recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz receiver Q
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz receiver Q

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2020 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

OP spørger: Når reciever blir tændt, tændes TV også.

Hvilken indstilling vil du så ændre Jetex?
Nej, han spørger om det omvendte: 
Oprindeligt skrevet af Thomas2610 Thomas2610 skrev:

Når tænder TV, bliver receiver også tændt. Smart når skal bruges, knap så nyttigt når kun skal se Nyheder.
Jeg er lidt i tvivl, men er det ikke CEC control i TV der skal slåes fra?
Afhængig af fabrikat kan det kaldes noget forskelligt

Ja ok, det er når TV tændes at reciever blir tændt. Det fungerer hos mig med det jeg skrev. Og mht HDMI passthrough, betyder det at når reciever er tændt, kan lyden fra tilsluttede enheder høres udelukkende på TV højttalere.
Nej, det er en funktion der bruges når receiver er slukket. Her tillader receiveren at sidst brugte input eller et fast valg, får audio/video signal sendt til tv.
Ja korrekt, men det fungerer altså også hvis du vil ha lyden fra en til reciever tilsluttet enhed op i TV højttalere når reciever er tændt. 
Kig venligst i den helt samme menu på din receiver, stil cursoren på menupunktet. Der vil fremkomme en forklaring på valget, altså hvad et evt. valg betyder for indstillingen. Men ganske kort, denne indstilling lader audio/video passere igennem HDMI indgang videre til tv, når receiver er i stand by. Din reveiver vil i On lade alt passere, uanset valgt indstilling i HDMI Pass Through. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2020 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jetex@ Som du kan se har jeg rettet rækkefølgen i indlægget ovenover dit, min fejl.

Når det er sagt, er det sådan som jeg har skrevet om mine indstillinger på min 7011 der gør at min reciever ikke tænder når TV tændes. Der findes ikke tilsvarende indstillinger på mit TV ang HDMI kontrol. Mit TV er et Pansonic GZ2000 og er tilsluttet reciever med HDMI og ARC indstilling på reciever.
Har du kigget på indstillinger under Viera Link og HDAVI Control? 
Ja, under viera link er der til/fra. Linkstrøm til og linkstrøm af. Standby strømbesparelse. Intelligent auto-standby.

HDAVI kontrol har jeg ikke fundet.

Men hvad er løsningen på trådstarters problem?
Og når link strøm sættes i off, hvad sker der så? 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2020 kl. 12:52
Jetex@ du har fuldstændigt ret. Jeg har forvekslet indstillingen med det der står ovenover: HDMI audio out - AVR, som jeg brugte forleden for at teste en box på TV, men tilsluttet reciever. Da jeg skulle ha lyden med op i TV.

HDMI passthrough er på denne reciever udelukkende til fri gennemgang af signal når den er i standby. På min tidligere Pioneer reciever havde passthrough begge funktioner.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2020 kl. 12:58
jetex@ link strøm til og linkstrøm af, er det jeg vil kalde HDMI kontrol, som styrer on/off på de med HDMI tilsluttede enheder. De står begge på Til, men min reciever tænder og slukker ikke sammen med TV. Så det må være en indstilling i reciever der mgl. Ønsker det heller ikke, da jeg har en harnony One til at betjene det hele med.

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2020 kl. 13:19
I dine lyd indstillinger på tv, er der på andre Panasonic produkter HDMI /CEC kontrolindstillinger. Her kan vælges om tv skal skifte til ekstern lyd. 

Redigeret af JeTex - 11-Oktober-2020 kl. 13:21
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2020 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jetex@ du har fuldstændigt ret. Jeg har forvekslet indstillingen med det der står ovenover: HDMI audio out - AVR, som jeg brugte forleden for at teste en box på TV, men tilsluttet reciever. Da jeg skulle ha lyden med op i TV.

HDMI passthrough er på denne reciever udelukkende til fri gennemgang af signal når den er i standby. På min tidligere Pioneer reciever havde passthrough begge funktioner.
👍
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Thomas2610 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2018
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas2610 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2020 kl. 13:46
Har leget lidt med det igen, men hver gang sætter pass through på ON, så tænder receiver, når TV tændes.
Omvendt hvis på OFF forbliver receiver slukker, men kan så ikke bruge PS4 med TV højttalerne.
🤔🤔🤔


Redigeret af Thomas2610 - 11-Oktober-2020 kl. 13:47
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2020 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Thomas2610 Thomas2610 skrev:

Har leget lidt med det igen, men hver gang sætter pass through på ON, så tænder receiver, når TV tændes.
Omvendt hvis på OFF forbliver receiver slukker, men kan så ikke bruge PS4 med TV højttalerne.
🤔🤔🤔
Hvis fuld funktionalitet skal opnås på receiveren, skal du finde styring af ekstern lyd i dit tv's menu. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2020 kl. 13:55
.

Redigeret af Munch - 11-Oktober-2020 kl. 13:56
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2020 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Thomas2610 Thomas2610 skrev:

Har leget lidt med det igen, men hver gang sætter pass through på ON, så tænder receiver, når TV tændes.
Omvendt hvis på OFF forbliver receiver slukker, men kan så ikke bruge PS4 med TV højttalerne.
🤔🤔🤔
HDMI kontrol skal på off.
Du sætter ARC på off, og så kan du på HDMI Audio Out sætte den fra AVR til TV. Så kan du få PS4 op i TV højttalerne.
Ændringer i lydindstillinger virker måske først efter genstart. Sluk og tænd.


Redigeret af Munch - 11-Oktober-2020 kl. 14:14
Til top
Thomas2610 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2018
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas2610 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2020 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas2610 Thomas2610 skrev:

Har leget lidt med det igen, men hver gang sætter pass through på ON, så tænder receiver, når TV tændes.
Omvendt hvis på OFF forbliver receiver slukker, men kan så ikke bruge PS4 med TV højttalerne.
🤔🤔🤔
HDMI kontrol skal på off.
Du sætter ARC på off, og så kan du på HDMI Audio Out sætte den fra AVR til TV. Så kan du få PS4 op i TV højttalerne.
Ændringer i lydindstillinger virker måske først efter genstart. Sluk og tænd.
Værd at prøve :)
Sony AF8 + Panasonic UB9000 + Marantz SR7015
Monitor Audio: 2 x Silver 300, Silver C350, 2 x Apex 10, 2 x Silver FX og Silver W12
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2020 kl. 16:38
.

Redigeret af Munch - 11-Oktober-2020 kl. 16:39
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu