|
|
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | ||
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
|
Phuuuu.......jeg tror sku' også snart jeg må ejer en mini - skal primært bruges til videoafspilling herunder film fra itunes shop. Er der nogen der har erfaring hermed? (har U$ konto) - jeg tænker på kan disse film/serier afspilles fra det valgte "user-end" software eller skal de afspilles fra Itunes? Jeg håber at dem der har en mini med tv-tuner giver deres erfaring til kende Glæder mig til at høre om din erfaring når du modtager den (er den købt gennem appleshoppen?)
Hilsen Jesper |
||
![]() |
||
tengstedt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
|
YES. Bestilt den mindste og opgraderer så selv med ekstra RAM (hvis det er nødvendigt) |
||
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :) Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer Mac Mini med Plex - DET spiller! Endnu et SONY tv anskaffet Nu også AC RYAN DVR 1TB |
||
![]() |
||
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
|
Ok - jeg tror jeg hoppe på den samme model. Hvad har du tænkt dig af tuner? Prøv at tjekke dette ud: http://www.youtube.com/watch?v=LQhSlPX7anA For fedt. Hilsen Jesper |
||
![]() |
||
tengstedt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
|
Ja, for pokker - nu kan jeg slet ikke vente på at den ankommer !!! Har foreløbigt besluttet mig at vente med tuner. Har pt. en HDD-optager, som lige klarer den frem til 1. november. Antenneforeningen har ikke taget den endelige beslutning om hvorledes de håndterer skiftet, så det må lige afvente dem. Men jeg har haft en del kig på eye-tv hybrid - og har det sådan set stadig. |
||
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :) Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer Mac Mini med Plex - DET spiller! Endnu et SONY tv anskaffet Nu også AC RYAN DVR 1TB |
||
![]() |
||
xirb ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
|
Cool video, glæder mig også til at få gang i Mac Mini mediecenteret. :-) Ville være super cool at kunne bestille Pay-per-view video direkte fra US iTunes store. Hvordan har du jsmidt fået sådan en konto - og har du adgang til at bestille fillm..? |
||
Venlig hilsen Sørensen
Maskine: Kiss DP-558 80GB Lokation: Nord http://www.eeepc.dk/ |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er super nemt at få en U$ konto - vejledninger findes vist også her hos recorder, men ellers kan du google det. I hovedtræk går det ud på: - opret ny konto i ITunes med adresse i US (familie, forretning el.lign) - ved betaling - vælg "voucher" el. lign, dvs. ikke kreditkort. (formentlig tiltænkt US familier som køber "skrabekort" til børn mv. - gå på E-bay og søg efter Itunes gift card. Bemærk - risiko for snyd! - bestil - indtast den modtagne kode i Itunes - og du har nu credit + kan købe film/serier mv. fra Itunes U$ :-) - nej, ingen undertekst Jeg har købt credit 3 gange fra E-bay uden problemer. Bemærk endvidere, at den pålydende værdi er højere end din pris - jeg har typisk givet ca. 60-65$ for 100$ i ITunes. Jeg glæder mig også til at få en - men skal lige afgøre hvilket setup med tv-tuner jeg skal have. Vil gerne have en der understøtter mpeg4 - men har svært ved at se om de forskellige produkter understøtter det - de skriver typisk mpeg2, h264.? Hilsen Jesper |
||
![]() |
||
Toebs ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 221 |
![]() |
|
Bare lige lidt "bonus info".
Til jer som har købt, eller køber Mac Mini, så få fat i programmet Sofa Control, det er virkeligt genialt. Koster omkring 10-15USD Og glemte lige, alt efter hvilket TV i har kan det være i oplever overscan eller lign. Så kan i benytte dette program DisplayConfigX Eller prøve at slå overscan fra på den HDMI indgang i bruger og slå overscan til på macen :) Redigeret af Toebs - 05-Maj-2009 kl. 12:19 |
||
![]() |
||
xirb ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
|
Hej Toebs, Hej jsmidt: I skal dog lige være opmærksomme, hvis I har samme plan: Redigeret af xirb - 11-Maj-2009 kl. 13:28 |
||
Venlig hilsen Sørensen
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
Den version jeg har fra elgato er model 650 (vist 1.gen :-)) Men Xirb hvorfor har du bestilt den i hauppauge udgaven? Med mindre du allerede har eyetv så bliver det en dyr fornøjelse for det er godt nok noget "dyrt" software! :-) jeg købte mac-udgaven dengang fordi det var Hauppauge hw i den og den så også kunne bruges til pc, men fik så softwaren til mac med i købet. Det er jeg faktisk rigtig glad for jeg gjorde dengang.
Til dem der ikke har brugt dem endnu, så er kvaliteten på det analoge signal til gengæld overhovedet ikke noget at råbe hurra for!! Bare så i ved det. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Xirb
Næ, det tror jeg ikke. Jeg har selv anvendt en familie adresse - men såfrmet jeg ikke havde det vil jeg nok anvende en business adresse - slået op på nettet. Jeg tror dog ikke der er nogen verifikation heraf. God fornøjelse. Jesper |
||
![]() |
||
![]() |
|
claus_jac: jsmidt: |
||
Venlig hilsen Sørensen
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Xirb
Super link - man er jo hver gang lidt nervøs når man køber noget på ebay - dit link ser lidt "mere" officielt ud (bemærk, jeg har dog altid fået koden fra ebay - så måske lidt ubegrundet nervøsitet). Post lige dine erfaringer med køb fra nævnte side - på forhånd tak. Jesper |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |