tillykke med dit køb 🙂
Frank
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu