|
Marantz SR8012, forældet? eller skal jeg købe |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
PeterAAA
Junior bruger Oprettet: 24-August-2014 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 32 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-April-2020 kl. 12:30 |
Hej Alle
Overvejer meget seriøst en Marantz SR8012 som ny AV Reciever. Umiddelbart virker det som om det er den "billigste", når vi er oppe i den aller tungeste ende af AV Recieverer, men den kom vist på markedet i slutningen af 2017, eller starten af 2018. Er den mon forældet. Skal bruges til 60% film ved moderat lydstyrke, og 30% musik ved høj lydstyrke i 30m2 dagligstue. Nogen alternativer i prisklassen under 20K. Der har jeg kun kunne finde Yamaha 3080, men er den i virkeligheden i den øverste klasse. Som udgangspunk skal den spille med et JAMO D7 PEX, 7,1 system, der bliver suppleret med 4 højtalerer der bliver bygget ind i loftet. Ved ikke endnu hvad det skal være for nogle. Alternativ har jeg kikket på et Audiovector Q1 x 4 stk. og en Q center, og så igen 4 lofthøjtalere. Det sidste vil være lidt mere egnet til musik. Redigeret af PeterAAA - 23-April-2020 kl. 12:34 |
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3788 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvis den må koste 20.000 havde jeg uden overvejelser taget denne
Og billigere en nad t758v3
|
|
PeterAAA
Junior bruger Oprettet: 24-August-2014 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 32 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for indspartket, Bromberg5. Jeg har kikket lidt rundt efter de tests og reviews jeg har kunne finde og det ser ud til det er en rigtig fin sag, og helt op 2 date på teknologi, den har bare ikke Auro3D, mærkelig nok. Ikke at jeg har så meget brug for det.
Som jeg lige vurderer, så er det lige nu som alternativ til SR8012, et spørgsmål er muskler, eller hjerne, Med mine 30m2, og i øvrigt 4ohms højtalerer, så tror jeg fint at den kan spille min stue op. Vil seriøst overveje den. :-)
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4111 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror at blandt mine 500 BD er der 2 med Auro3D. Det ser ikke ud til at det er noget med fremtid i. Og hvis ´man primært køber BD og ikke UDH materiale, så er det faktisk få udgivelser i DK der kommer med Atmos eller DTSX. Meget skuffende.
|
|
PeterAAA
Funktioner
Tak(0)
|
Enig PerW. Jeg vil bare ikke pludselig finde mig selv efterladt med et produkt der ikke kan det "nye", eller hvor producenter lover at udstyre ALT kan opgraderes til de nyeste lydstandarder, mod at man betaler for opgraderingen. Det har jeg brændt mig gevaldigt på en gang, hvor jeg købte min Pioneer VSA-AX10IS, og Pionneer så flot skriver i brochure at den ALTID vil kunne opgraderes hvis der kommer nye standarder. Det kan den så ikke, og den skifter jeg så ud nu.
Min kammeret af Atmos fan, og har massere af BD materiale på film, og desuden er nogle af streamingtjenesterne begyndt at streame i Atmos. Det skal nok komme, tror jeg. :-)
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu skriver du ikke rigtigt noget om, hvilke features du benhøver/vil have, eller hvilke "opgraderinger" du forventer altid at kunne få. Uanset hvad, du vil jo ALDRIG kunne købe noget, som er fremtidssikret i al evighed - det ville være en ret dårlig forretning for producenterne, men at kalde en SR8012 "forældet" ville næsten være en fornærmelse.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
Igen ud af en samling på >550 film på BD, er der 38 med Atmos og 5 med DTS:X. Selv den seneste Terminator eller Midway var hverken med Atmos eller DTS:X. Terminator på 4K-UHD ville være med Atmos, men min projektor er kun HD og så koster film lige pluselig det dobbelte. Det virker som om producenterne fravælger Atmos på BD udgivelserne. Atmos kan du får fra Netflix og Itunes. Men det er stadig komprimeret lyd, så ikke det samme som på f.eks BD.
|
|
wamsler
Bruger Oprettet: 04-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
|
husk du til tider kan få Yamaha 3080 til 12990 i elmutatanten
|
|
PeterAAA
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Jacobe, selvfølgelig kan man aldrig være sikker på noget, men når man reklamerer med noget skulle der jo helst være bare et gram af sandhed i det. Jeg behøver egentlig bare noget der er bedre end en analog enhed, altså moderne, med HDMI osv. Alle de fine ting som den NAD T778 kan, har jeg lige tjekket lidt ud, og umiddelbart ser den ikke ud til at kunne noget mere end SR8012. Den kan bare noget andet, Bluesound kontra HEOS osv. Musik i andre rum kommer vi til at udnytte hen af vejen, og uanset hvilken en jeg vælger, så bliver der købt en ekstra trådløs højtaler med fra starten, til køkkenet. Her ser det ud til at NAD er ca. 10% dyrere i indkøb, og deres Bluesound højtalere også er lidt dyrere end HEOS højtalerer.
En ting er bare sikkert, jeg vil kunne spille musik i meget høj kvalitet fra TIDAL, og det kan de også begge to. Tak PerW, der er rigtigt, både pris og udvalg er så begrænset at jeg ikke kommer til at svømme Auro3D titler. Atmos og DTS X må være dem jeg holder fast i skal være der. Tak Wamsler. Skal nok holde øje med det, men jeg køber noget inden for 14 dage og der er det jo ikke sikkert at der kommer tilbud på Yamahaen, men til den pris er det et måske et alternativ. Kan ikke rigtig gennemskue om den reelt er i topklasse, eller bare lige under, altså øverst i mellemklassen. Jeg har aldrig haft et Yamaha produkt, ud over en knallert for 40 år siden :-)
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
Efter at hififreaks ikke mere får Marantz hjem til fantasipriser = 9k for sr7013, så tror jeg også du skal kigge efter Yamaha, som er lige så kraftige. Man skulle næsten mene de er bedre til lyd, for de laver også musikinstrumenter.
|
|
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har selv en Marantz 7011 og når eg virkelig skal hører musik: Så kobler jeg mine højtaler over på 20 år gamle Rotel effekt forstærker med en 20 gammel NAD forforstærker. Begge analoge. Så kommer der musik i mine B&W højtaler. Redigeret af PerW - 23-April-2020 kl. 16:10 |
|
PeterAAA
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Munch, HIFIFreaks får slet ikke noget Marantz over hovedet. Det er slut for dem, selv om jeg direkte skrev til dem at jeg ville købe en SR8012, så de er ikke Marantz forhandler længere. De har det så bare af en eller anden grund, stadig på deres hjemme side, men findes gudskelov andre måder at få Marantz på.
Jeg er vant til at rejse i hele europa i forbindelse med mit job, så der er masserer af muligheder og prisen for en SR8012 inkl. en HEOS 5 højtaler er kr.18500,- (højtaleren har en værdi på kr.2500,-) For det tilsvarende NAD778, fra Hifiklubben skal jeg give kr.23000,- PerW, kan jeg godt forstå :-) Redigeret af PeterAAA - 23-April-2020 kl. 16:19 |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |