Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Ophørt
--
Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
|
Sendt: 21-Marts-2011 kl. 11:31 |
ashdk skrev:
T-Duck skrev:
Men det link jeg tilføjet viste at det tager kun en dag at hacke en mac os X. Men nu er det sagt.
|
Ja nu læste jeg lige dit link, der står intet i det om det tager en dag, den henviser til dem som hackede safari under pwn2own, som er de selv samme som bruge 3 mand og 14 dage på at lave hacket på de 5 sek.
Det står ydermere at de typiske hack af en mac ser via flash og andre addons. Dette vil sige det ikke er apples sikkerhedshuller, men f.eks adobes.
Læs lige tingene ordenligt inden du afviser det andre skriver. |
Men så et lille uddrag har fra artiklen: Men på Mac OS X er der stadig mange centrale processer, som altid placeres i samme områder i hukommelsen. For eksempel ligger binary altid på 0x100000000. Og den viden kan en hacker udnytte i et såkaldt heap spray-angreb, hvor skadelig kode kastes ind i hukommelsen. Når en hacker har haft held med at komme forbi ASLR-beskyttelsen, som altså er meget svag i Mac OS X, skal han forbi DEP-funktionen. Apples brug af DEP sinker et angreb, men forhindrer det ikke. Det har ms forstået at sikre bedre
|
|
Ophørt
--
|
Sendt: 21-Marts-2011 kl. 11:33 |
Letten skrev:
jhj skrev:
Hejsa
Måske et dumt spørgsmål... men hvad er egentlig forskellen på en MAC og en win-PC ?? sådan set fra en brugers synspunkt ??
Der må jo være en markant forskel siden flere og flere køber MAC...
|
For den almindelige bruger er der ikke den store forskel på MAC og Win-PC.
Når flere og flere køber Mac's, så skyldes hovedsagligt den generelle Apple-bølge der har rullet siden de første iPods kom.
Ipods og iPhones har trukket mange nye Mac'brugere med sig. Ikke fordi maskinerne nødvendigvis er bedre men fordi de passer godt sammen med de føromtalte gadgets. Design og brugeroplevelse.
Men i øvrigt er både PC og Mac på retur, erstattet af andre typer produkter (Tablets, smartphones, Cloud computing osv.)
|
Læste en artikel på et tidspunkt, hvor de forudså at, en gang er det lige meget hvilket os man har. for så er alt i skyen
|
|
quarkir
Guld medlem
Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1562
|
Sendt: 21-Marts-2011 kl. 11:36 |
Briam skrev:
Folk er så pationerede omkring deres valg af system at det er religion om igen. Latterligt at folk ikke kan respektere andres valg og beslutninger.
Så hvis du er i tvivl om hvad du skal vælge så bare vælg det du har lyst til eller prøv nogle først. Der er ikke noget svar på hvad det er bedst til en bestemt person.
Dessuden kan jeg se logikken i vanderlays indlæg omkring hvorfor folk skifter selvom det for mig ikke vil give nogen mening. |
Nu gætter jeg på at du ikke har fulgt med i de (mindst) to andre tråde, hvor T-Duck og andre har "diskuteret". Disse tråde er årsagen til den lidt voldsomme (men i min øjne, fornuftige) reaktion. Så din sammenligning med religion er en anelse malplaceret og der er ikke nogen der latterliggør andres valg. Men du skal også tænke på at en af udfordringerne med at prøve nogle først, ikke er så let med Mac og OS X. Man kan altid prøve at kyle enten Windows eller Linux på en given maskine, men det kan man ikke "bare lige" med OS X.
|
mvh Jesper \
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams
|
|
quarkir
Guld medlem
|
Sendt: 21-Marts-2011 kl. 11:38 |
T-Duck skrev:
Letten skrev:
jhj skrev:
Hejsa Måske et dumt spørgsmål... men hvad er egentlig forskellen på en MAC og en win-PC ?? sådan set fra en brugers synspunkt ??
Der må jo være en markant forskel siden flere og flere køber MAC... | For den almindelige bruger er der ikke den store forskel på MAC og Win-PC. Når flere og flere køber Mac's, så skyldes hovedsagligt den generelle Apple-bølge der har rullet siden de første iPods kom. Ipods og iPhones har trukket mange nye Mac'brugere med sig. Ikke fordi maskinerne nødvendigvis er bedre men fordi de passer godt sammen med de føromtalte gadgets. Design og brugeroplevelse. Men i øvrigt er både PC og Mac på retur, erstattet af andre typer produkter (Tablets, smartphones, Cloud computing osv.)
| Læste en artikel på et tidspunkt, hvor de forudså at, en gang er det lige meget hvilket os man har. for så er alt i skyen |
Sikkert nok. Men der er længe til at det sker i praksis for de fleste og man er stadig afhængig af en velfungerende browser (som skal køre på et eller andet)
|
mvh Jesper \
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams
|
|
ashdk
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 688
|
Sendt: 21-Marts-2011 kl. 11:39 |
T-Duck skrev:
ashdk skrev:
T-Duck skrev:
Men det link jeg tilføjet viste at det tager kun en dag at hacke en mac os X. Men nu er det sagt.
|
Ja nu læste jeg lige dit link, der står intet i det om det tager en dag, den henviser til dem som hackede safari under pwn2own, som er de selv samme som bruge 3 mand og 14 dage på at lave hacket på de 5 sek.
Det står ydermere at de typiske hack af en mac ser via flash og andre addons. Dette vil sige det ikke er apples sikkerhedshuller, men f.eks adobes.
Læs lige tingene ordenligt inden du afviser det andre skriver. | Men så et lille uddrag har fra artiklen: Men på Mac OS X er der stadig mange centrale processer, som altid placeres i samme områder i hukommelsen. For eksempel ligger binary altid på 0x100000000. Og den viden kan en hacker udnytte i et såkaldt heap spray-angreb, hvor skadelig kode kastes ind i hukommelsen.
Når en hacker har haft held med at komme forbi ASLR-beskyttelsen, som altså er meget svag i Mac OS X, skal han forbi DEP-funktionen. Apples brug af DEP sinker et angreb, men forhindrer det ikke.
Det har ms forstået at sikre bedre |
Ja MS er også under meget større press for at holde på sikkerheden, og apple kommer nok også efter lige den del i næste opdatering.
At du kan copy paste noget fra den artikel ændre ikke på du skriver fejlaktige ting i første omgang.
Rigtig mange ting er på vej ud i skyen, og det giver da både fordele og ulemper, men det er en helt anden snak.
|
|
Ophørt
--
|
Sendt: 21-Marts-2011 kl. 11:53 |
hvad var fejlagtig?
|
|
Ophørt
--
|
Sendt: 21-Marts-2011 kl. 11:54 |
quarkir skrev:
T-Duck skrev:
Letten skrev:
jhj skrev:
Hejsa Måske et dumt spørgsmål... men hvad er egentlig forskellen på en MAC og en win-PC ?? sådan set fra en brugers synspunkt ??
Der må jo være en markant forskel siden flere og flere køber MAC... | For den almindelige bruger er der ikke den store forskel på MAC og Win-PC. Når flere og flere køber Mac's, så skyldes hovedsagligt den generelle Apple-bølge der har rullet siden de første iPods kom. Ipods og iPhones har trukket mange nye Mac'brugere med sig. Ikke fordi maskinerne nødvendigvis er bedre men fordi de passer godt sammen med de føromtalte gadgets. Design og brugeroplevelse. Men i øvrigt er både PC og Mac på retur, erstattet af andre typer produkter (Tablets, smartphones, Cloud computing osv.)
| Læste en artikel på et tidspunkt, hvor de forudså at, en gang er det lige meget hvilket os man har. for så er alt i skyen | Sikkert nok. Men der er længe til at det sker i praksis for de fleste og man er stadig afhængig af en velfungerende browser (som skal køre på et eller andet) |
Jamen MS har da lavet et windows til erhverv der kun kan arbejde i skyen. Et hotel i KBH tester det af lige i øjeblikket
|
|
TobiasKM
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
|
Sendt: 21-Marts-2011 kl. 12:01 |
Faktisk tror jeg ikke "Skyen" er langt væk for de fleste. Google Chrome OS for eksempel, kunne da være et fint alternativt til en masse casual brugere. De bruger jo alligevel næsten bare en browser og en E-Mail klient - og et tekstredigeringsprogram engang imellem.
Men det er jo en helt anden diskussion :)
|
|
Ophørt
--
|
Sendt: 21-Marts-2011 kl. 12:04 |
TobiasKM skrev:
Faktisk tror jeg ikke "Skyen" er langt væk for de fleste. Google Chrome OS for eksempel, kunne da være et fint alternativt til en masse casual brugere. De bruger jo alligevel næsten bare en browser og en E-Mail klient - og et tekstredigeringsprogram engang imellem.
Men det er jo en helt anden diskussion :) |
Du har lige givet mig en idé til en ny tråd
|
|
quarkir
Guld medlem
|
Sendt: 21-Marts-2011 kl. 12:04 |
A' hva' har de ??? Der er en sky-version af Office, ikke af Windows. Og at eet hotel tester det, er da ikke ensbetydende med at vi alle snart er lettet ?
|
mvh Jesper \
|
|
ashdk
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
|
Sendt: 21-Marts-2011 kl. 12:07 |
T-Duck skrev:
hvad var fejlagtig? |
Din påstand at det kun havde taget en dag for det hack på mac.
|
|
Ophørt
--
|
Sendt: 21-Marts-2011 kl. 12:14 |
quarkir skrev:
A' hva' har de ??? Der er en sky-version af Office, ikke af Windows. Og at eet hotel tester det, er da ikke ensbetydende med at vi alle snart er lettet ? |
Jo det har de, det er på aod.dk jeg læste det mener jeg. så jeg leder efter det. edit: Her er linket til det windows http://www.microsoft.com/windowsazure/windowsazure/
Redigeret af T-Duck - 21-Marts-2011 kl. 12:19
|
|