recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz SR8012, forældet? eller skal jeg købe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz SR8012, forældet? eller skal jeg købe

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 16:39
når nu du skriver at du på et tidspunkt skal ha atmos med 7.x.4, så er det måske også vigtigt st se på om receiveren kan trække dem alle, eller om du så skal ud og købe en ekstra effekt, nad’en og yamaha’en har feks “kun” 9 indbygget forstærkere, hvorimod marantz’en har 11
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4664
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af PeterAAA PeterAAA skrev:

Tak Munch, HIFIFreaks får slet ikke noget Marantz over hovedet. Det er slut for dem, selv om jeg direkte skrev til dem at jeg ville købe en SR8012, så de er ikke Marantz forhandler længere. De har det så bare af en eller anden grund, stadig på deres hjemme side, men findes gudskelov andre måder at få Marantz på.
Jeg er vant til at rejse i hele europa i forbindelse med mit job, så der er masserer af muligheder og prisen for en SR8012 inkl. en HEOS 5 højtaler er kr.18500,- (højtaleren har en værdi på kr.2500,-)
For det tilsvarende NAD778, fra Hifiklubben skal jeg give kr.23000,-

PerW, kan jeg godt forstå :-)

Nej det er jeg godt klar over, håber min sr7011 holder i 100 år. Jeg har haft Onkyo, Pioneer, Sony og Nad, og Yamaha motorcykel :). Men jeg nyder min Marantz åbne klare lyd i stereo og med en fantastisk surroundlyd, selv med 5.1 opsætning. Så skal helt sikkert ha en Marantz igen.
Til top
PeterAAA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-August-2014
Sted: Nordsjælland
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterAAA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 16:45
Spanky og Munch, jeg hælder også meget til den SR8013, og havde tænkte at købe den, men forslaget om den NAD er ikke dårligt. Den virker meget som en "teknologi" forstærker af nyeste kaliber, så ny at den først er kommet i denne måned.

Min intention med oplægget var egentlig også blot og høre jeres meninger om SR8012 var ved at være lidt "forældet", det går jo så mega stærkt i øjeblikket.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 16:52
Da jeg købte min sr7011 for snart 3 år siden, var den længst fremme med features ift de andre mærker. Og i dag mener jeg ikke den er forældet, da der er kommet løbende opdateringer hver anden md, bl.a. med DV
Til top
sr7009 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2015
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sr7009 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 18:03
sidste gang jeg var ude i art skulle købe sr forstærker hade jeg både den 8012 hjemme og prøve og jeg hade en denon og en yamaha 1070 hjemme   og ja det bliv yamaha 1070 der vandt på lyden .   

den var bedre til stero musik og det var mere roligt at se film .

jeg er nu efter salget af 1070  på jagt efter nyt og får en yamaha 3080 hjem og den nye nad 778 hvis det falder på plads så jeg giver gerne lyd efter jeg har leget lidt med dem begge :)  

jeg har
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3788
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 19:06
du har ret i den ikke kan mere. Det er heller ikke det nad sælger sig på.
Jeg har haft 2 nad og 4 forskellige marantz og havde en forkærlighed for marantz. Idag tror jeg aldrig jeg kommer til at vælge marantz før nad.
Alt er en smagssag, men i mine øre har nad en langt “federe” og dynamisk lyd end marantz. Jeg kan intet skidt sige om marantz, blot at nad lyder bedre.
Dernæst er i dirac en langt bedre kalibrering end audyssey.
Det samme kan siges om bluesound/heos.:).

Dernæst så har nad mdr moduler, dvs du kan udskifte kort - eks ved nye hdmi standarder.

Redigeret af Bromberg5 - 23-April-2020 kl. 19:46
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 19:19
Jeg har haft dem alle hjemme og lytte på, Yamaha lyder bare bedst i mine øre, det er afprøvet på et set B&W 802 D3. En Marantz SR7011/12 kan f.eks. slet ikke drive de højtalere.

Ser man på målingerne der er lavet individuelt, så vil man opleve at Yamaha faktisk står som den svageste når vi er køre 5 eller 7 kanal i drift. Men det absolut ikke nået du vil bemærke, in real world. Faktisk er den seneste RX-A 3080 endnu svagere end forgængeren hvad watt angår i multi kanalsdrift.

Til gengæld kan Yamaha godt drive et par 802 D3, dog alt med måde, Det kan en Denon 8500H også,  jeg falder bare ikke for lyden i den.
Der er helt sikkert noget mere strøm i en Yamaha f.eks. 3050/60/70, den vejer lige knap 20kg. Hvor en SR 7011/12 vej, vis jeg husker rigtig Vejer godt 13-14kg.

Og så syns jeg helt klart at YPAO har langt langt bedre indstillings muligheder på EQ end Audyssey og Pioneer’s er endnu være. Pioner er nok den der er kraftigst og spiller klart højt, men den flader helt ud fra hvad mine øre kan lig.

Forældet, det er de vel alle sammen pga. manglende HDMI 2.1 etc.

Auro 3D hvor mange film er der enlig, og hvor mange kommer der i fremtiden hvis det blå medie er på retur, Auro  3D via streamning, måske, men jeg tror det ikke.

Yamaha er på vej med deres nye serie af receiver med b.la. HDMI 2.1 og 8K og et helt nyt design.

De andre mærker er sikkert også på vej med noget nyt

Redigeret af Potter - 23-April-2020 kl. 19:25
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har haft dem alle hjemme og lytte på, Yamaha lyder bare bedst i mine øre, det er afprøvet på et set B&W 802 D3. En Marantz SR7011/12 kan f.eks. slet ikke drive de højtalere.
Trådstarter snakker om en sr8012.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterAAA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 20:45
Bromberg5, så de kan nogenlunde det samme, selv om NAD er sprit ny på markedet og SR8012 er lidt over 2 år gammel. Det jo godt at høre, så går jeg ikke helt galt med SR8012. Der blot efter din mening spiller lidt mere varmt. 😊

POTTER. som der bliver skrevet, snakker vi om Marantz SR8012, eller seriøse alternativer. Ikke hvad der ligger under dem. 

Ud fra at ingen skriver noget negativt om SR8012, og at den gudskelov stadig har hvad der svare til de nyeste faciliteter på markedet, så tror jeg bare der bliver trykket på knappen for den. 👍😆
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 20:58
Har du planer om PS5 eller Xbox Series X, så bør man slå lidt koldt vand i blodet. Her skal du have en receiver med HDMI 2.1 for at udnytte dem fuldt ud. Og de findes ikke på markedet endnu. Måske kommer det i de nye modeller der begynder at dukke op her i foråret. Men har ikke kunnet finde noget konkret på det.

Hvis ikke, så er den slet ikke forælder til dit forbrug. Den har trods alt all the bells and whistles. 
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterAAA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 21:06
Tak Nagash. Spillekonsoller kommer ikke i nærheden af vort hjem, så det er helt underordnet. 😀
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 21:13
Jamen så er den rigtig fin til dine behov. 
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu