recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Maxi brev væk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMaxi brev væk

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af akas akas skrev:

Oprindeligt skrevet af akas akas skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Jeg ville nok ha sikkert mig en kvittering på portoen ved forsendelse, så man havde lidt bevis for, at den er sendt og hvilken dato.
    Når jeg sender som almindelig brev og de bare sætter et frimærke på har jeg godt nok aldrig fået en kvitering mvh og hvad er det for en kvitering man skulle fåShocked og hvad skulle man bruge en kvitering til at man havde købt et frimærke det tror jeg ikke der er nogen der får.


De gange jeg har sendt film som maxi brev, der har jeg altid fået en kvittering på den porto der er brugt. Selvfølgelige kan den ikke brugs som bevis som sådan, men man kan fremvise den, hvis der opstår problemer. Og vise man har sendt noget den pågældende dag.
Dette indlæg skal ikke forstås, at jeg ikke tro dig. Og jeg har hellere ingen løsning på, hvad man som sælger og køber kan gøre i en sådan sag. Andet, at jeg absolut ikke synes, at sælger skal stå med aben, hvis en forsendelse forsvinder.
Til top
weirdo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 18:29
Jeg tror nu også at det er postdk der er skurken
 
Jeg sendte 1 cd retur til KIEF herinde fra som han havde kommet til at sende med i en pakke til mig..
Den modtog han aldrig!
Cden var fra bibloteket, jeg valgte at betale ca halv omkostning af tabet!
 
En anden bruger herinde købte 5 ps3 spil af mig, der gik pludselig også 4-5 dage før han modtog pakken!
 
Alle sendt som maxi breve..
 
Jeg har et firma kørende hvor vi har mistet 10 maxi breve iløbet af 3 mdr...
 
Bare heads up :)
Til top
akas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2007
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af akas akas skrev:

Oprindeligt skrevet af akas akas skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Jeg ville nok ha sikkert mig en kvittering på portoen ved forsendelse, så man havde lidt bevis for, at den er sendt og hvilken dato.
    Når jeg sender som almindelig brev og de bare sætter et frimærke på har jeg godt nok aldrig fået en kvitering mvh og hvad er det for en kvitering man skulle fåShocked og hvad skulle man bruge en kvitering til at man havde købt et frimærke det tror jeg ikke der er nogen der får.


De gange jeg har sendt film som maxi brev, der har jeg altid fået en kvittering på den porto der er brugt. Selvfølgelige kan den ikke brugs som bevis som sådan, men man kan fremvise den, hvis der opstår problemer. Og vise man har sendt noget den pågældende dag.
Dette indlæg skal ikke forstås, at jeg ikke tro dig. Og jeg har hellere ingen løsning på, hvad man som sælger og køber kan gøre i en sådan sag. Andet, at jeg absolut ikke synes, at sælger skal stå med aben, hvis en forsendelse forsvinder.
  hej jeg er ikke helt klar over hvad i mener med maxi brev jeg har kommet filmen i en almindelig kuvert og så er der kommet frimærke på er det et maxi brev mvh
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 19:07
Maxibrev er som navnet siger, et stort brev - typisk en prøvekuvert, hvor flere film, spil og andet kan være i. Du kan se mere på Post DK hjemmeside. Så det er ikke omslaget der bestemmer, men størrelsen på "brevet" der bestemmer type og pris.
Til top
akas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2007
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 20:59
jeg kom af med 38 kr for porto så jeg ved ikke om det er stort brev eller maxi brev jeg ved bare at den er sendt det er utroligt skidt hele det kludder når der forsvinder noget man tror at det hele bare kører,
Til top
Oil2bias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 22:36
Hej Alle
 
Tak for alle svarene. Facit må være , at man skal selvfølgelig får købers og sælgers facts inden man handler, og aftale hvordan køber ønsker varen sendt.
 
Til Akas
 
Jeg vil gerne understrege jeg ikke hænger dig ud, for jeg er sikker på du har sendt den film. Det er hvad der efterfølgende er sket jeg ikke er tilfreds med og gerne ville have nogle meninger om.
 
Svar på dit indlæg:
 
Postdanmark skriver at et almindelig brev sendt som A post er til omdeling dagen efter, og som jeg skrev til dig har jeg altid fået min post til tiden, undtaget denne gang.
 
Så jeg er i min ret til at efterlyse på anden dagen, jo før jo bedere, og så vil Postdanmark gerne have at vide hvis brevet dukker op. Det lover man ved efterlysningens udførsel. Det må også være i Postdanmarks interesse at få og vide når de ikke lever op til deres målsætning. Så hvem griner af dig hos PostDK når du udfylder en efterlysning på anden eller tredie dagen på deres hjemmeside?
 
Og kan forstå nu at grunden til du ikke ville give mig din adresse var at du blev sur over efter din mening at jeg reagerede for tidligt. Det mener jeg så som køber ikke du har ret i.
 
Det er ikke dig som sælger der bestemmer hvornår jeg har lyst til at efterlyse mit og dit brev, for væk er det altså.
At du så stadig efter 1 1/2 uge ikke vil deltage i at jeg kan love Postdanmark jeg ikke har fået mit brev, samtidig med at jeg efterlyser det, finder jeg total underligt. Og selvom du så åbenbart har set dig sur på mig, synes jeg stadig du har pligt til at give mig muligheden for at udfylde en efterlysning.
 
Du har under hele forløbet givet udtryk for at det hele bare var ærgeligt for mig, og at det ikke var en formue det drejede sig om, at jeg i princippet kunne have modtaget filmen og ville have tilbagebetalt halvdelen! og at du ikke ville være med til at dele tabet hvilket jeg skrev til dig var min forventning. Det er så lidt kikset du nu skriver det offentligt her 9-10 dage efter vi har korresponderet via PM og ikke luftet det for mig at det "sikkert" havde været i orden.
 
Vil gerne igen pointere at jeg ikke har nogen intentioner om at hænge Akas ud for noget. For han har sendt den film, det er jeg sikker på, det er efterspillet jeg ikke er tilfreds med.
Jeg kan bare konkludere at jeg har betalt over 300,- for ingenting og ikke kan få hjælp til at rette lidt op på min situation.
 
Mvh Ole
 
 
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 22:42
HVis jeg må komme med fine 5 øre ...

Når jeg sælger herinde og sender noget pr. BREV så er har man da ikke nødvendigvis kvittering fra portoen. Jeg har da for et par hundrede kr i frimærker herhjemme og regn ikke med jeg har kvittering for det. Hvis man slår halv skade om fragten så kan man jo allerede dér se om man overfører porto for et brev eller en pakke.

Synes altså det er køber der hænger på den her.

Og så er det nemt at være bagklog men kan anbefale at skrive noget der ligner dette i salgstrådene fremover:

Kan hentes i  XXX eller sendes for købers regning. Ønskes den sendt kan man vælge to måder. Maxibrev UDEN track & trace og UDEN garanti for leveringen (prisen finder jeg lige ud af hvis aktuelt) ELLER man kan vælge at få den sendt som pakke til 75 kr. Tracking nummeret sendes så til købers email. Ovenstående skriver jeg for at der er rene linjer fra starten :D Har tidliger læst om folk der beskylder hinanden for ikke fremsendte varer etc.

Ovenstående skriver jeg for så vidt muligt i mine salgstråde, så er der rene linjer :)

MVH Claus
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2399
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 22:51
Akas, hvis du går på http://postdanmark.dk og klikker på fanen "kundeservice" for oven, så kommer der en side hvor der er et punkt der hedder "reklamation/efterlysning". Under dette punkt kan du udfylde nogle småting som dato for afsendelse, beskrivelse af forsendelsen og den slags.

Om det skaffer brevet tilbage skal jeg ikke kunne sige, men jeg mener bestemt du får en kvittering med posten efter et par dage om at postdanmark har sat en eftersøgning igang, det fik jeg ihvertfald da jeg efterlyste et brev for et par år siden.
Til top
Oil2bias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 22:53
Hey
 
Claus64 -  Det er noteret Smile
 
Jeg beskylder ikke nogen for at der ikke er sendt noget.
 
Men udfylde en efterlysning, det vil jeg have ret til, også efter 2-3 dage.
 
Mvh Ole
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 23:05
An. kvittering for brev, så kan det sagtens lade sig gøre, så længe man sender brevet fra et posthus.
Man tager denne blanket, og udfylder den med de nødvendige oplysniger, hvorefter Post DK stempler og kvitterer for afsendelse af ét stk. brev...
 
M.v.h.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2010 kl. 00:48
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

An. kvittering for brev, så kan det sagtens lade sig gøre, så længe man sender brevet fra et posthus.
Man tager denne blanket, og udfylder den med de nødvendige oplysniger, hvorefter Post DK stempler og kvitterer for afsendelse af ét stk. brev...
 
M.v.h.


Med denne blanket har du vel stadig ikke bevis på hvem du har sendt til?
Så vidt jeg husker er det muligt at få en kvittering (som ved pakker, tror det hed indleveringsattest) med modtager på. Blot skal man betale et beløb tilsvarende et alm. standardbrev brev, var det ihvertfald da jeg brugte det sidst for nogle år tilbage. Og så har du beviset, men ingen erstatning!
Håber I finder en løsning.
Til sælger(e): Spørg altid hvordan køber ønsker at få sendt da jeg så mener det er købers eget ansvar om det bliver væk og der ikke kan opnås erstatning.

Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2010 kl. 02:08
Et lille råd:
Man kan sende DVD'er for 49 kr hos GLS og det er incl track'n'trace.
Det koster 59 kr for lidt støre boxe a la denne sag, men er man to om at dele portoen, kan det være givet godt ud.
 
Hos PestDanmark kan man KØBE en forsendelses kvittering INDLEVERINGSATTEST til 24 kr. Giver man andre 24 kr i porto, bør man igen tænke på GLS, som jeg selv bruger hvor det er muligt. Ved godt de ikke er tilstede i alle byer.
 


Redigeret af Infinity - 27-November-2010 kl. 02:12
mvh Infinity
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu