|
Manuelt eller automatgear? |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | ||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19561 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Aner ikke, hvad Ford kalder gearkassen, men ved hvad min kolega kalder den (lort). Nej det er ikke en hybrid og nej det er slet ikke CVT... :-) Klaus
|
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
|
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19561 |
|
OK, så det er stadig dobbeltkobling. Den har nu ellers altid skiftet som en "plørehjul", min S-max skiftede meget bedre. Klaus (som en gang i mellem savner sin gamle Golf med turbo/kompressor)
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
|
Prøvede i dag Octaviaen med automatgear og må tilstå, at det kan jeg godt blive forfalden til.
![]() Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
|
jeg har Octavia 2.0 tdi med dsg. Det er så med dq250 der ligger i og jeg synes at skiftet er meget blødt og meget jævn.
Dem der nok har oplevet problemer er især de smp motorer med dq200 gearkasse.
|
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
|
Da konen skulle have ny bil valgte vi automatgear og Full led forlygter som ekstra. Hver gang jeg kører i den, synes jeg det er en fornøjelse. Om det kan give problemer ved jeg ikke, men hvis konstruktionen er fra 2012, kunne man jo forestille sig at den var blevet forbedret i 2020. Det er forresten
Seat Arona 1,0 115hk med DSG-7. Det er en DQ 200 som Klaus DM omtaler. Altså en VW konstruktion.
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
|
Mit bud er at 1 liter motoren med sine 200Nm ikke er så hård ved koblingerne som min 1,5 med 250Nm. Jeg havde på et tidspunkt en 1,9TDI med 105 HK, den ahvde så stort moment at når kan i 5. gear kørte lige omkring 70 og gav gas (specielt, hvis det gik lidt opad) så kunne den slippe i koblingen (ruske). Motoren gav flere Nm en koblingen kunne klare.....og det var en kendt "feature". Klaus
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Er der kommet nogle biler med automatgear hvor man kan klampe speederen i bund og køre i begrænseren, evt med røg ud af de bagerste hjulkasser(antispin slået fra), UDEN at gearkassen begynder og skifte op?
Dem jeg har prøvet tidligere ved forhandlere havde godt nok mulighed for "manuel skift", men ovenstående trick kunne de ikke klare uden og geare op. Og så bliver det jo et nogo
![]() |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
ikke umiddelbart - min civic (det er så godt nok med cvt) når at skifte selvom jeg holder den helt i bund (1,5l benzin motor) - jeg skal dog erkende jeg ikke har prøvet at gøre det når den ikke er i øko mode. kunne måske godt forestille mig den kunne komme i det røde uden øko. (så skal der bare ikke være så langt til nærmeste tankstation hvis jeg prøver. for når foden er tung, får jeg også love at betale i kolde danske fætre. :-)
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
I en kone bil, MB SLK 172 AMG sætter du bare pinden i D og vælger M, og holder pedalen i bund og den bliver ved med at blive i gearet indtil du skifter med dine shift padels. Den lægger iøvrigt nogle fine lakridser.
![]() Redigeret af Potter - 14-Marts-2020 kl. 15:53 |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
|
Hvor er det underligt at skære alle franske biler over en kam. Renault har ingenting med PSA koncernen og deres problemer at gøre. Du mener sikkert : Aldrig mere biler fra PSA.
|
||
.....
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
|
Min tidligere Renault Grand Scenic 3 kunne fint køre i begrænseren uden at skifte op, når pinden var sat i manuel, så skiftede den ikke selv.
|
||
.....
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |