recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Matador i restaureret udg lørdag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Matador i restaureret udg lørdag

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 16:23
Kan de ikke bare få fingeren ud, og udsende den på 4K og Blu-Ray?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

4K tror jeg ikke på, men blu-ray skal nok komme, så de kan få nogle af pengene for restaureringen hjem igen.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

4K tror jeg ikke på, men blu-ray skal nok komme, så de kan få nogle af pengene for restaureringen hjem igen.
Man har vel lov, til at håbe.Tongue
Mvh
Flemming Larsen
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 16:45
Efter det klip jeg så igår i Aftenshowet, er der så meget filmgrain, så det er vist spildt med 4K. Og nu er det kun restaureret til HD kvalitet, så det må blive i dit næste liv at de restaurerer serien påny og lægger Dolby Atmos lyd på
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 16:48

Efter det klip jeg så igår i Aftenshowet, er der så meget filmgrain, så det er vist spildt med 4K. Og nu er det kun restaureret til HD kvalitet, så det må blive i dit næste liv at de restaurerer serien påny og lægger Dolby Atmos lyd på
Cry
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 16:57
Jeg er godt spændt på hvor meget film grain/ korn de har fået fjernet. 
16mm er bare 4 gange ringer i korntæthed forhold til 35mm, 16mm er bare enorm kornet. De sidste afsnit er vist nok skudt med ASA500, og så på 16mm, this is pretty bad.
Lige at bemærke at den endelige master er endt på 2048x1316

Selve scanningen er i DPX 10bit 2130x1554

Jeg er i øvrigt med på at den er i mono, men lyden kunne alligevel godt trænge til en overhalingSmile

Redigeret af Potter - 04-Maj-2017 kl. 17:00
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 17:10
Jeg tror ikke det står knivskarpt, men der er flere detaljer med, som vi ikke har set før, og bedre farver. Og så er det et noget større format der er lavet + vi har fået 4x så store TV som dengang det blev sendt i 4:3. Så filmgrain kan godt se voldsomt ud i starten til man vænner sig til den.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 17:20

Først kommer den på Blu-Ray til julen 2018, very nice.
Herefter skal vi så til lommerne igen igen igen, da DR sikkert op skalere den til 4K på et senere tidspunkt, men det er bare et gætEmbarrassed 

Redigeret af Potter - 04-Maj-2017 kl. 17:21
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

Ja ok, men vi får da resten senere. Det er det vi har gået og ventet på i årevis.

Ikke mig Smile Jeg er overmæt af Matador efterhånden.

+1

Jeg ender altid ud med at se Metadon i stedet (parodi med ørkenens sønner), når snakken falder på Matador.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 18:35
Typisk bedst at kunne lide pausefilmen i Ørkenens Sønner
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

Ja ok, men vi får da resten senere. Det er det vi har gået og ventet på i årevis.

Ikke mig Smile Jeg er overmæt af Matador efterhånden.

+1

Jeg ender altid ud med at se Metadon i stedet (parodi med ørkenens sønner), når snakken falder på Matador.

Klaus

Og så lige en
https://www.fleggaard.dk/pi/Haribo-Matador-Mix-2-5-kg_1215558_40483.aspx?languageid=1&countryid=11&currencyid=54

Mvh.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 21:46

Typisk bedst at kunne lide pausefilmen i Ørkenens Sønner

Jeps, har du set "Metadon" afsnittene fra ørkenens sønner?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu