recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manuelt eller automatgear?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manuelt eller automatgear?

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2020 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

slet ikke med deres kun 2 år's garanti.

Det kostede mig 7000 og så har jeg 5 års eller op til 150.000 km garenti på min Skoda. (Selvom jeg købte en nyere brugt).
Til top
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Insaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2020 kl. 09:39
Helt klart automatgear. Ville aldrig gå tilbage igen til manuelt. 
Har en Skoda Octavia fra 2014 med DSG og det spiller bare 100%. Nu har jeg lige købt en Volvo XC60 Inscription med automatgear. Selvom kabinen og selve bilen er mere lækker, så synes jeg at min Skoda kører ligeså godt. 


Redigeret af Insaniac - 12-Marts-2020 kl. 09:41
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2020 kl. 09:57
Helt sikkert automatgear.

Har haft Passat 200+ hk med DSG6, ingen probl., BMW 120D 205 hk, 8g automat, ingen probl., Skoda 2016 Superb 1.4 150 hk med DSG7 - fedtede en smule i gearet, så det er ikke kun til 2012 der er probl., 2019 Polo 95 hk DSG7, ingen problemer.
Min helt personlige mening er at 150hk måske er i overkanten til DSG7, men det kan være rettet siden 2016, ved ikke om DSG7 er opdateret ifm 1.5/150hk motoren.
Venter på en ID3, så må vi se hvornår de - endelig - dukker op.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2020 kl. 10:46
Hej,

Jeg havde en af de første typer dsg7 i min golf vi. Problemet for mig var ikke at den ikke holdt, hak mellem gear osv. Men den service, eller mangel på samme fra VW. Jeg var ved flere VW forhandler både i DK og en i tyskland og de gjorde bare som om de ikke kendte til problemerne, som man på det tidspunkt kunne læse om i næsten alle medier. 

Og det som skulle laves var mega dyrt uden hjælp fra VW. Men næste bil blev godnok en VW igen bare uden DSG, men håber da de har løst problemerne, har hørt det skulle være fint efter 2015 udgaverne.   
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2020 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ud fra min hukommelse, var DQ250 (den første VW DSG med oliebaseret koblinger og som kan holde til 350Nm) udviklet af BorgWarner og bygget af VW selv.

DQ200 med tørpladekoblinger er udviklet af LuK

BMW bruger så vidt jeg ved dobbeltkoblingsgearkasser fra Getrag, med koblingspakke fra BorgWarner.

Porsche bruger ZF gearkasser.


Klaus


BMW benytter sig også af ZF gearkasser, der sidder f.eks. en ZF8 trins i min G20'er (BMW 330i fra 2019)
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 07:12
Jeg købte i december en Passat fra 2016 med Adaptiv fartpilot og DSG. Den er fantastisk at køre i. 

Det er min første bil med automat gear.
Og min næste skal også have det. Eller køre på EL.

Kevins kritik af VW ville jeg ikke ligge så meget i. Der er sure kunder ved alle mærker. Og selvfølgelig oplever en mekaniker hos VW flest fejl ved VW.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 07:45
Jeg har en Mondeo fra 2011 140hk, diesel og powershift.
Den kører super. Det er bare fedt at køre med.
Hvis ikke den næste bil bliver elbil, så bliver det en Mondeo igen med automatgear - og med de nye drejeknap gearvælgere.
Som værkstedsbil prøvede jeg en Mazda med automatgear, nødbremse og adaptiv fartpilot. Det var bare fedt at køre med i myldretiden, hvor den selv bremsede, skiftede gear, holdt afstand og accelerede igen - en nydelelse i tæt myldretid.
Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 11:34
Det er helt klar et temperamentsspørgsmål, Jeg har haft stort set alle VW's manuelle gearkasser, og de er super gode, hurtige og holdbare (selv ved ekstra 50% moment). Jeg har i dag en Golf Clubsport ved DSG6, der også en een af de mere holdbare (erfaringen med disse er efterhånden mange år, og DQ250'eren kan holde, selv op over 500 nm)
Men overvejer den næste bliver elektrisk, formentlig en Tesla.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af MikeW MikeW skrev:

Det er helt klar et temperamentsspørgsmål, Jeg har haft stort set alle VW's manuelle gearkasser, og de er super gode, hurtige og holdbare (selv ved ekstra 50% moment). Jeg har i dag en Golf Clubsport ved DSG6, der også en een af de mere holdbare (erfaringen med disse er efterhånden mange år, og DQ250'eren kan holde, selv op over 500 nm)
Men overvejer den næste bliver elektrisk, formentlig en Tesla.

Har du nogen holdning til aut gear, som sidder i VW T-Roc ? Overvejer den, men aner intet om diverse aut gear . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 14:29
Hvilken DSG kasse der er brugt, afhænger af motoren.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Jeg har en Mondeo fra 2011 140hk, diesel og powershift.
Den kører super. Det er bare fedt at køre med.
Hvis ikke den næste bil bliver elbil, så bliver det en Mondeo igen med automatgear

Hmmmmm, den gamle PowerShift var DSG, min kollegas nyereST Line Mondeo har fået “gammeldags automatgear”, den driller helt vildt og kan finde på at skifte meget hårdt. Værkstedet bruger nogle timer på den bil.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM<div><br></div><div>Hmmmmm, den gamle PowerShift var DSG, min kollegas nyereST Line Mondeo har fået “gammeldags automatgear”, den driller helt vildt og kan finde på at skifte meget hårdt. Værkstedet bruger nogle timer på den bil.......</div><div><br></div><div><br></div><div>Klaus</div><div>[/QUOTE KlausDM

Hmmmmm, den gamle PowerShift var DSG, min kollegas nyereST Line Mondeo har fået “gammeldags automatgear”, den driller helt vildt og kan finde på at skifte meget hårdt. Værkstedet bruger nogle timer på den bil.......


Klaus
[/QUOTE skrev:



Så er det ikke powershift han har. Er det en hybrid han har, de skulle have gammeldags cvt gearskift.


Så er det ikke powershift han har. Er det en hybrid han har, de skulle have gammeldags cvt gearskift.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu