recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - male/lakere selv højtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmale/lakere selv højtaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Emne: male/lakere selv højtaler
    Sendt: 18-Februar-2010 kl. 18:29
God aften recordere.
Jeg har en højtaler jeg ønsker at få malet sort, ligesom mine 4 andre højtaler og min subwoofer. grunden til at min center ikke er sort, er fordi jeg fik til en rigtig godt tilbud Tongue
Men nu vil jeg altså gerne have den malet sort. 
Jeg vil selv gøre det, for at spare penge.
træet så i ser på de her to billeder, er det samme materiale, det er min Front'er er bare malet sorte. Hvordan kan jeg få malet min center sort, med et flot resultat? Smile
Nogen der har erfaringer?, hvis hvordan gjorde i , hvilke materialer brugt i osv. Smile

min center jeg ønsker at male.





min fronter jeg vil have den til at ligne: Smile




Håber nogen kan hjælpe mig Big smile
I må have en rigtig god aften alle sammen Wink
Mvh Rene



Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 22:08
Jeg ville først slibe ned (lige tage det øverste lag lak/overfladebehandling), dernæst finde ud af hvilken type maling du skal male med. Der findes nemlig forskellige typer maling, og dertil forskellige typer grundere. Med andre ord, du skal have en grunder som passer til din maling.

Alt forarbejdet giver dig din finish. Jeg synes det virker til at være en lidt ru overflade, så du skal nok prøve at se hvordan du kan efterligne effekten.

Afslut evt. med en mat lak for at gøre den nem at holde ren, og for at gøre den modstandsdygtig over for tabte genstande.

Alt hvad du ellers behøver at få at vide bør du rådføre dig hos din forhandler af maling mm.
Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 15:29
Hvis du har en kompressor og en koppistol er det nemmeste at tørre alt fedt og snavs af med silikonefjerner, slibe den let med noget lilla Scotch brite, give et par gange syrehærdende grunder, og til sidst en mat 2-komponent polyurethan maling.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af beddemiz beddemiz skrev:

Hvis du har en kompressor og en koppistol er det nemmeste at tørre alt fedt og snavs af med silikonefjerner, slibe den let med noget lilla Scotch brite, give et par gange syrehærdende grunder, og til sidst en mat 2-komponent polyurethan maling.
 
og efter et par år den lukkede afdeling vil nok kunne nyde synet af dine nymalede højttalereLOL
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 16:17
Ja den finish kan du lettere lave med en fin tynd malerulle og alm vandbaseret acrylmaling. Så slipper du også for "malerhjerne"Tongue
Til top
Kimzo3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 14:56
Er det rigtigt finer, eller er det `åndenød`, som der blevet sagt, affedt med malerrens, slib med fint sandpapir, selvfølgelig på langs af årene, sørg for at alt støv er fjernet bagefter, tør efter med en fugtig klud, så kan du evnt købe færdig sprit bejdse i sort, det indeholder også lak, men for at få en robust overflade, så giv den en gang lak bagefter.
 
Bejdsen ligger du på med en svamp, og lakken ligger du på med en lille malerrulle, med en lakrulle på, husk du skal ikke rulle hurtigt frem og tilbage, stille og roligt, og i hele fladens længde.
 
Bejdsen gør at man kan ane træets struktur, akkurat som dine højtalere.
 
Husk at bruge gummihandsker, ellers bliver dine fingre sjove at kikke på i lang tidTongue


Redigeret af Kimzo3 - 06-Marts-2010 kl. 15:08
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Kimzo3 Kimzo3 skrev:

Er det rigtigt finer, eller er det `åndenød`, som der blevet sagt, affedt med malerrens, slib med fint sandpapir, selvfølgelig på langs af årene, sørg for at alt støv er fjernet bagefter, tør efter med en fugtig klud, så kan du evnt købe færdig sprit bejdse i sort, det indeholder også lak, men for at få en robust overflade, så giv den en gang lak bagefter.
 
Bejdsen ligger du på med en svamp, og lakken ligger du på med en lille malerrulle, med en lakrulle på, husk du skal ikke rulle hurtigt frem og tilbage, stille og roligt, og i hele fladens længde.
 
Bejdsen gør at man kan ane træets struktur, akkurat som dine højtalere.
 
Husk at bruge gummihandsker, ellers bliver dine fingre sjove at kikke på i lang tidTongue

hvad mener du med om det er rigtige finer?
det er rigtig træ Tongue
jeg har ikke så meget styr på forskellen på træ og sådan, men jeg kan se at det er den samme type Smile

men min fremgangs måde er følgende :

- slib med fint sandpapir
- affedt højtaleren med malerrens
- tør den af med en fugtigklud
- bejdse i sort på med en svamp
- lak på med en malerrulle

har jeg forstået det rigtig ? Big smile
med hensyn til lakken, hvilken lak tror du jeg skal bruge, og hvor kan sådan noget købes? - det er et HELT nye område for mig det her hehe
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 14:02
Hvis du vælger "bejse" metoden, skal alt gammel lak slibet væk, hvis de er lakeret i forvejen.
 
Prøv en farvehandler som, Becmann, Flügger, Sadolin, Dyrup ller hvad der ellers er adgang til i nærheden af din bopæl 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 15:38
Derfor det er meget lettere med et eller to lag acrylmaling påført med rulle. Skal kun matslibes og affedtes inden. Og du kan se træets struktur igennem bagefter
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Derfor det er meget lettere med et eller to lag acrylmaling påført med rulle. Skal kun matslibes og affedtes inden. Og du kan se træets struktur igennem bagefter

Så bliver det nok det som jeg gør så Wink
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu