recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MaXer's HTPC: Udfald i faste intervaller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MaXer's HTPC: Udfald i faste intervaller

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Crockie Crockie skrev:

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

...
Til gengæld mangler jeg en masse kanaler... Den har f.eks. ikke fundet TV2, men har fundet TV2 News og 6'eren og 7'eren...
Prøv at fjerne fluebenet i "autodetect muxes" i tvheadend, og indtast dem manuelt under "muxes" tror jeg den hedder...

Jeg er ikke 100 på hvordan jeg gør det. De fleste af oplysningerne kan jeg se her:

Men den frekvens der nævnes er allerede fundet, så det burde jo være fint nok... Er det ikke muligt at tilføje en Service manuelt på en frekvens i tvheadend? Kun en hel multiplex?

Redigeret af MaXer - 30-Januar-2013 kl. 21:58
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 18:17
Nu besluttede jeg mig så for at prøve indtaste mux manuelt, men jeg kan ikke få fjernet dem der er fundet, hvordan gør jeg det?

Edit: havde ellers ledt længe før jeg skrev her, men nu har jeg selvfølgelig fundet ud af det. Det kan ikke gøres i interfacet... jeg har slettet /home/hts/.hts/tvheadend/dvdmuxes/*

Så kan jeg komme videre

Redigeret af MaXer - 01-Februar-2013 kl. 18:28
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 18:35
Nå, manuel indtasting af YouSee's Mux gav 11 kanaler... ingen af dem noget jeg kan se... Nogen der har alternativer til hvad jeg kan prøve? Skal bruge:

Frequency (kHz)
Symbolrate (baud)
Constellation
FEC

Jeg prøvede med 
Frequency (kHz) 143000
Symbolrate (baud) 6875000
Constellation auto
FEC auto
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 14:45
MaXer: Du kan kigge på denne side:
http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm

Symbolrate, Constellation og FEC er det samme hver gang.

Som Freq bruger du bare feltet digital og 3 nuller bagefter.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

MaXer: Du kan kigge på denne side:
http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm

Symbolrate, Constellation og FEC er det samme hver gang.

Det vil jeg prøve. Jeg prøvede med 189,25 = 189250 i weekenden, som YouSee skrive på deres egen side over kanal-frekvens-oversigten, men den fandt den ikke.. 

På den liste du linker til kan jeg se der er en frekvens mere med TV 2 OG TV2 HD på 375,25, det skal jeg lige have prøvet af.

Det er inde under "Manually add mux(es)", ikke? Bare lige for at sikre at jeg roder det rigtige sted.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 09:56

Det vil jeg prøve. Jeg prøvede med 189,25 = 189250 i weekenden, som YouSee skrive på deres egen side over kanal-frekvens-oversigten, men den fandt den ikke..

189,25 er en analog frekvens, prøv med nogle af de digitale istedet.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

189,25 er en analog frekvens, prøv med nogle af de digitale istedet.
Aha, okay, det giver jo mening. Den digitale må jo så være den jeg nævner: 375,25 (= 375250 som input), ikke?
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 10:47
Nej... Der er 2 felter i skemaet... "Frekvens analog (MHz)" og "Frekvens digital (MHz)". Du kigger på analog. Det er digital du skal kigge på.

Der er ikke noget decimal i de digitale kanaler.

Det næste felt viser "A" eller "D" for analog eller digital. Der skal du ligeledes kun kigge på kanaler der er markeret "D".

Og sidst skal du kun kigge på kanaler med sort skrift med mindre du benytter et CAM.

PS: I dit tilfælde er den digitale kanal 378 = 378000 som input.

Redigeret af mbw2001 - 06-Februar-2013 kl. 10:48
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 11:29
D'oh, selvfølgelig. Tak for rettelsen.

Jeg har CAM i, men ved ikke endnu om det virker. Men det får jeg da mulighed for at checke nu.

Jeg faldt over noget mht pairing (?), hvor kortet kan holde op med at fungere hvis jeg putter det over i noget andet end min YouSee boks. Nogen erfaringer med det?
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 20:23
Nå, det virkede ikke... Stadig ingen TV2...

Jeg prøvede med 
Frequency (kHz) 378000
Symbolrate (baud) 6875000
Constellation QAM64
FEC auto
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 12:03
Det med at få TV2 er sat lidt på hold lige nu. Jeg har et vigtigere problem pt...

Når jeg ser video-filer (BD, DVD etc) er der udfald efter ca 10, 20 og 40 minutter (fortsætter, men har ikke lige tider på mere). Intervallerne er meget faste hver gang. Det er ikke kun ved 24p materiale, som jeg ellers ved kan være et problem for HD4000. Det her problem er VIRKELIG irriterende, så håber virkelig nogen kan hjælpe...

Herudover, så er sortniveuet dårligere ved afspilning på mediecenteret end ved afspilning fra dedikeret BD-afspiller, og der er ekstra knald på den røde farve.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 10:46

Når jeg ser video-filer (BD, DVD etc) er der udfald efter ca 10, 20 og 40 minutter (fortsætter, men har ikke lige tider på mere). Intervallerne er meget faste hver gang. Det er ikke kun ved 24p materiale, som jeg ellers ved kan være et problem for HD4000. Det her problem er VIRKELIG irriterende, så håber virkelig nogen kan hjælpe...
Ingen der ved hvad det kunne skyldes? Det gør nærmest løsningen ubrugelig lige pt.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu