|
MacPro - Sgu da for sygt ! |
Besvar | Side <1 78910> |
Forfatter | |||
Vanderlay
Guld medlem Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
Sendt: 07-April-2009 kl. 18:22 | ||
Tillykke. Du har nu bevist, at en mac ikke er det optimale valg for en tweakernørd. Det troede jeg så var ret indlysende allerede. For folk, der deirmod ikke er tweakere eller gamere, og som ikke jagter specs, er den begrænsede fleksibilitet på hardwaresiden jo en fordel, fordi det er en grundene til, at en mac fungerer så godt. |
|||
- Iver
Bruger Oprettet: 03-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
Sendt: 07-April-2009 kl. 20:44 | ||
Jeg har aldrig argumenteret for noget vedr. en Macs mus og dennes knapper. Recap: Patriarken smed en småsarkastisk bemærkning om den fine lille hvide Apple mus. Pittens gik så langt over i den anden grøft og hidsede sig op omkring niveauet af uvidenhed. Det eneste jeg gjorde var at udpege en fin lille meningsløshed i Pittens formulering
Ja, jeg er nok lidt miljøskadet fra et andet forum, hvor folk læser og gør et forsøg på at forstå kontekst inden de kaster sig hovedkuls ud i en diskussion baseret på et enkelt ord de fangede i en sætning. For lige at få det helt på det rene, så er jeg ikke i tvivl om, at Patriarken godt ved, at en Apple mus har/kan have mere end 1 knap. Jeg har selv siddet og arbejdet på en Mac som supporter for elever med ikke fungerende Macs og Mac-brugere generelt. Redigeret af - Iver - 07-April-2009 kl. 20:45 |
|||
/Iver
Pana TH-42PZ80, Pana TH-37PX70 Core i7 920, 6GB DDR3, 2xHD3870 xFire, 2x1TB F1 SpinPoint VMC, 2xDMA2200 Sonos 4xZP120, 1xZP90, 1xZoneBridge (ZB?), 1xCR100, 1xiPod Touch (still expanding) |
|||
- Iver
Bruger Oprettet: 03-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
Sendt: 07-April-2009 kl. 20:48 | ||
Tak. Jeg har aldrig argumenteret for andet end, at Mac ikke er der, hvor jeg for mest for pengene. I mit første indlæg i denne tråd (tror i hvert fald, at det er det første) påpager jeg netop, at langt de fleste almindelige pc-brugere ville få stor glæde ud af en Mac. |
|||
/Iver
Pana TH-42PZ80, Pana TH-37PX70 Core i7 920, 6GB DDR3, 2xHD3870 xFire, 2x1TB F1 SpinPoint VMC, 2xDMA2200 Sonos 4xZP120, 1xZP90, 1xZoneBridge (ZB?), 1xCR100, 1xiPod Touch (still expanding) |
|||
rene49
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
Sendt: 07-April-2009 kl. 21:22 | ||
jeg vil gerne lige komme med et indspark..
jeg ved ikke en pind om hvad de forskelige computer score i benchmark. men det er jo også kun en test. ikke et kvali stempel. desuden, så relatere mange af mac's computer til den grafiske industri, medie produktion osv.. og her er det kun apple produkter der kan følge med. de arbjeder simpelhen bare hurtigere end windows. man kan ikke sammenlign en mac computer og en windows computer med hinandens hardware. for at få det på det rene. Mac er skabt til at arbejde på. ikke til at game og alt muligt andet. |
|||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 07-April-2009 kl. 21:28 | ||
BS Redigeret af JesperLund - 07-April-2009 kl. 21:29 |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Sendt: 07-April-2009 kl. 22:00 | ||
What. MAC bygger på helt alm. X86 hardware. Fjerner du styresystemet, så har du sådan set to ens systemer. |
|||
NikolajC
Guld medlem Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
Sendt: 07-April-2009 kl. 22:01 | ||
Var det muligt at rykke denne tråd til f.eks "
PC hardware & software" forum?
|
|||
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Sendt: 08-April-2009 kl. 00:43 | ||
Ja det er ved at være lidt belastende for os andre der abbonnerer på tråden om HTPC Håbede bare den ville dø ud, men det lader ikke til at være tilfældet Men nu da jeg er her, så vil jeg bare sig at jeg synes Nintendo er meget bedre. Den går aldrig ned, bortset fra når min mor trækker stikket ud |
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
Diamanten
Bruger Oprettet: 24-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
Sendt: 08-April-2009 kl. 00:54 | ||
Du er da ellers sjov hva'..... Synd alligevel at du mister overblikket over HTPC forummet Couldn't care less om tråden er i det ene eller andet forum, men undrer mig over hvordan du dog tør bevæge dig udenfor det sikre HTPC!! Redigeret af Diamanten - 08-April-2009 kl. 00:56 |
|||
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Sendt: 08-April-2009 kl. 01:19 | ||
Ja men det er da rart at selv en HÅRD diamant kan se lidt humor her i tilværelsen Nu er det altså sådan at her, og i andre dele af livet, at man må fokusere. Det er derfor der er oprettet et sted som Recordere.dk. Der har de valgt at opdele interesseområderne, således at de mennesker der har en interesse inden for et bestemt område, f.eks. HTPC kan diskutere emner inden for dette område. Det er derfor pisseirriterende når en specifik tråd udvikler sig i en uvedkommende retning, og ikke "vil dø". Jeg har selv haft indlæg i tråden, men skrev at: "Men er vi ikke efterhånden derhenne hvor vi kan lukke Mac/PC diskussionen: Mac/Mac OS er godt, til dem der ønsker det, og jeg forstår det godt, det ser fedt ud og er nemt at bruge PC/Win er godt, til dem der ønsker det, og jeg elsker det, nok mest fordi jeg har brugt det hele mit "PC Liv" Det er nu me glæde kosntateret at den er flyttet til det rigtige område, så kan i hygge jer! |
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
Startrek
-- Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
Sendt: 08-April-2009 kl. 17:45 | ||
Syndes at debate er ved at gå der hen, at Apple computer ikke kan noget
og slet ikke til prise ligesom B&O, og Apple og B&O har jo også designet til fældes. Selfølig hvis man er compuer nørde og kan lide at rode med programer m.m. Så er det sefølig en PC man skal gå efter, men hvis man ønsker en computer som bare virker (næste) hver gang, eller man kender nogle der ikke er skap til teknik, ja så er det en Apple man skal gå efter, ved at der står rigtig mange PC der ikke bliver bruget, fordi at de hele tid giver bruger div. dume problem (her er microsoft et af problmet), og mange PC består af div. mystisk bambus dele selv på mærkervare, som ikke bliver automatisk opdater når man opdater sit Windows styresystem (og hvilken normal bruger ved dette). Derved hen over tid få man en ubruglig computer. |
|||
GebissetDK
Bruger Oprettet: 02-Maj-2007 Status: Offline Point: 56 |
Sendt: 08-April-2009 kl. 21:20 | ||
Iver: Imponerende at du kan få samme ydelse ud af en Core2Duo, i7 eller hvad du har i din maskine, som 2 Xeon Nehalem, dvs. 8 cores. Utroligt så mange meninger der er om Macs fra folk, der helt åbenlyst kun har fordomme, men aldrig prøvet en. For nu først at opklare den med musen, så er det faktisk 4 knapper (højre, venstre, hjul, tommelfingerknap) på en Apple mighty mouse i dag. Forskellige skriver at hvis man vil "rode" med sin maskine, så skal man vælge en PC. På hardwaresiden kan man på de fleste Apples bærbare selv skifte RAM, harddisk og batteri - nøjagtig som på bærbare PC'ere. På de stationære kan man på en iMac kun selv skifte RAM (tilgengæld utroligt nemt i forhold til en PC), hvor man på en Mac Pro kan skifte alt. På softwaresiden er det vist en udbredt misforståelse at man ikke kan ændre noget - man har mere eller mindre de samme muligheder som på en Windows maskine. Hvad er det konkret folk savner? |
|||
Besvar | Side <1 78910> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |