recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MacBook Pro til skærm?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MacBook Pro til skærm?!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 03:37
Okay, hmm.. Hvis jeg sætter min Windows-PC til mit tv via det HDMI out der er i min Windows-PC, så finder den skærmen med det samme, og jeg kan se nøjagtig det sammen på begge skærme?

Men det er så ikke tilfældet her ved Mac? Det giver muligvis problemer, eller? Og hvorfor nu det?
          
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 06:37
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Okay, hmm.. Hvis jeg sætter min Windows-PC til mit tv via det HDMI out der er i min Windows-PC, så finder den skærmen med det samme, og jeg kan se nøjagtig det sammen på begge skærme?

Men det er så ikke tilfældet her ved Mac? Det giver muligvis problemer, eller? Og hvorfor nu det?
Jeg tror vi taler (skriver?) forbi hinanden.
En Mac vil også uden videre finde skærmen.

Men, ligesom en Windows PC, kan der blive udfordringer hvis der er forskellig opløsning på den interne og eksterne skærm og de skal vise samme billede.
Så snart man vælger at udvide skrivebordet, så der vises forskellige ting på de to skærme, virker det naturligvis uden problemer, på begge platforme.

Det har intet med Mac at gøre...
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 12:18
Nu fik jeg mit kabel, og fik det sat til min Mac og den eksterne skærm.

Hvis låget på Mac'en er åbnet, så kan jeg se skrivebordet og alle ikoner på min Mac, men på den eksterne skærm kan jeg kun se selve baggrundsbilledet på skrivebordet. Jeg kan ikke se ikoner osv. Men trækker jeg et vindue til højre i skærmen, så kommer det ind på min eksterne skærm i stedet, men jeg kan ikke se menulinien og alt det der.

Lukker jeg så låget på Mac'en, så kommer alt frem på den eksterne skærm. Jeg kan nu se ikonerne osv. som var det Mac'en jeg sad ved.

Den viser også at skærmen kører 1920x1080p @ 60Hz.

Så langt så godt. Men hvordan er det så at jeg kan få begge skærmen til at vise det samme?

Jeg forstår bare ikke, når jeg åbner f.eks. et spil. Det kan være WoW eller LoL, så kører det fint nok i Window mode, for så bruger den stadig computerens skærmindstillinger, men hvis jeg laver spillet om til FULL SCREEN MODE så laver den skærmbilledet om fra 1920x1080p @ 60Hz ned til 1920x1080i @ 60Hz og så bliver billedet rigtig grumset og det passer ikke ind til skærmens størrelse. Hvordan kan det være? Hvorfor ændrer den fra p til i og så bliver billedet grumset og passer ikke i fullscreen mode?

Redigeret af ladiesman217 - 11-Januar-2012 kl. 12:59
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 13:30
Du skal ind i skærm kontrolpanelet og ændre det. Som det er nu har du 2 forskellige skærme. Det har du også opdaget ved at du kan flytte vinduer mellem skærmene.

EDIT: Det er et stykke tid siden jeg har kørt med 2 skærme, men så vidt jeg husker, så skal kontrolpanelet flyttes over på den skærm man vil indstille.

Redigeret af Brixen - 11-Januar-2012 kl. 13:32
Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 15:50
Ahh tak!

Jeg gik ind i Systemindstillinger > Skærm > Opstilling > Dublering af skærmbillede, og så viser den nu det samme billede på begge skærme...

Men billedet er MEGET skarpere på min Mac, og det udfylder ikke det hele på min 24"? Jeg kan nemlig kun vælge 1440x900, men min eksterne skærm kører jo 1920x1080 ? Er der noget at gøre mod det?

Men det undrer mig også at den laver om fra 1080P til 1080i når jeg laver Fullscreen Mode i spil?

Det er lidt underligt!

Redigeret af ladiesman217 - 11-Januar-2012 kl. 15:56
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 16:04
En anden underlig ting, det er at jeg kan max kører 1600x900 i spil i fullscreen mode... og hvis jeg vælger 1920x1080 (Wide) så fucker billedet totalt op... Vil gerne lige høre her hvad jeg kan gøre? :(
          
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 21:03

Ahh tak!

Jeg gik ind i Systemindstillinger > Skærm > Opstilling > Dublering af skærmbillede, og så viser den nu det samme billede på begge skærme...

Men billedet er MEGET skarpere på min Mac, og det udfylder ikke det hele på min 24"? Jeg kan nemlig kun vælge 1440x900, men min eksterne skærm kører jo 1920x1080 ? Er der noget at gøre mod det?

Lad mig gætte det er opløsningen på din Mac?Wink

Den gør lige hvad den bliver bedt om. At lave en klon af desktop'en til den eksterne skærm. Hermed kører du også 1:1 pixelmapping og tvinger dermed opløsningen ned.

Har du ikke mulighed for at vælge extend? - i windows har jeg da muligheden..

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 23:57
Nej desværre... Jeg får slet ikke de muligheder der...
Det eneste jeg får frem er følgende:

Når jeg går ind i Systemindstillinger > Skærm popper det her vindue op på min Mac:

Og det her popper op på min eksterne skærm:

Mere giver den mig ikke at arbejde med, og det er ikke det samme som du får frem? Cry

Jeg har kun den ene mulighed der hedder Dublering af skærmbillede, som du kan se...

Redigeret af ladiesman217 - 11-Januar-2012 kl. 23:58
          
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 00:02
Extend på Windows er det samme som ikke at have duplering slået til på Mac'en. Dit screenshot viser det endda

Men så vil der jo netop ikke vises det samme, da du udvider dit skærmareal til at inkludere begge skærme.

Skal du have samme billede på begge skærme (duplering) er det computerens opløsning billedet vil blive i.

Redigeret af lunddal - 12-Januar-2012 kl. 00:08
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 03:16
Ja nemlig, hvis jeg ikke vælger Dublering af skærm.

Det der er mit problem, er hvis jeg ikke vælger dublering af skærm, så jeg ikke bruger computerens opløsning, og lukker låget i på min Mac, så slår den over på min eksterne skærm, og kører fint nok 1920x1080p @ 60hz, og billedet er super skarpt, ikke lige så skarpt som på mac'en men det er godt...

Når jeg så starter WoW op i fullscreen mode, så fucker det helt op og skærmbilledet passer ikke og det bliver grumset? Selvom jeg inde i spil settings kan vælge 1920x1080 (Wide) fullscreen, så ser det helt underligt ud og billedet passer ikke...Shocked

Redigeret af ladiesman217 - 12-Januar-2012 kl. 03:29
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 16:12
Slet ikke nogen der har en idé?
          
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 16:19

Slet ikke nogen der har en idé?

Hmm, det ser ikke for godt ud.
Kig på denne side, under Image and Video står der at WoW ikke kan køre på en ekstern skærm; http://www.wowwiki.com/World_of_Warcraft_functionality_on_Macs

Der er også beskrevet en work-around, men den kræver lidt arbejde....
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu