recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MacPro - Sgu da for sygt !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMacPro - Sgu da for sygt !

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 13:34
Min erfaringer siger mig at en "newbie" som ikke ønsker at bruge Antivira, diskoprydning eller lign. ville være bedst med en MAC. 9/10 af dem jeg kender har deres computer fyldt med lort, de køre langsomt, som bare pokker, men det ved de ikke. Min egen oldsag fra '05, kører bedre end flere af mine kammeraters fra '08/'09- BORTSET fra dem med Mac.

Jeg siger ikke at Mac er bedst, men som AV-P siger, så kommer det an på personen.
Til top
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 13:42

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Spøjs kommentar fra en der har "Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet." stående samt investeret i et Pioneer tv fra en tid da de var endnu dyrere end i dag.

Du har vist aldrig set en Mac Pro live indeni.

Øh måske jeg købte mit tv da jeg syntes det var det bedste på market i det øjeblik, jeg kunne godt have købt B&O og betalt meget mere, men så ikke mer værdien i det. Nej jeg har ikke set en MAC inden i, må jeg sprøge hvordan den ser ud? siden du mener jeg er gået glip af noget?

 

\René

Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 14:01
Bruger selv Mac Pro til musikkomposition (den allerførste model). I forhold til hvad du får er Mac faktisk ikke specielt dyrt. Og så er designet (også indvendigt) langt bedre end på de fleste PC'ere. Og nå ja... så er Mac'ens OS langt bedre end Windows 
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:


Man kan KUN lave redigering på en Mac? Med to outdatede processorer og en 30 tommer skærm....Der skal man i sandhed være "kreativ" for at kunne forestille sig at dette er luksus...Og så til 30kilo...Men ok
der kun en knap på musen(mindre der kan gå galt) og skærmen er hvid(En sort Eizo ville nok være dårlig og give vinterdepretioner der hæmmer kreativiteten)Det er en computer for alle de popsmarte
reklamefolk som bilder sig selv ind at Mac er lykken, og som ikke gider at vide(eller tage stilling til) hvad for hardware og software de har med at gøre.....Manden har muligvis betalt 50kilo for den...Men så
stod de også og gav ham fingeren bag en låst dør da han forlod appleshoppen.


Ignorance is bliss!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det er netop her at forskellen ligger. Hvis man kun kikker på spec så vil en billig Windows PC altid se bedre ud på papiret.


Kan vi ikke droppe det der "Windows PC", please? Vi taler om standardiseret x86 hardware (og nu x64 hardware), som man kan kombinere på kryds og tværs (AMD, Intel, VIA, etc CPU, et antal chipset leverandører, ATI, Nvidia, Intel eller VIA grafik, og et antal motherboard producenter som sætter tingene sammen). Oven på det frie valg af hardware kan man vælge mellem forskellige ufrie Windows versioner (XP, Vista, etc) og et antal frie operativesystemer (Linux, FreeBSD, etc).

Apple giver ikke disse muligheder. Hvis OSX er så fantastisk, hvorfor må man så kun køre det på hardware købt af Apple?

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Angående stabilitet, så er der en verden til forskel. Jeg har haft samtlige  dos/windows versioner siden DOS 3.3. Har haft et hav af forskellige PC'er, noname, HP, Compaq, Dell osv. Ingen af disse maskiner har været specielt stabile, og efter nogle måneder er de sløve fuldt med alt muligt  snaks.
Sidste forår hoppede jeg på en iMac, da den besstemt så ud til at opfylde
mine behov til foto, video redigering, lidt kontor arbejde, www osv. Den
kører nok 2-3 timer om dagen. Siden Marts 2008 har jeg ikke måtte
genstarte maskinen på grund af "blå skærm", har ikke haft nogle
programmer som ender i "Non responding", hvilke min Vista maskine gør
et par gange om dagen. Efter ca 1 år er den stadig ligeså hurtig som da
jeg fik den.


Det er lidt unfair at sammenligne Mac OSX (en FreeBSD klon) med MS-DOS og Windows 3.11 eller Windows 98. Der er meget stor forskel på Windows NT-serien og Windows 98. Hvis du i Windows XP eller Vista får blå skærm hele tiden har du et hardware problem, som bør debugges. Bevares, det er prisen for at have den fulde valgfrihed mht hardware (modsat det sure æble), men problemerne kan løses.


Redigeret af JesperLund - 04-April-2009 kl. 17:37
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 20:14

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Apple giver ikke disse muligheder. Hvis OSX er så fantastisk, hvorfor må man så kun køre det på hardware købt af Apple?

Fordi det er lige præcist dét der giver stabiliteten. Den største fordel ved en PC-løsning, fleksibiliteten, er samtidig den største ulempe.

Jeg havde tit denne slags diskussioner da jeg for en del år siden solgte PC'er i Fona. PC-entusiaster heglede f.eks. Compaq og IBM PC'er ned, fordi man kunne få meget mere hardware for pengene på andre måder, og disse løsninger var alt for lukkede. Og indrømmet, jeg købte ikke selv disse løsninger. Men for rigtigt mange kunder var det lige præcist dét man havde brug for - disse løsninger virkede generelt vældigt stabilt, så længe man ikke opgraderede hardware eller styresystem, fordi mærkevare-producenterne havde gennemtestet de kombinationer af hardware og software de solgte. Langt de fleste problemer opstod i forbindelse med opgraderinger, hvis man holdt sig til dén løsning man havde købt, så virkede det bare. Og hvis det alligevel gik galt, så smed man en re-etablerings CD i, og så virkede det igen. Uanset hvor mange gode argumenter entusiasterne havde imod disse løsninger, så er det dét rigtigt mange forbrugere har brug for. Entusiaster har bare ofte svært ved at sætte sig ind i hvor svært mange mennesker kan have ved selv ganske simple ting, og har derfor svært ved at sætte sig ind i hvor meget værdi der kan ligge i produkter der bare virker.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:




Det er lidt unfair at sammenligne Mac OSX (en FreeBSD klon) med MS-DOS og Windows 3.11 eller Windows 98. Der er meget stor forskel på Windows NT-serien og Windows 98. Hvis du i Windows XP eller Vista får blå skærm hele tiden har du et hardware problem, som bør debugges. Bevares, det er prisen for at have den fulde valgfrihed mht hardware (modsat det sure æble), men problemerne kan løses.

Selvfølgelig kan problemerne løses. Men når man køber en Apple, så betaler man for slet ikke at få nogle problemer der skal løses. Det er dét der er hele pointen.

Til top
GebissetDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:


Det er en computer for alle de popsmarte reklamefolk som bilder sig selv ind at Mac er lykken, og som ikke gider at vide(eller tage stilling til) hvad for hardware og software de har med at gøre.....Manden har muligvis betalt 50kilo for den...Men så stod de også og gav ham fingeren bag en låst dør da han forlod appleshoppen.


Mon dog... Prøv at gå ind på hp.dk, dell.dk osv. og konfigurere en dual quad core xeon workstation med samme konfiguration og udvidelsesmuligheder (hot swap af diske, nem tilgang til alt hardware) samt 64 bit OS. Jeg har prøvet, og det er ca. samme pris eller dyrere begge steder.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af GebissetDK GebissetDK skrev:

Mon dog... Prøv at gå ind på hp.dk, dell.dk osv. og konfigurere en dual quad core xeon workstation med samme konfiguration og udvidelsesmuligheder (hot swap af diske, nem tilgang til alt hardware) samt 64 bit OS. Jeg har prøvet, og det er ca. samme pris eller dyrere begge steder.


Hvis man kigger på edbpriser.dk, så ligger mobos med to LGA771 sockets på 2000-5000 kr. En 2.8 GHz quad core Xeon er omkring 5000 kr. Så skal vi have RAM, grafikkort, diske, PSU, kabinet og monitor, men der er altså langt op til 50.000 kroner.

Tror du ikke at dine HP/Dell priser er med serviceaftaler? Men det stod der ingenting om for Apple maskinen i DBA annoncen.

Hot swaps af diske er smart i en 24x7 server, men det er ikke noget som jeg vil betale ekstra for i en desktop maskine. Hvis man har behov for flytbare harddiske, er eSata mere oplagt.


Redigeret af JesperLund - 04-April-2009 kl. 22:16
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 22:24
Som nylig Convert... må jeg sige at jeg er umådeligt tilfreds med Apple, og særligt OSX, men var det ikke i starten, som med alle andre ting så er det en tidskrævende ting at "lære" et nyt system... det tager ca. 14 dage, men har ikke kigget bagud siden, jeg arbejder stadig i windows når jeg er på arbejde, men har kun en windows maskine tændt hjemme når jeg skal bruge configuratoren til lintronic, som kun kører i windows miljø... ellers er det en solskins historie... særligt er måden OSX går i sleep helt fantastisk, jeg skal ikke vente på den lukker ned, jeg lukker blot låget, jeg skal ikke boote, jeg åbner blot låget, og logger ind... og så er maskinen kørende...

derudover vil jeg give mange ret i at alene øvelsen i at kigge på en mac pro er fuldstændig latterlig, medmindre man har et behov for en vanvittig maskine, hvem har f.eks. brug for 12gb ram for at kunne komme på nettet?

hvis man vil se vanvittige priser, så konfigurer en mac pro i top-specs, man kan købe et hus for de penge mange steder... hvilket er vanvittigt, medmindre man har et specifikt behov...

gav 15k for min asus bærbare for 3 år siden, og 9k for en MacBook for kort tid siden. jeg syns ikke der er det er dyre priser på Mac, de er muligvis høje, men hvad skal man egentlig give for en windows bærbar med et aluminiums kabinet?
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 22:34
Er der egentlig nogen der har svaret på trådstarters oprindelige spørgsmål?

udover grafikere, folk der laver tegnefilm, high end fotografer, hvem er ellers i markedet for sådan en maskine?
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Apple giver ikke disse muligheder. Hvis OSX er så fantastisk, hvorfor må man så kun køre det på hardware købt af Apple?

Fordi det er lige præcist dét der giver stabiliteten. Den største fordel ved en PC-løsning, fleksibiliteten, er samtidig den største ulempe.

Jeg havde tit denne slags diskussioner da jeg for en del år siden solgte PC'er i Fona. PC-entusiaster heglede f.eks. Compaq og IBM PC'er ned, fordi man kunne få meget mere hardware for pengene på andre måder, og disse løsninger var alt for lukkede. Og indrømmet, jeg købte ikke selv disse løsninger. Men for rigtigt mange kunder var det lige præcist dét man havde brug for - disse løsninger virkede generelt vældigt stabilt, så længe man ikke opgraderede hardware eller styresystem, fordi mærkevare-producenterne havde gennemtestet de kombinationer af hardware og software de solgte. Langt de fleste problemer opstod i forbindelse med opgraderinger, hvis man holdt sig til dén løsning man havde købt, så virkede det bare. Og hvis det alligevel gik galt, så smed man en re-etablerings CD i, og så virkede det igen. Uanset hvor mange gode argumenter entusiasterne havde imod disse løsninger, så er det dét rigtigt mange forbrugere har brug for. Entusiaster har bare ofte svært ved at sætte sig ind i hvor svært mange mennesker kan have ved selv ganske simple ting, og har derfor svært ved at sætte sig ind i hvor meget værdi der kan ligge i produkter der bare virker.

Off topic!

.......... og derfor køber en del mennesker B&O (hvis vi lige lader som om diskussionen drejede sig om tv m.m). Tingene virker bare og man skal ikke bekymre sig om kalibrering, universalremote osv.

Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

særligt er måden OSX går i sleep helt
fantastisk, jeg skal ikke vente på den lukker ned, jeg
lukker blot låget, jeg skal ikke boote, jeg åbner blot
låget, og logger ind... og så er maskinen kørende...


Øhhh, det gør min arbejdspc da også..... (Aldrende IBM
T42 med XP SP2)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu