|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() Sendt: 29-Marts-2011 kl. 23:50 |
Hey!
Jeg købte mig i sommeren 2010 en MacBook Pro 13" 2,4 GHz Core2Duo, som jeg er rigtig glad for. Der er bare en ting jeg er begyndt at undre mig over... Når jeg går ind på Ekstrabladet eller BT's hjemmeside, eller bare generelt "tunge" grafiske sider med mange billeder, og scroller ned af siderne, så hakker den nærmest sådan i det, altså den kører ikke flydende... Det er som om at når jeg kører to fingre op eller ned på min mousepad, for at scroll op og ned af siderne, så er den lidt forsinket i det, og det er selvom siden er loadet færdig. Jeg bruger Firefox 4.0, men den gør det også i Safari. Kan det skyldes et eller andet? Jeg har opdateret og lavet en ny søgning på opdateringer. Den er også blevet en _anelse_ langsommere om at starte op. Den loader min Dock hurtigt nok, samt ikonerne derpå, men der går lige lidt ekstra tid inden den viser menulinien i toppen helt færdig. En der kan have en idé, eller sker det også for andre? Redigeret af ladiesman217 - 29-Marts-2011 kl. 23:53 |
|
|
|
![]() |
|
Palleraa ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Opdater din Flash til den nyeste (mener det er 10.2). Det hjælper gevaldigt. Ellers overvej click2flash som er en intilligent flash-blocker til Safari. Der må findes noget tilsvarende til Firefox. Jeg bruger desuden add blocker til Safari. Så fylder BT kun ca det halve :)
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() |
Jeg har godt nok opdateret min Flash, men dvs. jeg skal finde et program til Firefox der blokere Flash osv.? Da Mac ikke arbejder så godt sammen med Flash?
|
|
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
det er vist mere et spørgsmål om at visse ting der efterhånden præsenteres via flash ikke fungere særligt godt.. generelt.. jeg har på min næste nye pc med win7 oplevet at flashreklamer nærmest lavede min computer til hakkebrædt sålænge jeg var på den side...
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Det er fandme sørgeligt :/
Men måske det var værd at prøve det click2flash osv.. Men ja, Flash er noget underligt noget!
|
|
|
|
![]() |
|
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
Før jeg opdaterede Flash her for et par dage siden, havde jeg også stor problemer med især Ekstra Bladet. Den side er simpelthen et Flash helvede.
FYI: Jeg bruger Win 7. |
|
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6673 |
![]() |
Du kan også lige se efter om du har installeret mange programmer, der kører i starten.
Æblemenuen / Systemindstillinger / Konti / Fanebladet Log ind-emner Der kan du se om der er kommet for mange programmer. Men der er måske nogle der ikke er nødvendige mere. Ellers som andre skriver, så er det flashreklamer på især bt og ekstrabladet, der er slemme. Du finder udvidelser til Safari i Safari menuen: Safari / Galleri med Safari-udvidelser De ligger under Produktivity. Enten AdBlock eller Click to Flash. Begge vil give hurtigere hjemmesider. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder til at I alle MacBook brugere anvender Safari fremfor Firefox? Er det bedre at bruge Safari på en MacBook Pro da?
|
|
|
|
![]() |
|
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
Jeg synes Safari er hurtigere og lettere at få til at vise skrifttyper pænt på skærmen, men har da også indtryk, at mange bruger og er glade for Firefox.
- og efter at der kom AdBlock i Safari loader selv aviserne hurtigt |
|
![]() |
|
Ophørt ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2008 Sted: Nord Falster Status: Offline Point: 1196 |
![]() |
|
|
![]() |
|
Ophørt ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2008 Sted: Nord Falster Status: Offline Point: 1196 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Har søgt lidt efter tilføjelser til Firefox, men kan ikke finde de der Click to Flash og AdBlock, så måske jeg skal overveje Safari. Det der bare irriterer mig grænseløst, er at jeg ikke kan få Safaris browser vindue til at fylde hele skærmen ved at trykke på det grønne +, men jeg skal til at trække i vinduet for at det fylder hele skærmen. Kan man ændre på det?
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |