recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Main+LFE/double bass/enhance bass
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Main+LFE/double bass/enhance bass

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 13:36
Dog er det kun 6,5" bas/mellemtoner de er bestykket med, så mangler lige det ekstra punch.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 13:57
Det ser således ud med subs:

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen det må så være mgl evne i højttalerne til at gengive bas ved musik. Mgl ikke noget i mine B&W gulvhøjttalere.

Vil gerne lige se dig poste et sweep 20-120hz fra rew uden smoothing inden jeg tror på den LOLLOL
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 14:34
Specifikationerne siger det. Men du har en pointe, helt absolut. Må lige lave sweep. Den er jeg med på.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 14:34
Skal det være med ALL SPL?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 14:38
Kan jeg gøre med Dirac?

Har slettet soundflower på mac!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 14:45
Den var nu myntet på Kampus.

Hvordan REW virker på Mac ved jeg ikke noget om. Men vil tro der er en guide på MiniDSP.com
På PC kan man godt REW sweepe fronter igennem Dirac hvis man vælger Java output.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 15:00
Ah. Ja det ser jeg..

Men her er alligevel et sweep gennem Dirac.:

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen det må så være mgl evne i højttalerne til at gengive bas ved musik. Mgl ikke noget i mine B&W gulvhøjttalere.

Vil gerne lige se dig poste et sweep 20-120hz fra rew uden smoothing inden jeg tror på den LOLLOL

Det har jeg så ikke en dyt forstand på at poste. Jeg har to 8 tommer basser i hvert kabinet, hvor den ene er slave. Det gir et godt drøn på den nedre bas, men kræver også at forstærkeren er kraftig nok til at dæmpe membranerne, da der ellers blir dobbelt mudret bas. Og det klarer min Pio SC-LX rigtigt godt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 18:21
Og jeg har 2x10" basser i hvert kabinet og omkring 3-4 gange så meget effekt pr højttaler, og alligevel har jeg gavn af 2 ekstra sub's, simpelthen fordi de glatter huller/dips ud i frekvensgangen. Handler ikke om og få mere bas, men bedre bas. Generelt vil alle højttalere have gavn af sub's.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 18:37
Kan i sige noget om målingen (billedet) fra Dirac Live ^^
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 18:51
Det vil nok være nemmest hvis du laver noget smoothing på det. 1/6 oktav burde være OK.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu