recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manuelt eller automatgear?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manuelt eller automatgear?

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Manuelt eller automatgear?
    Sendt: 11-Marts-2020 kl. 12:26
Ved selvfølgelig godt, at dette ikke er et bilforum, men håber alligevel at nogle kan komme med lidt input.
Jeg er blevet lidt lun på en Skoda Octavia, men er i tvivl om jeg skal vælge  modellen med automatgear (DSG) eller manuelt gear, så jeg hører gerne fra folk der har en Skoda/VW/Seat eller Audi med deres erfaringer omkring DSG gear.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 12:40
Jamen, som udgangspunkt afgjort automatgear. Alt tyder på,at automatgear drypper ned i billigere biler, og måske bliver et must ved gensalg. Og den daglige komfort er indiskutabel (!) Prisen ved anskaffelse - rep - og forsikring er selvfølgelig en faktor, du skal regne lidt på . . Står selv i samme dilemma ved event køb af VW T-Roc . . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Ved selvfølgelig godt, at dette ikke er et bilforum, men håber alligevel at nogle kan komme med lidt input.
Jeg er blevet lidt lun på en Skoda Octavia, men er i tvivl om jeg skal vælge  modellen med automatgear (DSG) eller manuelt gear, så jeg hører gerne fra folk der har en Skoda/VW/Seat eller Audi med deres erfaringer omkring DSG gear.

Flemming
Har en 1 år gammel Skoda Octavia med DSG og går aldrig tilbage til manuelt igen !! Tongue
Det er ganske simpelt bare rart - kan ikke se hvorfor jeg skal rode med en pind hele tiden, når automatikken kan klare det og gør det bedre...


mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Ved selvfølgelig godt, at dette ikke er et bilforum, men håber alligevel at nogle kan komme med lidt input.
Jeg er blevet lidt lun på en Skoda Octavia, men er i tvivl om jeg skal vælge  modellen med automatgear (DSG) eller manuelt gear, så jeg hører gerne fra folk der har en Skoda/VW/Seat eller Audi med deres erfaringer omkring DSG gear.

Flemming



Jeg synes du skulle kigge her:

http://www.vagcars.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 13:29
Jeg har selv en Octavia med DSG og går aldrig tilbage til manuel gear.

Især Adaptiv fartpilot sammen med DSG er genialt. Kører du i kø på motorvejen skal du bare være opmærksom og styrer: Bilen sætter selv farten op/ned/bremser efter trafikken. Det er kun når du holder helt stille at du skal træde på bremsen. Det er kun fordi Octavia ikke har elektrisk håndbremse.


Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 13:36
Elektrisk - uden gear.  Så ser du dig ikke tilbage ;-)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Elektrisk - uden gear.  Så ser du dig ikke tilbage ;-)

Ikke når man kører med campingvogn og gerne tager til syditalien/Albanien eller lign.

Så er de der ikke endnu. Men de er for dyrer og kører for kort på en opladning
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 14:32
Har fået BMW firmabil med automatgear, og det er bare fantastisk med automatgear.
Vi kigger på bil til konen, og den skal også være med automatgear.

Vi har også kigget på Skoda/WV, men med alle de problemer der har været og er med deres DGS gear, så vil jeg kræve 7'års 100% garanti på gearkasse/kobling, ellers bliver det et andet bilmærke vi køber.
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 14:39
Enig, elektrisk er klart overlegent på mange punkter.

Flere kan nu fås med træk og har gode rækkevidder.

Jeg kørte til Nord-Norge i vinters, 2000km hver vej og det var super.

Fandt ud af at det var rigtig rart at få nogle "indbyggede" pauser så man lige kunne komme ud og få strukket benene og fundet en kop kaffe.
9 ud af 10 gange ventede bilen på os, ikke omvendt.

Jeg har selv kørt en Skoda Octavia i en lille uges tid, som lånebil mens jeg fik ordnet en skramme.
Den var med automatgear og var bestemt en fin bil, men man kan stadig fornemme overgangene mellem gearene og den virker ikke specielt kæk.

Hvis du allerhelst vil have en Skoda Octavia så skal du for alt i verden ikke prøvekøre en Tesla.

Min bil er en Tesla Model 3 Long Range og jeg vil ikke bytte med nogen, går aldrig tilbage til fossilt brændstof.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Har fået BMW firmabil med automatgear, og det er bare fantastisk med automatgear.
Vi kigger på bil til konen, og den skal også være med automatgear.

Vi har også kigget på Skoda/WV, men med alle de problemer der har været og er med deres DGS gear, så vil jeg kræve 7'års 100% garanti på gearkasse/kobling, ellers bliver det et andet bilmærke vi køber.
Vær opmærksom på at de laver flere forskellige DSG gearkasser og at det "kun" er DQ200 modellen der har været bøvl med.
Samtidig er der jo masser af biler, som ikke oplever problemer...

Som en anden skrev, tag et kig på http://vagcars.dk

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:

Jeg har selv kørt en Skoda Octavia i en lille uges tid, som lånebil mens jeg fik ordnet en skramme.
Den var med automatgear og var bestemt en fin bil, men man kan stadig fornemme overgangene mellem gearene og den virker ikke specielt kæk.
Du er med på at den findes med 5-6 forskellige motorer?
Jeg synes den skifter meget gnidningsløst, selv om det selvfølgelig ikke kan sammenlignes med en elbil.
Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:

Hvis du allerhelst vil have en Skoda Octavia så skal du for alt i verden ikke prøvekøre en Tesla.
Måske en lidt skæv sammenligning, den billigste Tesla 3 koster mere end alle Octavia modeller, bortset fra den dyreste sportsmodel.
Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:

Min bil er en Tesla Model 3 Long Range og jeg vil ikke bytte med nogen, går aldrig tilbage til fossilt brændstof.
Tillykke, men det er ikke en mulighed for alle.
For mit vedkommende falder den på, at den højst må trække 910kg.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:

Jeg har selv kørt en Skoda Octavia i en lille uges tid, som lånebil mens jeg fik ordnet en skramme.
Den var med automatgear og var bestemt en fin bil, men man kan stadig fornemme overgangene mellem gearene og den virker ikke specielt kæk.
Du er med på at den findes med 5-6 forskellige motorer?
Jeg synes den skifter meget gnidningsløst, selv om det selvfølgelig ikke kan sammenlignes med en elbil.


Den jeg har kig på er den med 1,5 TSI motor.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu