Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 15:07 |
MaXer skrev:
Toebs skrev:
MaXer skrev:
Jeg synes under alle omstændigheder at det ikke er i orden at der mangler en disk. Køber har fået et u-fuldstændigt produkt, uden at være blevet gjort opmærksom på det. Ja, indholdet er det samme som ved en 1-disk version, men nu står der på produktet at det er en 2-disc special edition, og så skal det også være det. |
Vi ved jo ikke om det er blevet solgt som en 2-disc special edition, eller bare som 1stk brugt BluRay Gladiator (eller hvad det nu er for en film), gør vi? |
Det er det jeg mener er ligegyldigt. Det er et u-fuldstændigt produkt fordi det, i den tilstand det sælges i, ikke indeholder hvad indpakningen lover. |
Ok, så hvis jeg sælger dig et 1 stk af et produkt og når du så modtager varen, kan du se at der har været to produkter i kassen ved køb, så er du pludselig blevet snydt?
|
 |
MaXer
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 15:10 |
Exxtreme skrev:
MaXer skrev:
Jeg synes under alle omstændigheder at det ikke er i orden at der mangler en disk. Køber har fået et u-fuldstændigt produkt, uden at være blevet gjort opmærksom på det. Ja, indholdet er det samme som ved en 1-disk version, men nu står der på produktet at det er en 2-disc special edition, og så skal det også være det. | Så du anerkender at der ikke er forskel på skiven, men at du synes det er "noget svineri" at der er plads til 2 skiver i plasticcoveret istedet for 1 skive??? Jeg kan helt ærligt ikke se hvordan det forringer produktet, men lad os høre hvordan du kan...
|
Sælger oplyser at han sælger en film. Vi antager at der findes to versioner af filmen; en almindelig, og en SE hvor det eneste anderledes er cover og en ekstra disk.
Dvs. køber ved, at når han køber filmen af sælger, så får han en af de to ting som begge er et fuldstændigt produkt, hver for sig.
I stedet får køber en hybrid der hverken er det ene eller det andet, altså et produkt der slet ikke "findes" på markedet, og derfor ikke noget han på nogen måde ville kunne regne med at ville modtage.
Ville du være tilfreds hvis du havde købt en film hos en forhandler, i almindelig udgave, og så havde modtaget en udgave hvorpå der står at der er 2 disks, men når du så åbner den er der kun éen disk og en tom plads? Det ville jeg i hvert fald ikke.
Edit: Lidt kortere, måske: Hvis det solgte produkt afviger fra dets originale tilstand synes jeg at sælger skal gøre opmærksom på det.
Sælger kunne nærmest lige så snildt have sendt filmen uden papir-omslaget. Eller værre, helt uden plastic-cover. Det er jo stadig samme indhold som 1-disc versionen, ikke?
Redigeret af MaXer - 13-Januar-2011 kl. 15:25
|
|
 |
MaXer
Guld medlem
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 15:14 |
thor-thor skrev:
MaXer skrev:
Toebs skrev:
MaXer skrev:
Jeg synes under alle omstændigheder at det ikke er i orden at der mangler en disk. Køber har fået et u-fuldstændigt produkt, uden at være blevet gjort opmærksom på det. Ja, indholdet er det samme som ved en 1-disk version, men nu står der på produktet at det er en 2-disc special edition, og så skal det også være det. |
Vi ved jo ikke om det er blevet solgt som en 2-disc special edition, eller bare som 1stk brugt BluRay Gladiator (eller hvad det nu er for en film), gør vi? |
Det er det jeg mener er ligegyldigt. Det er et u-fuldstændigt produkt fordi det, i den tilstand det sælges i, ikke indeholder hvad indpakningen lover. |
Ok, så hvis jeg sælger dig et 1 stk af et produkt og når du så modtager varen, kan du se at der har været to produkter i kassen ved køb, så er du pludselig blevet snydt? |
Du bliver nødt til at komme med et mere konkret eksempel. Med det info du giver der ved jeg det ikke.
Hvis du bare mener at det f.eks. var to ens produkter i kassen, og jeg bare har fået den ene, som i sig selv er et fuldstændigt produkt, så nej, så ville jeg ikke føle mig snydt.
|
|
 |
Darknezs
Super bruger
Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 15:46 |
jeg køber en brugt bil, ser på den, handler. Da jeg kommer tilbage, er der 4 lorte hjul på, og bagsæder mangler, surt show men der stod jo ingen steder at de var med? 
|
 |
TobiasKM
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Point: 746
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 16:15 |
^
Nej. Det er en dårlig analogi.
Det svarer til at du køber en bil, og så brokker dig over at, gdt nok virker det hele, men der er ikke tågelygter og aircondition i den.
Den anden disc med ekstramateriale er et plus, ekstraudstyr, ikke en del af det vigtige produkt.
Når det så er sagt, så mener jeg at sælger burde oplyse at det var en 2 disc opgave med en manglende disc. Folk er jo forskellige, mange er samlere - og i en samling er det vel rart at have det "rigtige" cover? Personligt havde jeg været ligeglad, filmen er der, det er alligevel meget begrænset hvad jeg nogensinde ser af ekstramateriale. Men folk er jo forskellige.
OP i den her tråd burde så lige tage en slapper, og snakke med sælger af produkterne først...
Det første klagepunkt med at det er en brugt disc fra BB, den synes jeg er lige sart nok. Hvis produktet virker og er fin stand, så er der intet at komme efter.
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 16:25 |
MaXer skrev:
Exxtreme skrev:
MaXer skrev:
Jeg synes under alle omstændigheder at det ikke er i orden at der mangler en disk. Køber har fået et u-fuldstændigt produkt, uden at være blevet gjort opmærksom på det. Ja, indholdet er det samme som ved en 1-disk version, men nu står der på produktet at det er en 2-disc special edition, og så skal det også være det. | Så du anerkender at der ikke er forskel på skiven, men at du synes det er "noget svineri" at der er plads til 2 skiver i plasticcoveret istedet for 1 skive??? Jeg kan helt ærligt ikke se hvordan det forringer produktet, men lad os høre hvordan du kan...
|
Sælger oplyser at han sælger en film. Vi antager at der findes to versioner af filmen; en almindelig, og en SE hvor det eneste anderledes er cover og en ekstra disk.
Dvs. køber ved, at når han køber filmen af sælger, så får han en af de to ting som begge er et fuldstændigt produkt, hver for sig.
I stedet får køber en hybrid der hverken er det ene eller det andet, altså et produkt der slet ikke "findes" på markedet, og derfor ikke noget han på nogen måde ville kunne regne med at ville modtage.
Ville du være tilfreds hvis du havde købt en film hos en forhandler, i almindelig udgave, og så havde modtaget en udgave hvorpå der står at der er 2 disks, men når du så åbner den er der kun éen disk og en tom plads? Det ville jeg i hvert fald ikke.
Edit: Lidt kortere, måske: Hvis det solgte produkt afviger fra dets originale tilstand synes jeg at sælger skal gøre opmærksom på det.
Sælger kunne nærmest lige så snildt have sendt filmen uden papir-omslaget. Eller værre, helt uden plastic-cover. Det er jo stadig samme indhold som 1-disc versionen, ikke?
|
Argh det er jo flueknepperi... Selvfølgelig skal et cover medfølge, men jeg ville da være ligeglad med om der står special edition på coveret selvom det var standard udgaven... Det er stadig ikke et dårligere produkt end standard udgaven i mine øjne, men her bliver vi st ikke enige...
|
 |
MaXer
Guld medlem
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 16:28 |
Exxtreme skrev:
Argh det er jo flueknepperi... Selvfølgelig skal et cover medfølge, men jeg ville da være ligeglad med om der står special edition på coveret selvom det var standard udgaven... Det er stadig ikke et dårligere produkt end standard udgaven i mine øjne, men her bliver vi st ikke enige...
|
Det er lige på grænsen til at være flueknepperi, det vil jeg give dig. Jeg siger bare at sådan noget som det burde sælger have oplyst om. Jeg ville bestemt ikke være tilfreds. Jeg fik faktisk en sådan udgave i BB, og der spurgte jeg om de ikke havde den anden disk. Det havde de ikke...
|
|
 |
Pejsen
Bruger
Oprettet: 30-April-2008
Point: 64
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 18:10 |
MaXer skrev:
Exxtreme skrev:
|
Det er lige på grænsen til at være flueknepperi, det vil jeg give dig. Jeg siger bare at sådan noget som det burde sælger have oplyst om. Jeg ville bestemt ikke være tilfreds. Jeg fik faktisk en sådan udgave i BB, og der spurgte jeg om de ikke havde den anden disk. Det havde de ikke... |
Jeg må sige jeg er helt enig med MaXer. Det er ligesom at modtage FIFA11 til Playstation pakket ind i FIFA11 PC-cover... Ikke fedt
|
;-)
|
 |
Notfast
Guld medlem
Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 19:55 |
Nej, for coveret der er med er det cover der høre til disc'en.
|
.....
|
 |
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 20:32 |
Jeg er som udgangspunkt enig i at sælger bør oplyse såfremt der er forhold ved varen, der afviger fra "standard", men om et cover er en SE eller normal version er i mine øjne en detalje.
Når køber så pisker en stemning op over dette og en tidligere lejefilm, uden at have talt med sælger, synes jeg det grænser til hysteri, hvorfor min forståelse for vedkommende nok er temmelig lille...
|
 |
MaXer
Guld medlem
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 20:58 |
thor-thor skrev:
Jeg er som udgangspunkt enig i at sælger bør oplyse såfremt der er forhold ved varen, der afviger fra "standard", ...
|
Super
thor-thor skrev:
... men om et cover er en SE eller normal version er i mine øjne en detalje.
|
Det er jo så op til den enkelte hvor meget de vil gå op i det, jeg synes personligt ikke det er okay, når det ikke længere er en "standard" vare. Tingene skal passe sammen i min verden.
|
|
 |
Pejsen
Bruger
Oprettet: 30-April-2008
Point: 64
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 21:29 |
Notfast skrev:
Nej, for coveret der er med er det cover der høre til disc'en. |
I begge tilfælde står der 'næsten' det rigtige indhold uden på. Det er bare ikke helt det samme. Jeg kunne ikke komme med et bedre eksempel men du siger altså at du kun ville føle dig "snydt" i FIFA-eksemplet?
|
;-)
|
 |