|
Manuelt eller automatgear? |
Besvar | Side <1234 6> |
Forfatter | |||||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1552 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Redigeret af quarkir - 11-Marts-2020 kl. 15:22 |
|||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||||
Wish
Bruger Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det er rigtigt, jeg kan ikke huske hvilken størrelses motor den havde, men de ligger så vidt jeg kan se allesammen omkring 150 HK. DSG automatgear er meget lækrere end manuelt, men i forhold til el føles det gammeldags. Rigtigt nok, den er dyrere end en Skoda Octavia, jeg ville også bare sige at man ikke helt kan afvise elbiler. Model X og den kommende Model Y kan trække en campingvogn. |
|||||
JesperRou
Bruger Oprettet: 13-August-2009 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg er lige skiftet fra en ældre Peugeot 607, med 2.7L motor, til en VW 1.4 med automatgear.
Bortset fra følelsen af direktørvogn i Peugeot'en, så er jeg helt solgt på teknikken og køreglæden i min nye "traktor". Automatgear og adaptiv fartpilot er lidt af en vinder kombination, specielt på motorvejen. Jeg føler mig meget mere afslappet og kører mindre aggressivt. Faktisk har jeg nu stor fornøjelse af, aldrig at køre over 110. Nåh ja, så er det også ultra fedt at køre ca. 20km/L istedet for 11km/L :) |
|||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19209 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Så er det den "problemfyldte" DQ200 gearkasse. I efteråret 2006 fik jeg firmabil, VW Touran 2,0 TDI / 140 HK med 6 trins DSG. Den havde jeg i næsten 5 år og knapt 200.000 km, uden at der var problemer med gearkassen. Herefter skiftede jeg til en Ford S-max med 163 HK og sekstrins DSG (ikke VW DSG, men tilsvarende), som for knapt et halvt år siden (og over 300.000 km uden problemer med gearkasse), blev skiftet ude med 140 HK Touran (også på "traktorbenzin") med syvtrins DSG. Sidstnævnte har nu gået knapt 20.000 km uden problemer med gearkasse. I 2009 skiftede jeg privatbilen til en spritny Golf med 1,4/160HK med turbo og kompressor og 7 trins DSG (DQ200). Efter en tur i en noget dyb vandpyt stod gearkassen af og måtte skiftes. Da det var indenfor de to års reklamationsret, blev den skiftet på garanti. De gjorde koblingspladerne også 1,5 år senere, hvorefter der kom ny firmware i gearkassen, så den skiftede lidt hårdere men til gengæld arbejdede i yderligere 6 år uden et eneste problem. Sidste år blev det så til en ny (brugt) Golf med 1,5 evoII motor med 140 HK og den berygtede DQ200, syvtrins DSG. Her et år efter har der ikke været noget med den. Manuelt gear - nej, den vej går jeg ikke igen.... Klaus
|
|||||
TL
Bruger Oprettet: 12-Februar-2011 Status: Offline Point: 71 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Liver er for kort til manuelt gear. Desværre er der blevet færre at vælge mellem med konventionelt automatgear. Løsningen bliver for mit vedkommende en elbil.
TL |
|||||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1552 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Mens jeg er helt enig i, at el er fantastisk, har det også begrænsninger. Så det er, som altid, op til den enkelte at vurdere ønsker/behov osv. Model X og Y... HOST !!! Model X starter på den starter på 850K, jeg ved ikke hvad man forventer model Y ender på. Og 200km mellem hver opladning kræver lidt ekstra planlægning af ferieturen (men er absolut muligt) - https://www.altomcamping.dk/Kabe-test-med-Tesla-som-det-trakkende-koretoj.html |
|||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1552 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Redigeret af quarkir - 11-Marts-2020 kl. 16:31 |
|||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19209 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Der er eller flere producenter der skifter til "plørehjulsgearkasse". Ford har så vidt jeg husker ikke DSG længere, Mercedes og BMW har kun "plørehjul". Klaus
|
|||||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
har haft 2009 civic ishift og nu en 2017 civic med cvt - kommer aldrig nogensinde til at købe en bil med manuelt gear mere. Som en sagde - livet er for kort til manuelt gear. Automatgear sammen med adaptiv fartpilot er ganske enkelt fremragende.
|
|||||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1552 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
|
|||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||||
Hounddog
Bruger Oprettet: 10-Marts-2008 Sted: 8660 Status: Offline Point: 53 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Automatgear til hver en tid, dog turde jeg ikke købe det hos VAG,
da jeg ikke synes man høre meget pænt om DSG kasserne, men ovenstående beskrivelse som undtagelsen, der bek....-
|
|||||
dieseldk
Super bruger Oprettet: 28-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 334 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
DSG + ACC er en vinder.
|
|||||
Besvar | Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |