recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz SR8012, forældet? eller skal jeg købe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz SR8012, forældet? eller skal jeg købe

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 21:44
Trådstarter nævner jo også selv Yamaha 3080 som måske en mulighed, jeg omtaler så sr7011/12 fordi de ligger i samme segment.

SR 8012 i mine øre spiller ikke bedre, den er lige så doven og kedelig i lyden som en SR7011/12 til musik
Og at Yamaha’s YPAO har langt bedre indstillingsmuligheder end Audyssey som er at findes i SR8012 også

SR 7012 ligger altså ikke så fjernt fra en SR8012, dog er der lidt mere strøm og magt i den når man spiller stereo på et sæt tunge højtalere. Men de bliver hammerende varme, så ved du det..

Men helt ærlig, lad hver med at lægge dig så meget i hvad der bliver anbefalet, vi har jo alle forskelle indgange og preferencer og opfattelse af hvordan det ska lyde.

Jeg vil stadig vente og se hvad der kommer af nyheder på hylderne hen over sommeren

Jeg skifter sikkert også selv, eller rettere jeg forventer at skifte til den nye RX8 fra Yamaha, men den skal hjem i min stue og opleves og ikke mindst lyttes på før den bliver købt

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2018
Point: 1430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 22:46
Kan kun tilslutte mig, Yamaha RX-A3080 mere end matcher SR8012.
Og ja, jeg mener også at Yamahaen har flere og bedre tilpasningsmuligheder.
Til top
PeterAAA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-August-2014
Sted: Nordsjælland
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterAAA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 22:52
Hmm. Den ene af jer skriver 3080 ligger i segment 7011/7012, altså under SR8012, og er doven at høre på. Opløftende.
Den anden af jer skriver den mere en matcher SR8012, det må vel betyde at den er over SR8012. 😂🤔🤔🤔
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 22:53
Hvis lyden og effekten er vigtig, så ville jeg nappe en Yamaha 3080.

Klaua
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af PeterAAA PeterAAA skrev:

Hmm. Den ene af jer skriver 3080 ligger i segment 7011/7012, altså under SR8012, og er doven at høre på. Opløftende.
Den anden af jer skriver den mere en matcher SR8012, det må vel betyde at den er over SR8012. 😂🤔🤔🤔

Jeg tænker at du misforstår det som skrives omkring 7011/7012. 
Jeg har tidligere haft Denon, som deler 90% indmad med Marantz. Og her oplevede jeg netop en flad, og tandløs gengivelse. Det ændrede sig fuldstændig, da jeg skiftede til en tilsvarende model Yamaha RX-A.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg har tidligere haft Denon, som deler 90% indmad med Marantz. Og her oplevede jeg netop en flad, og tandløs gengivelse. Det ændrede sig fuldstændig, da jeg skiftede til en tilsvarende model Yamaha RX-A.

Nu kommer det jo MEGET an på hvilken Denon model det er man har haft og i forhold til hvilken model man skifter til. Og hvis man lader Audessey styrer lyden, så bliver den lys.
Til top
PeterAAA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-August-2014
Sted: Nordsjælland
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterAAA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 18:56
I behøver for min skyld ikke at kommentere yderligere. Jeg køber den Marantz SR8012. Tongue
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Nu kommer det jo MEGET an på hvilken Denon model det er man har haft og i forhold til hvilken model man skifter til. Og hvis man lader Audessey styrer lyden, så bliver den lys.

Jeg lod netop ikke Audessey styre lyden. Wink
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 21:16

I behøver for min skyld ikke at kommentere yderligere. Jeg køber den Marantz SR8012. Tongue

Synd. Approve
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 22:30

Tillykke me købet... Den skal du nu nok blive glad for. 
Har du læst den grundige test på Areadvd.de? 
De gir den en meget fin bedømmelse.. 
Jeg har selv en 7010 til stor tilfredshed.. 
Hvad måtte du slippe for den? 

Ning
Til top
filmnørden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-April-2010
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmnørden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 09:30
Hej PeterAAA. Jeg håber du bliver glad for den. Jeg har en 8012 stående og er bestemt tilfreds med den, ellers havde de nu også fået den tilbage. Den bliver varm, og det havde jeg også læst inden jeg bestilte den, men det er ikke så slemt som jeg troede det ville være.
Jeg regner dog ikke med at det er et problem, da de må have bygget den efter det... :) Held og lykke med den, og skriv da endelig hvad du synes om den :)    
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 09:42
Man bygger ikke HiFi efter det skal blive varmt. Det er stort set samme komponenter man benytter i al elektronik.
Varm slider nu engang mere på komponenterne.

Redigeret af Flippo - 26-April-2020 kl. 15:00
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu