|
Manuelt eller automatgear? |
Besvar ![]() |
Side <1 23456> |
Forfatter | |
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kostede mig 7000 og så har jeg 5 års eller op til 150.000 km garenti på min Skoda. (Selvom jeg købte en nyere brugt).
|
|
![]() |
|
Insaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 396 |
Helt klart automatgear. Ville aldrig gå tilbage igen til manuelt.
Har en Skoda Octavia fra 2014 med DSG og det spiller bare 100%. Nu har jeg lige købt en Volvo XC60 Inscription med automatgear. Selvom kabinen og selve bilen er mere lækker, så synes jeg at min Skoda kører ligeså godt.
Redigeret af Insaniac - 12-Marts-2020 kl. 09:41 |
|
![]() |
|
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
Helt sikkert automatgear.
Har haft Passat 200+ hk med DSG6, ingen probl., BMW 120D 205 hk, 8g automat, ingen probl., Skoda 2016 Superb 1.4 150 hk med DSG7 - fedtede en smule i gearet, så det er ikke kun til 2012 der er probl., 2019 Polo 95 hk DSG7, ingen problemer. Min helt personlige mening er at 150hk måske er i overkanten til DSG7, men det kan være rettet siden 2016, ved ikke om DSG7 er opdateret ifm 1.5/150hk motoren. Venter på en ID3, så må vi se hvornår de - endelig - dukker op.
|
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Hej,
Jeg havde en af de første typer dsg7 i min golf vi. Problemet for mig var ikke at den ikke holdt, hak mellem gear osv. Men den service, eller mangel på samme fra VW. Jeg var ved flere VW forhandler både i DK og en i tyskland og de gjorde bare som om de ikke kendte til problemerne, som man på det tidspunkt kunne læse om i næsten alle medier. Og det som skulle laves var mega dyrt uden hjælp fra VW. Men næste bil blev godnok en VW igen bare uden DSG, men håber da de har løst problemerne, har hørt det skulle være fint efter 2015 udgaverne.
|
|
![]() |
|
NFB1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-April-2006 Status: Offline Point: 190 |
BMW benytter sig også af ZF gearkasser, der sidder f.eks. en ZF8 trins i min G20'er (BMW 330i fra 2019)
|
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
Jeg købte i december en Passat fra 2016 med Adaptiv fartpilot og DSG. Den er fantastisk at køre i.
Det er min første bil med automat gear. Og min næste skal også have det. Eller køre på EL. Kevins kritik af VW ville jeg ikke ligge så meget i. Der er sure kunder ved alle mærker. Og selvfølgelig oplever en mekaniker hos VW flest fejl ved VW.
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
|
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Jeg har en Mondeo fra 2011 140hk, diesel og powershift. Den kører super. Det er bare fedt at køre med. Hvis ikke den næste bil bliver elbil, så bliver det en Mondeo igen med automatgear - og med de nye drejeknap gearvælgere. Som værkstedsbil prøvede jeg en Mazda med automatgear, nødbremse og adaptiv fartpilot. Det var bare fedt at køre med i myldretiden, hvor den selv bremsede, skiftede gear, holdt afstand og accelerede igen - en nydelelse i tæt myldretid.
|
|
![]() |
|
MikeW ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
Det er helt klar et temperamentsspørgsmål, Jeg har haft stort set alle VW's manuelle gearkasser, og de er super gode, hurtige og holdbare (selv ved ekstra 50% moment). Jeg har i dag en Golf Clubsport ved DSG6, der også en een af de mere holdbare (erfaringen med disse er efterhånden mange år, og DQ250'eren kan holde, selv op over 500 nm)
Men overvejer den næste bliver elektrisk, formentlig en Tesla.
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Har du nogen holdning til aut gear, som sidder i VW T-Roc ? Overvejer den, men aner intet om diverse aut gear . . .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19813 |
Hvilken DSG kasse der er brugt, afhænger af motoren.
Klaus
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19813 |
Hmmmmm, den gamle PowerShift var DSG, min kollegas nyereST Line Mondeo har fået “gammeldags automatgear”, den driller helt vildt og kan finde på at skifte meget hårdt. Værkstedet bruger nogle timer på den bil....... Klaus
|
|
![]() |
|
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Så er det ikke powershift han har. Er det en hybrid han har, de skulle have gammeldags cvt gearskift.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 23456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |