recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler kanaler i Boxer Max
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMangler kanaler i Boxer Max

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 16:02

Som skrevet før, modtageforholdene skal forbedres.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af romme romme skrev:

Det er bare de tal der står under Signal info på boksen

Det bør på boksen være muligt at sætte den frekvens ind som man ønsker at måle på. Men det kan være at der skal indtastes kanal nummer og ikke frekvens. Hvis dette er tilfældet, så skal du taste kanal 66, som er 834 Mhz.
Her vil du så sikker se at der er meget dårlige tal for signalstyrke og kvalitet.
Tjek også at der ikke sidder nogle filtre eller fordelere som blokerer for 834Mhz.

Redigeret af Vagnen - 17-Februar-2010 kl. 16:05
Til top
romme Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 08:52
Ja så lærte jeg også noget, var inde og se signal på kanal 66, den lå på 2% både i styrke og kvalitet... ;-)

Men prøvede at sætte boksen til antennen kun via den strømboks som giver antennen strøm, og der efter fik jeg signalet op på 39% men stadig med en kvalitet på 2 - 5 %

Nu da jeg har en "UFO" antenne, som sider på hjørnet af huset sådan se 3cm under udhænget, ville i så mene at det ville hjælpe meget at få antennen sat op over udhænget? eller på selve udhænget?

Kan se signalet på de andre MUX' er er helt oppe på f.eks. 80 - 90% begge steder så det ser rigtigt ud...
Waoo! tv med Motorola 1903
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 14:21

Som skrevet før prøv en bedre placering af antennen e.v.t højere op, er det så stadig dårligt, så skal der anvendes en retningsbestemt antenne, og det er en UFO jo ikke. De egner sig bedst til hvor forholdene for modtagelse er gode, og hvor der er mulighed for modtagelse fra flere sendere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu