recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac mini Vs Asus Eee Box 204
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMac mini Vs Asus Eee Box 204

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 23:14

Phuuuu.......jeg tror sku' også snart jeg må ejer en mini - skal primært bruges til videoafspilling herunder film fra itunes shop.

Er der nogen der har erfaring hermed? (har U$ konto) - jeg tænker på kan disse film/serier afspilles fra det valgte "user-end" software eller skal de afspilles fra Itunes?

Jeg håber at dem der har en mini med tv-tuner giver deres erfaring til kende  - det er svært at gennemskue hvad der er det rigtige valg til den lille mini.

Glæder mig til at høre om din erfaring når du modtager den (er den købt gennem appleshoppen?)

Oprindeligt skrevet af tengstedt tengstedt skrev:

SÅDAN - jeg er også med på vognen, har netop bestilt en Mac mini og afventer at modtage den....

Spændende, spændende

Hilsen

Jesper

Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2003
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 07:31

Oprindeligt skrevet af jsmidt jsmidt skrev:

er den købt gennem appleshoppen?)

YES. Bestilt den mindste og opgraderer så selv med ekstra RAM (hvis det er nødvendigt)

/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 07:40

Oprindeligt skrevet af tengstedt tengstedt skrev:

Oprindeligt skrevet af jsmidt jsmidt skrev:

er den købt gennem appleshoppen?)

YES. Bestilt den mindste og opgraderer så selv med ekstra RAM (hvis det er nødvendigt)

Ok - jeg tror jeg hoppe på den samme model. Hvad har du tænkt dig af tuner?

Prøv at tjekke dette ud:

http://www.youtube.com/watch?v=LQhSlPX7anA

For fedt.

Hilsen

Jesper

Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2003
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 08:51

Ja, for pokker - nu kan jeg slet ikke vente på at den ankommer !!!

Har foreløbigt besluttet mig at vente med tuner. Har pt. en HDD-optager, som lige klarer den frem til 1. november. Antenneforeningen har ikke taget den endelige beslutning om hvorledes de håndterer skiftet, så det må lige afvente dem. Men jeg har haft en del kig på eye-tv hybrid - og har det sådan set stadig.

/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
xirb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2005
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 09:21

Cool video, glæder mig også til at få gang i Mac Mini mediecenteret. :-)

Ville være super cool at kunne bestille Pay-per-view video direkte fra US iTunes store. Hvordan har du jsmidt fået sådan en konto - og har du adgang til at bestille fillm..?
(og sikkert et dumt spørgsmål: man kan vel ikke vælge at få vist undertekster på dem, vel? )

Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 10:35

Oprindeligt skrevet af xirb xirb skrev:

Cool video, glæder mig også til at få gang i Mac Mini mediecenteret. :-)

Ville være super cool at kunne bestille Pay-per-view video direkte fra US iTunes store. Hvordan har du jsmidt fået sådan en konto - og har du adgang til at bestille fillm..?
(og sikkert et dumt spørgsmål: man kan vel ikke vælge at få vist undertekster på dem, vel? )

Det er super nemt at få en U$ konto - vejledninger findes vist også her hos recorder, men ellers kan du google det. I hovedtræk går det ud på:

- opret ny konto i ITunes med adresse i US (familie, forretning el.lign)

- ved betaling - vælg "voucher" el. lign, dvs. ikke kreditkort. (formentlig tiltænkt US familier som køber "skrabekort" til børn mv.

- gå på E-bay og søg efter Itunes gift card. Bemærk - risiko for snyd!

- bestil

- indtast den modtagne kode i Itunes - og du har nu credit + kan købe film/serier mv. fra Itunes U$ :-)

- nej, ingen undertekst

Jeg har købt credit 3 gange fra E-bay uden problemer. Bemærk endvidere, at den pålydende værdi er højere end din pris - jeg har typisk givet ca. 60-65$ for 100$ i ITunes.

Jeg glæder mig også til at få en - men skal lige afgøre hvilket setup med tv-tuner jeg skal have.

Vil gerne have en der understøtter mpeg4 - men har svært ved at se om de forskellige produkter understøtter det - de skriver typisk mpeg2, h264.?

Hilsen

Jesper

Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-December-2007
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 12:00
Bare lige lidt "bonus info".
Til jer som har købt, eller køber Mac Mini, så få fat i
programmet Sofa Control, det er virkeligt genialt.
Koster omkring 10-15USD

Og glemte lige, alt efter hvilket TV i har kan det være
i oplever overscan eller lign.

Så kan i benytte dette program
DisplayConfigX
Eller prøve at slå overscan fra på den HDMI indgang i
bruger og slå overscan til på macen :)

Redigeret af Toebs - 05-Maj-2009 kl. 12:19
Til top
xirb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 13:27

Hej Toebs,
Tak for tips.

Hej jsmidt:
Lyder cool - tak for tippet! Det skal jeg da prøve..
Er der nogen grund til at det skal være en rigtig adresse - kan man ikke bare oprette en falsk adresse?

Hej alle: :-)
Jeg har nu bestilt en Hauppauge wintv hvr-900 sub tv-tuner, som rygter fortæller skulle være samme hardware som i en Elgato EyeTv Hybrid.. Den er ca. halv pris.

I skal dog lige være opmærksomme, hvis I har samme plan:
NU bliver det nemlig spændende om de sender en hvr-900H eller en "rigtig" hvr-900 - som nogle åbenbart er ude for..!
Førstnævnte virker IKKE sammen med EyeTV 3 (har jeg fået bekræftet af Elgato's support), så det skal man være meget opmærksom på, hvis det er det PVR-software, man vil bruge på Mac'en (og det er det vel nok?).

Redigeret af xirb - 11-Maj-2009 kl. 13:28
Venlig hilsen Sørensen

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 20:12
Den version jeg har fra elgato er model 650 (vist 1.gen :-)) Men Xirb hvorfor har du bestilt den i hauppauge udgaven? Med mindre du allerede har eyetv så bliver det en dyr fornøjelse for det er godt nok noget "dyrt" software! :-) jeg købte mac-udgaven dengang fordi det var Hauppauge hw i den og den så også kunne bruges til pc, men fik så softwaren til mac med i købet. Det er jeg faktisk rigtig glad for jeg gjorde dengang.
Til dem der ikke har brugt dem endnu, så er kvaliteten på det analoge signal til gengæld overhovedet ikke noget at råbe hurra for!! Bare så i ved det.

Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2009 kl. 08:39

Hej Xirb

Lyder cool - tak for tippet! Det skal jeg da prøve..
Er der nogen grund til at det skal være en rigtig adresse - kan man ikke bare oprette en falsk adresse?

Næ, det tror jeg ikke. Jeg har selv anvendt en familie adresse - men såfrmet jeg ikke havde det vil jeg nok anvende en business adresse - slået op på nettet. Jeg tror dog ikke der er nogen verifikation heraf.

God fornøjelse.

Jesper

Til top
xirb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2009 kl. 10:24

claus_jac:
Ja, det kan bestemt ikke betale sig med Hauppauge hvis man skal ud og købe EyeTV bagefter - men det har jeg heldigvis i forvejen!
Er lidt skuffet over at høre, at analog var så ringe - det er DET jeg skal bruge også de næste par år, går jeg ud fra... Men forhåbentlig er kvaliteten lidt bedre på det nye sticks end din den gamle tuner..

jsmidt:
Cool, så må jeg i gang. Tror jeg prøver lykken herfra: http://itunesgiftcode.com/

Venlig hilsen Sørensen

Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2009 kl. 13:09

Hej Xirb

Cool, så må jeg i gang. Tror jeg prøver lykken herfra: http://itunesgiftcode.com/

Super link - man er jo hver gang lidt nervøs når man køber noget på ebay - dit link ser lidt "mere" officielt ud (bemærk, jeg har dog altid fået koden fra ebay - så måske lidt ubegrundet nervøsitet).

Post lige dine erfaringer med køb fra nævnte side - på forhånd tak.

Jesper

Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu