recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende moral ved handel med film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketManglende moral ved handel med film

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg forventede IKKE at modtage følgende:
Pyt med hvad du "forventer" - hvad har du AFTALT at modtage?

Du vidste at filmen var brugt så at få en film købt i BB er vel fuldstændigt underordnet.  Hvis jeg bytter/sælger film følger jeg mig ikke forpligtiget til at oplyse hvor jeg har købt den. Jeg svarer gerne hvis jeg bliver spurgt men i langt de fleste tilfælde vil jeg ikke kende svaret, da jeg køber film mange forskellige steder.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 16:23
Mærkatet fra Blockbuster kan som regel godt fjernes. Med hensyn til Special Edition, bør man kunne forvente, og gå ud fra, at begge disc medfølger, medmindre andet er aftalt.

Redigeret af vasif - 12-Januar-2011 kl. 16:26
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 17:39
Nu fremgår det jo ikke om OP har købt en 2-disc udgave af den nævnte film eller om han blot har købt en almindelig udgave.
Har sælger oplyst at han sælger en alm. udgave af filmen, er der vel i bund og grund ikke nogen forskel på om man modtager 1 disk fra en 1-disk udgave eller 1 disk fra en 2-disk udgave.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24766
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 18:39
Det ville være simpelt med et link til salgtråde, så kunne man selv se.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 19:13
Jeg går ud fra, efter hvad jeg kan læse fra TS beskeder, at der er tale om en Special Edition, som indeholder 2 disc (Hvilket fremgår af første besked), men han har kun har modtaget én disc indeholdende filmen, men ikke den anden disc, som sikkert bør indeholde ekstramateriale.
Hvis det forholder sig således, er det da mærkeligt, kun at modtage filmen, men ikke ekstramaterialet. Jeg tror de fleste i samme situation ville forvente begge disc, medmindre andet aftalt.
Sælger har vel ikke behov for en disc med ekstramateriale, slet ikke når filmen er solgt.

Redigeret af vasif - 12-Januar-2011 kl. 19:14
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 20:19

Jeg har i dag modtaget to BD-film, som jeg har byttet mig til, fra to brugere fra recordere/dahf
Jeg forventede IKKE at modtage følgende:
En film, som er købt brugt i Blocbbuster (inkl. mærkat)
En 2 Disc Special Edition med kun filmen, dvs. én disk
Jeg er vred, fordi jeg ikke blev underrettet på forhånd om disse omstændigheder
De er modtaget, de virker, og så er det done
Men det pisser mig af Angry

Du skriver indlægget ca. kl. 14 og du har modtaget filmene idag. Så jeg tør godt satse på at du ingen kontakt har haft til sælger (mht. special edition filmen) endnu. Hvad med at prøve at spørge pænt først, det kunne være det var en forglemelse eller fejl at du ikke fik den sidste disc med, inden du hidser dig op. Det gør kun din egen sag værre ved at svine dem til online. Nægter han nu at sende den sidste eller på anden måde handler i ond tro, ja så er der for mit vedkommende ingen alarm i at du giver den hele armen herinde Wink
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 10:45
Kan heller ikke se problemet med Blockbuster filmen... Brugt er brugt, uanset hvor det kommer fra.

Mht. 2 disc SE-udgaven afhænger det helt af hvad der er aftalt... Hvis i har aftalt at du skal modtage en 2 disc SE-udgave har du selvfølgelig ret til at være utilfreds. Men omvendt så er du på ingen måde blevet snydt hvis den tidligere ejer ikke har nævnt at det var en 2 disc SE-udgave. For i 99% af alle tilfælde så er disc 1 (filmen), i en 2 disc SE-udgave nøjagtig samme skive som filmen i standard-udgaven, ergo er coveret den eneste forskel, og det kan du vist ikke tillade dig at blive sur over...

Og hvis det forholder sig som du siger, at i ikke aftalte noget som helst, hvordan kunne du så forvente at du ville få en 2 disc SE-udgave???

Men lad os da høre om du vitterligt er blevet lovet en 2 disc SE-udgave med begge disc?
Kunne være rart at høre fra begge afsenderne også, dels om de har lovet dig noget de ikke har holdt, men også om de film du har afsendt er som de skal være...
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 12:01

De er modtaget, de virker, og så er det done

Og problemet er? Er BB mindre værd end andre?

Medmindre du er blevet lovet at det er en special edition med to diske, forstår jeg heller ikke lige problemet. Men links til salgstråde eller specifikt hvad der ellers er aftalt ville måske hjælpe.

Derudover: såfremt du ikke har talt med sælgerne og undersøgt sagen inden du poster her (hvilket tilsyneladende ikke er tilfældet), er du efter min mening helt galt afmarcheret...

Redigeret af thor-thor - 13-Januar-2011 kl. 12:02
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1958
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 14:24
Jeg synes under alle omstændigheder at det ikke er i orden at der mangler en disk. Køber har fået et u-fuldstændigt produkt, uden at være blevet gjort opmærksom på det. Ja, indholdet er det samme som ved en 1-disk version, men nu står der på produktet at det er en 2-disc special edition, og så skal det også være det.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-December-2007
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Jeg synes under alle omstændigheder at det ikke er i orden at der mangler en disk. Køber har fået et u-fuldstændigt produkt, uden at være blevet gjort opmærksom på det. Ja, indholdet er det samme som ved en 1-disk version, men nu står der på produktet at det er en 2-disc special edition, og så skal det også være det.

Vi ved jo ikke om det er blevet solgt som en 2-disc special edition, eller bare som 1stk brugt BluRay Gladiator (eller hvad det nu er for en film), gør vi? 
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1958
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Toebs Toebs skrev:

Vi ved jo ikke om det er blevet solgt som en 2-disc special edition, eller bare som 1stk brugt BluRay Gladiator (eller hvad det nu er for en film), gør vi? 
Det er det jeg mener er ligegyldigt. Det er et u-fuldstændigt produkt fordi det, i den tilstand det sælges i, ikke indeholder hvad indpakningen lover.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 14:57

Så du anerkender at der ikke er forskel på skiven, men at du synes det er "noget svineri" at der er plads til 2 skiver i plasticcoveret istedet for 1 skive??? Jeg kan helt ærligt ikke se hvordan det forringer produktet, men lad os høre hvordan du kan...
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu