recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac mini Vs Asus Eee Box 204
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMac mini Vs Asus Eee Box 204

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 14:24

Det er svært at sige, hvor svært det er at få et mediecenter til at køre på Windows, for det kommer meget an på, hvikle medier du vil kunne afspille og hvad du derudover ønsker at bruge det til.

Jeg bruger stort set udelukkende egne optagelser og enkelte DVD film på mit mediecenter.

Jeg bruger Mediaportal og 4therecord og kan sætte det op på maks. 1 time (det måtte jeg gøre her forleden, da jeg fik nogle underlige fejl....)

Jeg har kun de tre DVB-T kanaler, der er tilgængelige herhjemme.

Dermed er mit setup ekstremt minimalistisk og enkelt og derfor kører det også bare.... (som regel).

Jo mere du ønsker at din mediecenterløsning skal kunne (flotte covers, downloadede film, youtube osv.) jo mere komplekst bliver det og jo mere tid skal du formentlig bruge på at holde det kørende.

Denne regel tror jeg (uden at ha' noget at ha' det i) gælder for både Mac og Windows....

Held og lykke med dit mediecenter-liv ;-)

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
xirb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Denmark
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 16:01

Badsted, mange tak for inputs herom!

Mit brug minder MEGET om dit - det bliver noget ret enkelt, hvor især optagelse (og afspilning heraf) og egne rippede DVD-film klart bliver den primære anvendelse. Det bliver dog via analogt signal (i hvert fald det første lange stykke tid).

Har tidligere hørt skrækhistorier om, hvor meget bøvl folk har haft med at finde codecs og drivere, først til at få mediecenter-softwaren til at fungere og derefter for at kunne få tv-tuneren til at optage/encode m.v. og (naturligvis) for at kunne afspille diverse filer, herunder evt. købe licens til DVD-afspilningsprogrammer for at få den rigtige mpeg-encoder/decoder.. I skrækhistorierne minder det jo mest af alt om hacking, når man skal have fundet den kombination af codecs/encodere/drivere, der fungerer.. Og DET "frygter" jeg lidt..

Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 17:23
miri
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Måske Acers Aspire Revo kunne have interesse:

http://www.play.com/PC/PCs/4-/9606825/Acer-Aspire-Revo-Intel -Atom-N230-1-6GHz-2GB-160GB-3D-Game-Controller-Vista-Home-Pr emium-Desktop-PC/Product.html?cur=258

Det kan lige tilføjes at det er baseret på Nvidia ION med 9400M grafik. Cool. Spændende at se hvad de danske priser bliver... (Play prisen er uden moms).

Redigeret af JesperLund - 15-April-2009 kl. 17:41
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
xirb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 08:14

JA, den Acer Aspire Revo ser SUPER lækker ud til formålet - med sit 9400M grafikkort (ligesom der også sidder i Mac Mini), 2GB RAM og HDMI-stik..!
Bliver nok et stort hit, når den dukker op.

Det der umiddelbart taler imod er leveringstiden - kan næsten ikke vente helt indtil d. 18/5 med at få fingrene i den - især ikke når den så formentlig bliver forsinket en eller flere måneder, når det kommer til stykkket.  (gør de ikke altid det..??)

Ja, kan forstå at Play.com sender fra Jersey, som så åbenbart regnes udenfor EU - så prisen vil blive tillagt både told og moms (og postDK-gebyr), og sikkert komme op lige under 4000 kr... Mon ikke den så bliver endnu dyrere fra en dansk butik.. I så fald kan man dog næsten lige så godt snuppe sig en Mac Mini og få Core 2 Duo CPU til ca. samme pris...

Uh, nu er valget næsten endnu sværere.. vente.. købe nu.. købe billigt..

Redigeret af xirb - 16-April-2009 kl. 08:18
Venlig hilsen Sørensen

Til top
KimA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2009
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 13:16

Jeg har ikke rigtig nogen erfaringer med et windows baseret media center.

Men jeg bruger selv en Mac mini (dog en gammel Core duo model) men virker skam meget godt til det.

Jeg bruger primært Plex, til afspilling af film osv. Der er også et EyeTV plugin mener jeg, så du har det hele samlet i et program :)

Jeg vil ihvertfald sige en Mac mini, da man også får design med :)
Til top
xirb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 13:23

Hej KimA,
Tak for input!

Tak for tip om Plex, det ser cool ud, så det vil jeg bestemt se nærmere på!

Hvilken TV-tuner bruger du - hvis du da optager på Mac'en - og hvor tilfreds er du med den?

Redigeret af xirb - 16-April-2009 kl. 13:24
Venlig hilsen Sørensen

Til top
KimA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 14:27

Jeg bruger ingen TV-tuner, bruger den bare til at se film osv :).

Har dog overvejet at skaffe en, meen jeg venter lidt endnu :)

Det skal dog siges at Plex godt kan drille lidt indtil man lige får lidt styr på det :)
Til top
erstad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-April-2009
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af KimA KimA skrev:

Jeg har ikke rigtig nogen erfaringer med et windows baseret media center. Men jeg bruger selv en Mac mini (dog en gammel Core duo model) men virker skam meget godt til det.Jeg bruger primært Plex, til afspilling af film osv. Der er også et EyeTV plugin mener jeg, så du har det hele samlet i et program :)Jeg vil ihvertfald sige en Mac mini, da man også får design med :)

Hej Kim,

Har tænkt på at bruge min mac mini core solo som harddisk optager til alm. billedrørs-tv.

Hvordan får du lyden med over hvis det både skal til musikanlæg og til tv?

Virker EPG her i DK?

Kan Elgato tvtuneren decode MPEG 4 signal?

Mvh Erstad
Til top
KimA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af erstad erstad skrev:

Oprindeligt skrevet af KimA KimA skrev:

Jeg har ikke rigtig nogen erfaringer med et windows baseret media center. Men jeg bruger selv en Mac mini (dog en gammel Core duo model) men virker skam meget godt til det.Jeg bruger primært Plex, til afspilling af film osv. Der er også et EyeTV plugin mener jeg, så du har det hele samlet i et program :)Jeg vil ihvertfald sige en Mac mini, da man også får design med :)

Hej Kim,

Har tænkt på at bruge min mac mini core solo som harddisk optager til alm. billedrørs-tv.

Hvordan får du lyden med over hvis det både skal til musikanlæg og til tv?

Virker EPG her i DK?

Kan Elgato tvtuneren decode MPEG 4 signal?

Mvh Erstad

Jeg har ikke rigtig noget viden omkring det da jeg ikke har nogen tvtuner.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9461
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 14:52
tjack evt medie center mac tråden herinde. Der er der en masse billeder af eyetv der viser YouSee kanaler.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 18:13
@ erstad
1: med en splitter. Der er kun 1 lydudgang på maskinen. Ellers skal du trække den via anlægget over i tv, men det er måske meget at gøre - ellers brug kun anlægget.
2: ja fra dvb-t gør den.
3. delvist. Elgato har EyeTV Diversity 2008 som har 2 digitale tunere, men desværre ingen til analog. Dog kan den modtage h.264 avc, men jeg er overhovedet ikke sikker på at det er et signal du kan modtage fra nogen antenne, og den har ikke mulgihed for noget kort, så det er måske nok begrænset med brugen af det.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu