Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Ophørt
--
Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 17:01 |
ashdk skrev:
T-Duck skrev:
ashdk skrev:
T-Duck skrev:
synes det er fedt at andre en windows ejere kan fx se dr.dk/nu. Som kun var til windows media player. Så med flash kan mac og ubuntu nemt klare det |
mpg4, det kan både mac og windows læse, ved ikke med linux/ubuntu. | Jo det kan ubuntu godt. Det kræver jo at der er en afspiller som der standart er i hvert OS. Og til det hvert OS, har hver sin afspiller nytter det jo ikke meget. Men flash har alle OS'er og det som dr.dk/nu er, er jo mpeg4. men bare afspillet over flash. |
Altså tror du at du kan afspille flash på en pc uden at have installeret flash først? NEJ.
så hvorfor er flash anderledes end alt andet der skal afspilles? Rent faktisk virker mpg4 på både windows og mac uden at installere noget, dog skal du lige installere flash før du kan vise det. |
Nej det tror jeg ikke. Men problemer ligger i, at dr har brugt windows mediaplayer som plugin, og det kører jo ikke sammen med firefox eller fx safari.. Men alle computere men køber med preinstalleret OS på, er flash i installationen. Så kan alle jo se dr.dk/nu. Uden at installere specielle plugin. Jeg ved at der har været quicktime plugin til safari og vlg plugin til firefox. Men det kræver jo ekstra installation. jeg ved det er indbygget på mac. men hvis man bruger firefox eller safari på windows, kræver det en mindre uddannelse for at få det til at virke.
|
|
ashdk
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 688
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 17:08 |
fiskerendk skrev:
ashdk > Først og fremmest HTML5 er ikke en erstatning til Flash. Det er det budskab Steve.J. Gerne vil have ud så folk tror at Flash er uddød og HTML5 er det nye og smarte. Men sandheden er en helt anden.
Flash er nemmere og hurtigere at udvikle en HTML5+CSS+JS som det i virkeligheden er. Fordi HTML5 i sig selv kun er et Markup Language :), Dette betyder også at Flash stadig er det foretrukne at udvikle i. For det første webdesignere osv (incl mig selv) kører med Flash nu. Hvilket gør det langt hurtigere og nemmere end at skifte til JS script istedet for ActionScript som også er JS.
Derudover er HTML5 std. ikke endelig endnu. Dette er endnu en hage da ikke engang 40% af browsere hos brugerene understøtter HTML5 endnu. Og der vil sandsynligvis gå 10år før vi ser HTML5 være det primære webudviklingssprog. Også er det der at vi lægger endnu mere op til JS Applets. og hvis der er noget der er noget hø så er det JS Applets, langsomme og ubrugelige.
Men lad os snakkes ved om 5år og se hvor langt HTML5 er i udviklingen og lad os se hvor Flash er henne. For er 100% overbevist om at Flash er næsten ligeså stort om 5år som idag.
Desværre kan man sige. For det ville da ellers have været godt for SteveJ. at få skovlen under Flash og Adobe. Selvom det kan virke lidt underligt da langt de fleste af hans købere nemlig udvikler web og grafiske løsninger basseret på HTML,Flash,AIR og Silverlight :)
men nok om det dette er mit sidste indlæg her :) |
nu er min mening ikke påvirket af steve jobs, men sjovt nok min egen erfaring med flash set fra en brugers synspunkt. Og så er jeg pisse lige glad om det er lettere for dig eller andre webudviklere at udvikle i. Jeg finder stadig flash sites noget af det mest irretende at benytte sig af, af samme årsager jeg har sagt tidligere.
|
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8626
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 17:46 |
fiskerendk skrev:
Ja flash lite har mere eller mindre fulgt de almindelige versioner af flash. Dog med en forsinkelse på godt et halvt år hver gang. | Ikke korrekt. Flash Lite er baseret på en gammel Flash version.
Redigeret af lunddal - 28-Marts-2011 kl. 17:49
|
|
Treated
Guld medlem
Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 19:10 |
ashdk skrev:
Treated skrev:
bliver i aldrig trætte af at diskutere mac/win pc?? fordele og ulemper og hvad der mere må komme på løbende hehe.
I skulle da bruge jeres viden på at hjælpe andre istedet for at diskutere sådan noget her til uendelighed *G* |
Nej, for verden rotere om dette spørgsmål (ironi kan forkomme) |
Hehe hørt og du har da absolut ret *G*
|
|
renenielsen
Bruger
Oprettet: 21-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 133
|
Sendt: 28-Marts-2011 kl. 20:08 |
Treated skrev:
bliver i aldrig trætte af at diskutere mac/win pc?? fordele og ulemper og hvad der mere må komme på løbende hehe.
I skulle da bruge jeres viden på at hjælpe andre istedet for at diskutere sådan noget her til uendelighed *G* |
Hvem siger at de to ting udelukker hinanden.. :-D jeg syntes det er hyggeligt at se de forskellige meninger om systemerne.. og giver da gerne mit besyv med om systemerne...
|
LG 55LA860W (DIGI-TV) Sony BDP-S580 Sony STR-DH520 Humax iCord Mini (HD+/Fransat) Apple TV3 (Rental)
|
|
Dtpeter
Ny bruger
Oprettet: 29-Marts-2011
Sted: Frederiksberg C
Point: 1
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 17:30 |
Damn he he, hvis der er tråde der kan blive laaaaaaaaaaaaaaaaange, så er det når er i debat Jeg søgte egentlig information om Panasonic VT30, mææn kunne da ikk helt lade denne tråd "slutte" uden at liste min erfaring med de to giganter ind, for jeg synes der mangler et par emner som tråd-starteren måske ville kunne bruge til noget (på lang sigt) vel at mærke :-) Jeg er (også grafiker) og hænger mig ikke så meget i "hvilken pik der er størst" (beklager udtrykket) men mere i gørelsen, forstå mig ret. For begge platforme gør det jo rigtig godt, men der hvor jeg synes at Apple/Mac skiller sig ud, er at de altid prøver at gøre noget anderledes/tænke anderledes, som deres tidligere slogan "Think Different" lød på. Alene det - er for mig grunden til at jeg til en hver tid, vil anbefale en, og andre for den sags skyld, at kravle op i æbletræet, og smage på frugterne, og skulle man (hvilket mangler lidt i tråden) ikke bryde dig om smagen, så er det et 100% faktum (og værd at tage med) at brugte Apple computere går som varmt brød! Men ting du evt. vil sætte pris på ved en Apple/Mac er følgende: • Du kan få adgang til Wikipedia, den mægtige encyclopedia direkte fra din Mac's ordbogs-værktøj • Tilslutte trådløse enheder og netværk, er langt mere let og raffineret på Mac, end på Pc'en• Har man evt. en iPhone/Pod/Pad? ja, så siger det sig selv at Mac OS X giver bedre kompatibilitet end Windows
• Ønsker man at flytte en fil fra skrivebordet, til et af de der "uendelige dybt inde i hierakiet mapper", så klik & holder man bare på filen uden at slippe, og fører den i gennem "hierakiet" til den ønskede placering, da hardisken og de underliggende mapper, åbner automatisk for en = kun 1 klik!
• Man kan med fred/ro vide, at man altid kan gendanne ens private filer, hvis man sletter dem, og slette dem sikkert uden at skulle bruge tredjeparts-software, det gør Mac'en for en
• Ingen harddisk defragmentation, dvs. en Apple/Mac kommer med forebyggende foranstaltninger der ikke tillader filer at blive "fragmenteret/splittet" med andre ord, det klarer Mac'en helt af sig selv
• Apple/Mac er endnu og stadig, fri for langt størstedelen af alle de virusser og malware der florerer, og hvis du henter udgaven af Norton AntiVirus, der på en uforstyrende! og rar måde overvåger din Mac, ja så skal den aldrig til lægen med den.
(samme gælder jo så også for en iPhone vs. Android) selv om det er off topic!
• Som omtalt (alt-alt for lidt) her i tråden, så følger der faktisk også noget ret intuitivt og fedt software med en Mac, i form af iMovie, iPhoto, Keynote, Numbers, Pages og sidst men ikke mindst Photo Booth, kort sagt, alt sammen noget der på en brugervenlig og sjov eller nærmere Apple way, rent faktisk gør det til en leg lige at fyre billeder og film fra mobilen/digicam over, redigere dem og evt. lave en fed Keynote præsentation (som selvfølgelig kan arkiveres/gemmes) som en Powerpoint-fil, så Windows kan være med
Altså hallo, vi lever i 2011 og BEGGE platforme "snakker" fino-fino sammen, og dem der påstår andet, lever i 90'erne og kalder stadig Apple/Mac for "lukket land" øøøh nej! - jeg har snart været Mac-bruger i 15 år og det er slet ikk så "lukket" længere! jeg mener Apple/Mac tilbyder feks. en at man kan køre Windows på sin Mac via Boot Camp! = tør Windows tilbyde samme mulighed, så man kan køre OS X på sin IBM???
Hvor om alting er, så fortidens "krig" overstået og begge platforme tilbyder idag noget godt, og støder man på problemer med kompatibilitet, så er løsningen i 95% af tilfældene at finde på nettet, til dem begge. Vedr. prisen på en Apple/Mac tja...det koster liiiidt mere end de fleste, og så er det egentlig ret ligemeget om man er hard-core IT-nørd eller bare en tøs fra Copenhagen Babe School, der vil flashe med den på en cafe, man får sku trods alt stadig noget for pengene både udvendig og indvendig! - og hvis man sælger den brugt! At the end of the day og mit besyv her i tråden, så husk lige et eller andet sted, at takke for at vi alle har et valg og ikke er bundet af 1 firma! og liiidt Apple for at de der giant-pc-plastik-towers hører fortiden til he he...
|
|
Ophørt
--
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 19:21 |
Hør her dtpeter. Det apple som ikke tillader at andre computere kører mac. Med med iphone og Android. Så er der ikke virus tilbage android, da det er linux
|
|
quarkir
Guld medlem
Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1562
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 19:29 |
T-Duck skrev:
Hør her dtpeter. Det apple som ikke tillader at andre computere kører mac. Med med iphone og Android. Så er der ikke virus tilbage android, da det er linux | Ja, det er ikke det samme som at være lukket. Og JO, der findes virus til Android !! Det er ikke ret længe siden at Google fjernslettede en række applikationer, som allerede var installeret på nogle mobiler pga. problemer med dem.
|
mvh Jesper \
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams
|
|
Ophørt
--
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 20:02 |
Det var nu troyaner. Men nok om der findes også den slags til mac og ios. Men at apple finder det hurtigere end google. Men en troyaner skal installeres af den der bruger computeren,eller mobilen. Og hvis der fandtes vira til Android fandtes det også til fx ubuntu, og det gør der ikke
|
|
quarkir
Guld medlem
Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1562
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 20:09 |
T-Duck skrev:
Det var nu troyaner. Men nok om der findes også den slags til mac og ios. Men at apple finder det hurtigere end google. Men en troyaner skal installeres af den der bruger computeren,eller mobilen. Og hvis der fandtes vira til Android fandtes det også til fx ubuntu, og det gør der ikke |
Fint nok, vi kalder det en trojaner. Men der findes flere eksempler på software til Android mobiler, som i baggrunden sendte oplysninger som de ikke skulle o.l. Der var jo en grund til at Google via remote, slettede en række allerede installerede apps fra Android mobiler, ikke ? Men lad os liiiige få een ting på det rene - der findes ikke nogen som helst form for trojaner, virus eller malware til ikke-jailbreakede iPhones !!! Så længe du undlader at jailbreake den, er du 100% på sikker grund. Og undlad venligst at sammenligne Android og Ubuntu direkte, den sammenligning holder ikke en meter. Du har ret i at Android er baseret på Linux, men det er også temmelig meget anderledes på mange punkter.
|
mvh Jesper \
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams
|
|
MichaelA
Guld medlem
Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 20:47 |
Har nu haft min iMac en uge og dermed rodet en del med den og nogle programmer. Jeg har endvidere oprettet en Windows 7 partition via BootCamp, bare utroligt nemt og lige til at gå til. Alle drivere til Windows ligger på den medfølgende DVD, og skal da lige nævne at det virker perfekt med Windows til mit Bad Company 2 på denne iMac.
Den største tilvænning er at bruge et Mac tastatur uden "delete tast" og andre på rygraden taster fra kender fra Windows.
Har lagt Messenger på og fået oprettet forbindelse til firmaet via VPN og RemoteDesktop.
Tror jeg har haft den slukket én gang på en uge, ellers er den på standby og starter fluks man skal bruge den. En meget positiv oplevelse indtil videre må jeg sige, og kan da klart anbefale andre at prøve en Mac.
Er stadig helt imponeret over det billede den 27" skærm har...
Redigeret af MichaelA - 29-Marts-2011 kl. 20:50
|
Beovision Avant 55" Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
|
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8626
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 21:42 |
MichaelA skrev:
Den største tilvænning er at bruge et Mac tastatur uden "delete tast" og andre på rygraden taster fra kender fra Windows. | Hvis du har et fuldt tastatur er forward delete til højre for backspace tasten, men du har måske det lille trådløse tastatur? I øvrigt spøjst at forward delete er så udbredt blandt Windows brugere.
|
|