recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MacBook Pro til skærm?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MacBook Pro til skærm?!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

når jeg lukker låget i på min Mac i dag, så går computeren i dvale, men det vil så ikke ske, når jeg har en ekstern skærm sat til den?

Det vil det måske, men så må du jo gå ind og indstille det så maskinen ikke går i dvale.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Hvis du kun benytter din eksterne skærm (og lukker låget på din MBP) så bør den selv finde ud af det uden problemer - så får du kun de opløsninger frem som passer til skærmen.
Hvis du benytter begge skærme, så ved jeg ikke hvordan det skal opsættes, men det bør jo kunne lade sig gøre.

Personligt kører jeg udvidet skrivebord, således at jeg f.eks. hele tiden har min e-mail åben på laptop skærmen samtidig med at jeg arbejder på den anden (Her kører skærmene den opløsning de nu engang er bygget til).

Mht. at lukke låget er der lidt om det her: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=447726

Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Mht. at lukke låget er der lidt om det her: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=447726
Vil det sige der ikke findes en funktion til at deaktivere dvale, når jeg lukker låget, uden jeg skal igennem alt det de snakker om på macrumours?
          
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 14:19

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Vil det sige der ikke findes en funktion til at deaktivere dvale, når jeg lukker låget, uden jeg skal igennem alt det de snakker om på macrumours?

Nu er ovenstående fra 2008, der er nok sket en del siden.
Men det er ikke værre end at du blot vækker den igen, efter at låget er lukket.
Mht. opløsningen, skal den blot indstilles til at bruge to skærme uafhængigt af hinanden, så kan de vise forskeligt indhold og håndtere forskellige opløsninger uden problemer.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 14:26
Okay, og det er en skærminstilling der er under selv Systeminstillinger på selve Mac'en når man sætter den eksterne skærm til?

Det kunne da være fedt, hvis man kan gøre det sådan at Mac'en bare kan stå lukket med USB tastatur og mus sat til, og så skærmen ved siden af, hvis du/I forstår? :)
          
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 14:30

Okay, og det er en skærminstilling der er under selv Systeminstillinger på selve Mac'en når man sætter den eksterne skærm til?

Det kunne da være fedt, hvis man kan gøre det sådan at Mac'en bare kan stå lukket med USB tastatur og mus sat til, og så skærmen ved siden af, hvis du/I forstår? :)
Det kan du sagtens, helt uden problemer.

Der hvor jeg er i tvivl om hvad der sker, er når man begynder at åbne/lukke låget på Macbook'en, mens skærmen er tilsluttet.
Som nævnt er det dog ikke værre end at hvis den går i dvale når du lukker låget, så trykker du bare på tastatur/mus for at vække den igen.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 14:31

Jeps, du kan se et eksempel her: http://osxdaily.com/2010/04/27/set-the-primary-display-mac/
Hvis Mac'en er i dvale, kan den uden videre vækkes med et tastatur/mus, også trådløse og så kun bruge ekstern skærm. Jeg har selv brugt det setup.
mvh
Jesper \

- Douglas Adams
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 16:15
Okay, jeg må jo prøve når jeg får mit kabel i morgen!

Men altså, det lyder til det er meget simpelt. Kan man også gøre sådan at begge skærme er aktiveret, så man kan følge med på både Mac'en og så den eksterne PC-skærm? Det må være der inde hvor man vælger display?
          
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 16:21

Okay, jeg må jo prøve når jeg får mit kabel i morgen!

Men altså, det lyder til det er meget simpelt. Kan man også gøre sådan at begge skærme er aktiveret, så man kan følge med på både Mac'en og så den eksterne PC-skærm? Det må være der inde hvor man vælger display?

Du kan godt få det samme billede på begge skærme, men det giver lidt udfordringer med forskellige opløsninger.
mvh
Jesper \

- Douglas Adams
Til top
minihede Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-December-2008
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minihede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 20:22
Det er på ingen måden svært med billede på begge skærme heller ikke mht. til opløsning, da selv vælger hvilken opløsning den skal køre på den eksterne skærm under skærm indstillinger. Jeg bruger det tit på mit arbejde, hvor jeg køre 1440 x 900 på intern skærm og 1920 x 1080 på et tv samtidig.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 21:47
Det lyder sgu godt @minihede. Glæder mig til at se om jeg kan finde ud af at sætte det om lige som dig.

Planen var nemlig, som dig at køre 1440x900 på Mac'en og så 1920x1080 på den eksterne skærm :)
          
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 22:39

Det lyder sgu godt @minihede. Glæder mig til at se om jeg kan finde ud af at sætte det om lige som dig.

Planen var nemlig, som dig at køre 1440x900 på Mac'en og så 1920x1080 på den eksterne skærm :)
Det kan du uden problemer.

Der hvor der opstå kan problemer, er hvis du ønsker det samme billede på begge skærme samtidigt.
Hvis du vælge at udvide skrivebordet, er det lige ud af landevejen...
mvh
Jesper \

- Douglas Adams
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu