Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Zuppe
Super bruger
Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
|
Sendt: 24-Januar-2009 kl. 11:19 |
Kunne man ikke evt. hænge noget stof op på væggene i nogle kroge, som man så altid kan tage ned hvis ikke man skulle se film?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2190
|
Sendt: 24-Januar-2009 kl. 11:24 |
hva så med loftet zuppe :)
|
Zuppe
Super bruger
Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Point: 375
|
Sendt: 24-Januar-2009 kl. 11:30 |
Ja så kan man jo nøjed med at male det :) ej havde jeg godt nok ikke lige tænkt på. Tænkte bare på at stoffet kunne være lidt lyddæmpende.
|
ikeaboy
--
Oprettet: 12-Juni-2008
Point: 321
|
Sendt: 24-Januar-2009 kl. 13:13 |
Ja det kunne godt være man skulle gå efter det mørkegrå look, jeg tror jeg vil arbejde vidre med hvordan man kunne få det hyggeligt med en mørkegrå.
Redigeret af ikeaboy - 24-Januar-2009 kl. 13:16
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 24-Januar-2009 kl. 14:18 |
ikeaboy skrev:
Ja det kunne godt være man skulle gå efter det mørkegrå look, jeg tror jeg vil arbejde vidre med hvordan man kunne få det hyggeligt med en mørkegrå. |
Det vigtigste er området omkring lærredet.
Det er de sidste ca. 1,5 m på sidevæggene, samt hele væggen med lærredet, der bør holdes så mørkt som muligt.
Selv har jeg lavet en overgang fra hvid til mørk grå, så den ende af rummet hvor lærredet hænger er mørk grå, og den anden ende af rummet er råhvid.
Selve overgangen fra lys til mørk behøver ikke være en skarp kant. Det er nok svært at male en graduering, men man kan også benytte tapet, brede trælister, planter eller andet til at bryde overgangen med.
Selv fandt jeg en voksdug med cafe-motiver, som jeg syntes var sjov at bruge. Den passer i farverne, og klippet i stykker klistet på væggen, giver det en dekorativ overgang fra den lyse del af væggen til den mørke.
Bare til inspiration:
![](/forum/uploads/Lars/2009-01-24_142603_overgang2.jpg)
/Lars
Redigeret af Lars - 24-Januar-2009 kl. 14:26
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 24-Januar-2009 kl. 14:26 |
Okay det kunne også være en mulighed, hvad hvis det er en dør og et vindue som laver deling, ville dette være pænt. Har nemlig et vindue som går helt nede fra gulvet og op til loftet og har en dør som er hvid på den anden side, så hvis man malede til den deling og lod resten være hvid :D
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 24-Januar-2009 kl. 14:34 |
Sigida skrev:
Okay det kunne også være en mulighed, hvad hvis det er en dør og et vindue som laver deling, ville dette være pænt. Har nemlig et vindue som går helt nede fra gulvet og op til loftet og har en dør som er hvid på den anden side, så hvis man malede til den deling og lod resten være hvid :D |
Det lyder da fint, at lade vindue og dør adskille farverne ![](smileys/smiley1.gif)
/Lars
|
|
ikeaboy
--
|
Sendt: 24-Januar-2009 kl. 15:15 |
Ok hvis det kun er ca. 1,5 meter fra bagvæg + bagvæggen der skal holdes i de mørkegrå/sort nuancer og man ikke vil opnå større effekt ved at male hele lokalet, så åbner det da op for nogle flere muligheder rent designmæssigt.
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 24-Januar-2009 kl. 15:34 |
ikeaboy skrev:
Ok hvis det kun er ca. 1,5 meter fra bagvæg + bagvæggen der skal holdes i de mørkegrå/sort nuancer og man ikke vil opnå større effekt ved at male hele lokalet, så åbner det da op for nogle flere muligheder rent designmæssigt. |
Misforstå mig ikke - den største effekt opnås ved at hele rummet er så mørkt som overhovedet muligt. Det vil sige:
- Matte mørke vægge i en neutral farve
- Fuldstændig udelukkelse af lys udefra. Dvs. mørklægningsgardiner uden sprækker, fejelister under døre ect.
- Ingen blanke flader til at give genskin (glaslåger, skifterammer o.lign)
Men det kan hurtigt blive voldsomt, hvis hele rummet er mørkt, når det skal bruges til andre formål også. Ok, et soveværelse er måske ikke det værste, det giver sikkert en god nats søvn når rummet er så mørkt ![](smileys/smiley1.gif)
Alternativet er at lege med at gøre området omkring lærredet mørkt, og lade resten af rummet være mere normalt. Det giver stadig en markant bedre effekt - end lyse vægge/flader omkring lærredet.
/Lars
Redigeret af Lars - 24-Januar-2009 kl. 15:34
|
|
ikeaboy
--
|
Sendt: 24-Januar-2009 kl. 20:22 |
Nåh men så må jeg jo overveje om det skal være 100% hardcore bio eller om der også skal være plads til lidt hygge ![](smileys/smiley1.gif)
|
betho
Super bruger
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
|
Sendt: 25-Januar-2009 kl. 11:25 |
Rolig nu. ![](smileys/smiley1.gif) Man kan altså godt lave noget hyggeligt, selvom det skal være mørkt. Det er her Spots og væglamper kommer ind i billedet.
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 25-Januar-2009 kl. 14:14 |
Hehe nogen som har nogle billeder af soveværelse i neutrale mørke farver, hvor det designmæssigt ser godt ud som jeg kan bruge til at overtale konen med :)
|