|
MacBook Pro til skærm?! |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det vil det måske, men så må du jo gå ind og indstille det så maskinen ikke går i dvale. |
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2815 |
|
Personligt kører jeg udvidet skrivebord, således at jeg f.eks. hele tiden har min e-mail åben på laptop skærmen samtidig med at jeg arbejder på den anden (Her kører skærmene den opløsning de nu engang er bygget til). Mht. at lukke låget er der lidt om det her: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=447726 |
||
![]() |
||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
|
Vil det sige der ikke findes en funktion til at deaktivere dvale, når jeg lukker låget, uden jeg skal igennem alt det de snakker om på macrumours?
|
||
|
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1563 |
|
Nu er ovenstående fra 2008, der er nok sket en del siden. Men det er ikke værre end at du blot vækker den igen, efter at låget er lukket. Mht. opløsningen, skal den blot indstilles til at bruge to skærme uafhængigt af hinanden, så kan de vise forskeligt indhold og håndtere forskellige opløsninger uden problemer. |
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
|
Okay, og det er en skærminstilling der er under selv Systeminstillinger på selve Mac'en når man sætter den eksterne skærm til?
Det kunne da være fedt, hvis man kan gøre det sådan at Mac'en bare kan stå lukket med USB tastatur og mus sat til, og så skærmen ved siden af, hvis du/I forstår? :)
|
||
|
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
|
Der hvor jeg er i tvivl om hvad der sker, er når man begynder at åbne/lukke låget på Macbook'en, mens skærmen er tilsluttet.
Som nævnt er det dog ikke værre end at hvis den går i dvale når du lukker låget, så trykker du bare på tastatur/mus for at vække den igen.
|
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1563 |
|
Hvis Mac'en er i dvale, kan den uden videre vækkes med et tastatur/mus, også trådløse og så kun bruge ekstern skærm. Jeg har selv brugt det setup. |
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
|
Okay, jeg må jo prøve når jeg får mit kabel i morgen!
Men altså, det lyder til det er meget simpelt. Kan man også gøre sådan at begge skærme er aktiveret, så man kan følge med på både Mac'en og så den eksterne PC-skærm? Det må være der inde hvor man vælger display? |
||
|
||
![]() |
||
|
|
||
mvh
||
![]() |
||
minihede ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
|
Det er på ingen måden svært med billede på begge skærme heller ikke mht. til opløsning, da selv vælger hvilken opløsning den skal køre på den eksterne skærm under skærm indstillinger. Jeg bruger det tit på mit arbejde, hvor jeg køre 1440 x 900 på intern skærm og 1920 x 1080 på et tv samtidig.
|
||
![]() |
||
|
Det lyder sgu godt @minihede. Glæder mig til at se om jeg kan finde ud af at sætte det om lige som dig.
Planen var nemlig, som dig at køre 1440x900 på Mac'en og så 1920x1080 på den eksterne skærm :) |
||
|
||
![]() |
||
|
Der hvor der opstå kan problemer, er hvis du ønsker det samme billede på begge skærme samtidigt. Hvis du vælge at udvide skrivebordet, er det lige ud af landevejen... |
||
mvh
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |