recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manuelt eller automatgear?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manuelt eller automatgear?

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Så er det ikke powershift han har. Er det en hybrid han har, de skulle have gammeldags cvt gearskift.


Aner ikke, hvad Ford kalder gearkassen, men ved hvad min kolega kalder den (lort).
Nej det er ikke en hybrid og nej det er slet ikke CVT... :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Så er det ikke powershift han har. Er det en hybrid han har, de skulle have gammeldags cvt gearskift.


Aner ikke, hvad Ford kalder gearkassen, men ved hvad min kolega kalder den (lort).
Nej det er ikke en hybrid og nej det er slet ikke CVT... :-)

Klaus
Det er en 8-trins dobbeltkoblingsgearkasse (PowerShift/DSG - kært barn har mange navne).
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 17:20
OK, så det er stadig dobbeltkobling.
Den har nu ellers altid skiftet som en "plørehjul", min S-max skiftede meget bedre.

Klaus (som en gang i mellem savner sin gamle Golf med turbo/kompressor)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 18:02
Prøvede i dag Octaviaen med automatgear og må tilstå, at det kan jeg godt blive forfalden til.Smile
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 19:42
jeg har Octavia 2.0 tdi med dsg. Det er så med dq250 der ligger i og jeg synes at skiftet er meget blødt og meget jævn.

Dem der nok har oplevet problemer er især de smp motorer med dq200 gearkasse.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 20:46
Da konen skulle have ny bil  valgte vi automatgear og Full led forlygter som ekstra. Hver gang jeg kører i den, synes jeg det er en fornøjelse. Om det kan give problemer ved jeg ikke, men hvis konstruktionen er fra 2012, kunne man jo forestille sig at den var blevet forbedret i 2020. Det er forresten
Seat Arona 1,0 115hk med DSG-7. Det er en DQ 200 som Klaus DM omtaler. Altså en VW konstruktion. 
mvh Christian
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 21:23
Mit bud er at 1 liter motoren med sine 200Nm ikke er så hård ved koblingerne som min 1,5 med 250Nm.

Jeg havde på et tidspunkt en 1,9TDI med 105 HK, den ahvde så stort moment at når kan i 5. gear kørte lige omkring 70 og gav gas (specielt, hvis det gik lidt opad) så kunne den slippe i koblingen (ruske). Motoren gav flere Nm en koblingen kunne klare.....og det var en kendt "feature".


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2020 kl. 12:33
Er der kommet nogle biler med automatgear hvor man kan klampe speederen i bund og køre i begrænseren, evt med røg ud af de bagerste hjulkasser(antispin slået fra), UDEN at gearkassen begynder og skifte op?
Dem jeg har prøvet tidligere ved forhandlere havde godt nok mulighed for "manuel skift", men ovenstående trick kunne de ikke klare uden og geare op. Og så bliver det jo et nogoCry
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2020 kl. 15:15
ikke umiddelbart - min civic  (det er så godt nok med cvt) når at skifte selvom jeg holder den helt i bund (1,5l benzin motor) - jeg skal dog erkende jeg ikke har prøvet at gøre det når den ikke er i øko mode. kunne måske godt forestille mig den kunne komme i det røde uden øko. (så skal der bare ikke være så langt til nærmeste tankstation hvis jeg prøver. for når foden er tung, får jeg også love at betale i kolde danske fætre. :-)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2020 kl. 15:49
I en kone bil, MB SLK 172 AMG sætter du bare pinden i D og vælger M, og holder pedalen i bund og den bliver ved med at blive i gearet indtil du skifter med dine shift padels. Den lægger iøvrigt nogle fine lakridser.Big smile

Redigeret af Potter - 14-Marts-2020 kl. 15:53
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2020 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af st1 st1 skrev:

Havde Peugeot 307 SW m. 4-trins "tiptronic" automatgear fra 2003-2006 (ja, "selvantænderen").
Skod-gear. Hik-og-hop. Motor på papiret 136HK - fandt aldrig ud af hvor det øverste 36 havde gamt sig...
(Men driv-systemet fejlede dog næsten aldrig.)
Aldrig mere Franske biler.


Hvor er det underligt at skære alle franske biler over en kam. 
Renault har ingenting med PSA koncernen og deres problemer at gøre. 

Du mener sikkert : Aldrig mere biler fra PSA. 
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2020 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Er der kommet nogle biler med automatgear hvor man kan klampe speederen i bund og køre i begrænseren, evt med røg ud af de bagerste hjulkasser(antispin slået fra), UDEN at gearkassen begynder og skifte op?
Dem jeg har prøvet tidligere ved forhandlere havde godt nok mulighed for "manuel skift", men ovenstående trick kunne de ikke klare uden og geare op. Og så bliver det jo et nogoCry

Min tidligere Renault Grand Scenic 3 kunne fint køre i begrænseren uden at skifte op, når pinden var sat i manuel, så skiftede den ikke selv. 
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu